021-88507190

زیباترین خیابان های جهان را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 15 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
زیباترین خیابان های جهان به قدری مهم هستند که شهری که در آن قرار گرفته اند، با نام آن خیابان ها تعریف می شود. معروف ترین و زیباترین خیابان های دنیا را در این مطلب بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    زیباترین خیابان های دنیا کدامند؟

    بعضی از خیابان ها در دنیا به قدری مهم هستند که شهری که در آن ها قرار گرفته اند، با آن خیابان ها تعریف می شوند. خیابان هایی که بیشتر مردم دنیا نام آن ها را شنیده اند و همه حتی اگر تا به حال از آن ها بازدید نکرده باشند، یک تصویر ذهنی از آن ها دارند. خیابان هایی که هر کدامشان به یک دلیل مهم شده اند و بعضی هایشان به خاطر فروشگاه ها، بعضی هایشان به خاطر مراکز خرید و رستوران ها و برخی از آن ها به خاطر تاریخچه مهمی که دارند، در دنیا معروف شده اند. با ما همراه باشید تا با هم به چند تا از معروف ترین و زیباترین خیابان های جهان نگاهی بیندازیم و با هم در دنیای خیال در آن ها قدم بزنیم. 

    معروف ترین خیابان های دنیا

    معروف ترین و زیباترین خیابان های جهان

    در این قسمت به بررسی زیباترین خیابان های جهان که بسیار معروف هستند می پردازیم.

    خیابان برادوی در نیویورک آمریکا
    خیابان برادوی نه تنها یکی از معروف ترین خیابان های نیویورک است. بلکه به عنوان یکی از مهمترین و زیباترین خیابان های جهان نیز شناخته می شود. علاوه بر این برادوی را به عنوان قدیمی ترین خیابان اصلی نیویورک نیز می شناسند. این خیابان تقریبا 21 کیلومتر طول دارد و در راستای شمال به جنوب نیویورک قرار گرفته است. جالب است بدانید که این خیابان در گذشته به نام "ویک کواسگک" و بعدها به نام "جنتلمن وی" شناخته می شده و در نهایت نام آن به خاطر اینکه این خیابان پهنای زیادی دارد، به "برادوی" به معنای "راه پهن" تغییر پیدا کرده است. در این خیابان یک میدان به نام میدان تایمز وجود دارد که هر ساله جشن سال نو میلادی در آن برگزار می شود. از خیابان برادوی که بگذریم، باید این را هم بگوییم که یک خیابان دیگر به نام خیابان پنجم نیویورک در نزدیکی برادوی وجو دارد که آن هم شهرت بسیار زیادی در دنیا دارد و بعضی از گران ترین و محبوب ترین فروشگاه های جهان مثل فوشگاه های لوئی ویتون، شنل و تیفانی در آن قرار گرفته اند. 

    خیابان برادوی در نیویورک آمریکا

    خیابان رامبلا در بارسلون اسپانیا
    زیباترین خیابان اسپانیا را با نام خیابان رامبلا می شناسند. خیابانی که یک کیلومتر طول دارد و در آن کیوسک های متعددی وجد دارد که در آن ها همه چیز از گل گرفته تا سوغاتی فروخته می شود. خیابانی که یک عالمه جاذبه گردشگری در آن وجود دارد و از طلوع آفتاب تا آخر شب شلوغ و پر از همهمه است. خیلی از توریستان از این خیابان معروف دیدن می کنند تا از خانه معروفی که در آن قرار گرفته و با نام خانه چتر شناخته می شود، بازدید کنند. لازم به ذکر است که یکی از قدیمی ترین هتل های بارسلون یعنی هتل اورینته در همین خیابان واقع شده است. 

    خیابان رامبلا در بارسلون اسپانیا

    خیابان ابی در لندن انگلستان
    خیابان ابی معروف ترین خیابان لندن و یکی از محبوب ترین خیابان های جهان است. جالب است بدانید که گروه موسیقی معروفی به نام بیتل از قدیم الایام در این خیابان عکاسی آلبوم های موسیقی خود را انجام می داده اند و به همین دلیل بیشتر توریستان لندن از این خیابان بازدید می کنند تا ژست های خواننده معروف این گروه را بگیرند و آن ها هم عکس هایی مشابه این خواننده راک داشته باشند.

    خیابان ابی در لندن انگلستان

    خیابان شانزه لیزه در پاریس فرانسه
    احتمالا اگر از شما بپرسند که زیباترین ترین خیابان جهان کدام خیابان است، نام خیابان شانزه لیزه را به زبان بیاورید. چراکه این خیابان را تقریبا هر شخصی در دنیا می شناسد و به جرئت می توان گفت که کمتر خیابانی در دنیا به اندازه آن شهرت دارد. این خیابان تاریخچه ارزشمندی دارد و طاق پیروزی در آن قرار گرفته است و معروف ترین خیابان دنیا است. این خیابان محل قرار گیری بعضی از بهترین کافه ها، سالن های تئاتر و فروشگاه های فرانسه است و خیلی ها در دنیا رویای قدم زدن در آن را دارند. این خیابان که تقریبا 2 کیلومتر طول دارد، محل برگزاری رویدادهای مهمی است و محال است که کسی از پاریس دیدن کند و چند ساعتی را به قدم زدن در طول این خیابان اختصاص ندهد.

    خیابان شانزه لیزه در پاریس فرانسه

    خیابان رویال مایل در ادینبورگ اسکاتلند
    خیابان رویال مایل که به آن شاهراه سلطنتی نیز گفته می شود، یک خیابان شناخته شده است که از یک طرف به قلعه ادینبورگ و از یک سو به کاخ هالیرودهاوس یعنی محل زندگی ملکه انگلستان راه دارد. از این ها که بگذریم، بعضی از دیگر جاذبه های گردشگری مهم اسکاتلند مثل کلیسای جامع سنت گیلز و قلب میدلوتیان در آن قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که بر روی گوشه ای از زمین خیابان رویال مایل با کاشی یک قلب درست کرده اند که به آن میدلوتیان می گویند و همه بر روی این قلب آب دهان خود را می ریزند تا خوشبختی و خوش شانسی به زندگیشان روانه شود! 

    خیابان رویال مایل در ادینبورگ اسکاتلند

    خیابان اورچارد در سنگاپور
    خیابان اورچارد معروف ترین خیابان سنگاپور برای خرید است و علاوه بر این به عنوان یکی از زیباترین خیابان های دنیا شناخته می شود. در این خیابان هزاران بیزینس مختلف فعالیت دارند و در آن تا چشم کار می کند فروشگاه ها، رستوران ها، کافه ها، هتل ها و کلاب های متعدد دیده می شود. قدمت این خیابان 2 کیلومتری به دهه 1830 میلادی بر می گردد و حتی اقامتگاه رسمی رئیس جمهور سنگاپور نیز در آن قرار گرفته است. ضمن اینکه یک باغ گیاهشناسی 160 ساله نیز در آن وجود دارد و باعث محبوبیت هرچه بیشتر این خیابان شده است.

    خیابان اورچارد در سنگاپور

    بلوار هالیوود در لس آنجلس آمریکا
    مطمئنا شما هم تا به حال نام بلوار هالیوود را شنیده اید. همان بلواری که ستاره های هالیوود به نام سلبریتی های مختلف در دنیا بر روی زمین آن کشیده شده اند و تا به حال افراد مشهور زیادی در آن قدم زده اند. خیابانی که مرکز خرید معروف هالیوود در آن قرار گرفته است و علاوه بر این اماکن مهم دیگری مثل تئاتر چینی تی سی ال، تئاتر دولبی و موزه مادام توسو در آن ساخته شده اند. این را هم خوب است بدانید که این خیابان همیشه برای جشن کریسمس تزئین می شود و خیلی ها به خاطر دیدن تزئینات جالبش در طول این عید مذهبی راهی لس آنجلس می شوند. 

    بلوار هالیوود در لس آنجلس آمریکا

    راستی شما دوست دارید در کدامیک از خیابان های این لیست دیدن کنید؟ به نظر شما کدام خیابان جذاب ترین خیابان دنیا محسوب می شود؟ خوشحال می شویم که نظرتان را برایمان بنویسید. برای رزرو انواع تورهای ارزان و لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره خیابان های معروف جهان بیشتر بخوانید:

    دیدنی ترین خیابان های استانبول

    مشهورترین خیابان های خرید چین در کدام شهرهای چین هستند؟

    خیابان های رنگارنگ آفریقا را بشناسید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW