021-88507190

بزرگترین کشورهای اروپایی کدامند

گردشگری م.مقیمی 14 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بزرگترین کشور قاره اروپا و یا بزرگترین کشور اروپای غربی را می شناسید؟ در این مطلب با مهرپرواز همراه باشید تا با هم نگاهی به بزرگترین کشورهای اروپایی بیندازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بزرگترین کشور قاره اروپا کدام است؟

    کل مساحت قاره اروپا تقریبا برابر با 10 میلیون کیلومتر مربع است. در این قاره حدودا 746 میلیون نفر زندگی می کنند. این نشان می دهد که اروپایی ها حدودا 11 درصد جمعیت دنیا را تشکیل داده اند و این 11 درصد در مساحتی معادل 2 درصد مساحت کل زمین و در مساحتی معادل 6.8 درصد خشکی زمین زندگی می کنند. در این قاره 50 کشور مختلف وجود دارد که بعضی از آن ها وسعت کمی دارند و بعضی هایشان بسیار بزرگ هستند. با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به بزرگترین کشورهای اروپا بیندازیم و ببینیم که کدامیک از کشورهای اروپایی وسعت بیشتری دارند.

    بزرگترین کشور اروپا: روسیه

    مساحت: 3،972،400 کیلومتر مربع

    روسیه بزرگترین کشور اروپایی و همین طور بزرگترین کشور دنیاست. در کل اروپا و همین طور در کل کره زمین هیچ کشوری با وسعت روسیه پیدا نمی شود. این کشور پهناور حدود 17 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد و از این 17 میلیون کیلومتر مربع، حدود 4 میلیون کیلومتر مربع آن به اروپا اختصاص دارد.

    حالا جالب است بدانید که اگر فقط بخش اروپایی روسیه را در نظر بگیریم، باز هم مساحت آن از هر کشور اروپایی دیگری بیشتر می شود و باز هم رتبه اول را از نظر وسعت به خودش اختصاص می دهد. نکته دیگر اینکه 77 درصد کل جمعیتی که در کشور روسیه زندگی می کنند، در بخش اروپایی این کشور یعنی در همان قسمتی که حدود 4 میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد، زندگی می کنند. در این کشور پهناور شهر مسکو از همه شهرها بزرگتر است و به عنوان پایتخت روسیه شناخته می شود. شما می توانید با تور لحظه آخری روسیه به این کشور سفر کنید.

    روسیه- 3،972،400 کیلومتر مربع

    کشور اوکراین

    مساحت: 605،628 کیلومتر مربع

    اوکراین با مساحتی حدود 600 هزار کیلومتر مربع به عنوان دومین کشور بزرگ اروپا شناخته می شود. این کشور جمعیتی بالغ بر 42 میلیون نفر دارد و بزرگترین شهر آن کیف نام دارد. زبان رسمی مردم دومین کشور بزرگ اروپا اوکراینی است. نکته جالب توجهی که درباره این کشور وجود دارد، این است که تولیدکننده و صادرکننده بزرگ گندم محسوب می شود و در ضمن بعد از روسیه بزرگترین ارتش اروپا را به خودش اختصاص داده است.

    اوکراین- 605،628 کیلومرت مربع

    بزرگترین کشور اروپای غربی: فرانسه

    مساحت: 551،394 کیلومتر مربع

    فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی است. فرانسه حدود 550 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با این حساب می توان گفت که این کشور بزرگترین کشور اتحادیه اروپا و سومین کشور بزرگ کل قاره اروپاست. این کشور زیبا که در بخش غربی اروپا قرار گرفته است، یکی از توریستی ترین شهرهای اروپایی یعنی پاریس را در خود جای داده است. خوب است این را بدانید که فرانسه یک سری مستعمره در کشورهای دیگر دنیا نیز دارد که آن ها هم جزئی از خاک فرانسه به حساب می آیند. از جمله این مستعمرات می توان به یک گروه جزایر در کرائیب اشاره کرد.

    فرانسه- 551،394 کیلومتر مربع

    کشور اسپانیا

    مساحت: 498،468 کیلومتر مربع
    اسپانیا که در جنوب غرب اروپا قرار گرفته است، چهارمین کشور بزرگ اروپا به حساب می آید. بزرگترین شهر و پایتخت اسپانیا شهری به نام مادرید است و پس از آن شهر بارسلون از بقیه شهرهای این کشور وسعت بیشتری دارد. لازم به ذکر است که اسپانیا یک کشور توریستی بسیار محبوب است و همیشه و در همه ایام سال از سراسر دنیا توریست دارد. محبوب ترین جاذبه گردشگری اسپانیا کلیسایی به نام ساگرادا فامیلیا است. کلیسایی که تقریبا 140 سال از شروع ساختن آن می گذرد و هنوز هم روی ساخت آن کار می شود و پروژه آن به اتمام نرسیده است.

    اسپانیا- 498،468 کیلومتر مربع

    سوئد- 449،964 کیلومتر مربع 
    سوئد از نظر مساحت پنجمین کشور بزرگ اروپاست. این کشور زیبا و دیدنی در بخش شمالی قاره اروپا قرار گرفته است. این کشور با کشورهای دیگری مثل فنلاند، نروژ و دانمارک احاطه شده است و بزرگترین شهری که در خود جای داده، استکهلم نام دارد. این کشور دیدنی اماکن تاریخی متعددی دارد و هرچه از زیبایی جاذبه های توریستی و طبیعت زیبای آن بگوییم، کم گفته ایم.
    نروژ- 385،178 کیلومتر مربع
    نروژ با حدود 385 هزار کیلومتر مربع وسعت به عنوان ششمین کشور بزرگ اروپا شناخته می شود. همان طور که در بخش قبلی گفته شد، نروژ همسایه کشور سوئد است و درست در بخش شمالی غربی اروپا قرار گرفته است. در این کشور زیبا و سردسیر یک شهر به نام اوسلو وجود دارد که به عنوان بزرگترین شهر نروژ و پایتخت این کشور شناخته می شود.  
    آلمان- 357،168 کیلومتر مربع
    آلمان کشوری زیبا در قلب اروپا و مرکز این قاره است. این کشور با حدود 357 هزار کیلومتر مربع عنوان بزرگترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. حالا جالب است این را هم بدانید که آلمان دومین کشور پرجمعیت اروپاست و بعد از روسیه از هر کشور دیگری در اروپا جمعیت بیشتری دارد.

    آلمان- 357،168 کیلومتر مربع

    فنلاند- 338،145 کیلومتر مربع
    فنلاند در لیست بزرگترین کشورهای اروپا جایگاه هشتم را به خودش اختصاص می دهد. این کشور حدود 338 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و هم مرز دیگر کشورهای بزرگ اروپا یعنی روسیه، نروژ و سوئد است. بزرگترین شهر فنلاند که پایتخت این کشور نیز هست، شهری به نام هلسینکی است که اتفاقا جاذبه های گردشگری دیدنی متعددی دارد.

    لهستان- 312،338 کیلومتر مربع
    لهستان با حدود 312 کیلومتر مربع مساحت نهمین کشور بزرگ اروپا محسوب می شود. این کشور با کشورهای آلمان، لیتوانی، روسیه، بلاروس و اوکراین احاطه شده است. این کشور بسیار دیدنی است و همه شهرهای آن از جمله شهر ورشو زیبا هستند. این کشور تاریخ پر فراز و نشیبی داشته است و حکایت های تاریخی بسیار تاثیرگذاری درباره آن وجود دارد.

    لهستان- 312،338 کیلومتر مربع

    ایتالیا- 301،338 کیلومتر مربع
    ایتالیا آخرین کشوری است که در لیست 10 کشور بزرگ اروپا توانسته جایگاهی داشته باشد. این کشور حدود 301 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و هم مرز 4 کشور دیدنی و زیبا به نام های فرانسه، اتریش، سوئیس و اسلوونی است.  ایتالیا معماری بسیار شگفت انگیزی دارد و علاوه بر این، صنعت مد در آن بسیار پیشرو است.

    ایتالیا- 301،338 کیلومتر مربع

    شما دوست دارید که کدامیک از این کشورهای بزرگ اروپایی را از نزدیک بیبینید؟ اگر شما هم علاقه به سفر به اروپا را دارید، می توانید برای کسب اطلاعات لازم برای سفر به اروپا و اخذ ویزای شینگن با ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید. ما به شما کمک می کنیم تا با تورهای خارجی بتوانید به کشورهای مورد علاقه تان در اروپا سفر کنید.


    درباره اروپا بیشتر بخوانید:

    ارزان ترین شهرهای اروپا برای زندگی کدام ها هستند؟

    عجیب ترین موزه های اروپا

    سفر به شهرهای اروپا با قطار

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW