021-88507190

بزرگترین کلیساهای جهان را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 21 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بزرگترین کلیساهای جهان و معروف ترین کلیساهای جهان را در این مطلب بشناسید. در سراسر دنیا کلیساهای مختلفی وجود دارد که زیباترین کلیساهای جهان هستند که بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بزرگترین کلیساهای جهان

    در سراسر دنیا کلیساهای مختلفی وجود دارد که هر کدامشان در دورانی از تاریخ ساخته شده اند، درباره هر کدامشان یک داستان و قصه جالب وجود دارد و هر کدامشان ویژگی های خاص خودشان را دارند. بعضی از این کلیساها عبادتگاه های کوچکی هستند که برای مردم یک محله کوچک در گوشه ای از این دنیا ساخته شده اند و در مقابل برخی از آن ها بسیار وسیع هستند و فقط برای عبادت یک گروه کوچک ساخته نشده اند. ما امروز می خواهیم درباره کلیساهایی با شما صحبت کنیم که وسعتشان از هر کلیسای دیگری در دنیا بیشتر است و بعضی هایشان برای چندین قرن است که نقل محافل هستند و همه در دنیا درباره زیبایی های آن ها صحبت می کنند. با ما همراه باشید تا بزرگترین کلیساهای جهان که البته جزء زیباترین کلیساهای جهان نیز هستند را به شما معرفی کنیم.

    کلیسای سنت پیتر در واتیکان

    کلیسای سنت پیتر در واتیکا با 15،160 متر مربع عنوان بزرگترین کلیسای جهان را به خود اختصاص داده است. این کلیسا توسط هنرمندان معروفی مثل میکل آنژ، جان لورنتسو برنینی و همین طور کارلو مادرنو دیزاین شده است و زیبایی بسیار تحسین برانگیزی دارد. این طور که می گویند، کلیسای سنت پیتر به عنوان بزرگترین کلیسای جهان محل خاکسپاری اولین پاپ بوده است. این کلیسای بزرگ یک گنبد بسیار زیبا و بزرگ هم دارد و از این گذشته، نمای بیرونی و فضاسازی بی نظیری دارد. جالب است بدانید که نقشه پلان این کلیسا به شکل صلیب طراحی شده است و نقشه معماری کاملا پیچیده و البته بی نقصی دارد.

    کلیسای سنت پیتر در واتیکان@@

    کلیسای بانوی ما در برزیل

    یک کلیسای بسیار بزرگ با مساحتی حدود 12،000 متر مربع در آپاریدا بزیل وجود دارد که عنوان دومین کلیسای بزرگ دنیا را به آن داده اند. از آنجایی که این کلیسا بازدیدکنندگان و زائرین متعددی دارد، یک پارکینگ بسیار بزرگ هم برای آن ساخته اند که فضای مناسب برای پارک حدود 4،000 اتوبوس و 6،000 ماشین را دارد.

    کلیسای بانوی ما در برزیل

    کلیسای جامع میلان در ایتالیا

    سومین جایگاه در لیست بزرگترین کلیساهای جهان به کلیسای جامع میلان اختصاص می گیرد. این کلیسا ک 11،700 متر مربع وسعت دارد، یک کلیسای بسیار زیباست که ساخت آن حدود 6 قرن طول کشیده است! این کلیسا بزرگترین کلیسای ایتالیا محسوب می شود. البته این به شرطی است که شهر واتیکان را جدای از ایتالیا در نظر بگیریم و رتبه اول در میان بزرگترین کلیساهای جهان را به کلیسای سنت پیتر اختصاص ندهیم. 

    کلیسای جامع میلان در ایتالیا

    کلیسای جامع سویل در اسپانیا

    کلیسای جامع سویل که به آن کلیسای جامع سویا و همین طور کلیسای جامع سبیا نیز گفته می شود، یک کلیسای بسیار بزرگ با حدود 11،520 متر مربع وسعت است. نکته جالبی که درباره این کلیسا وجود دارد، این است که می گویند کریستف کلمب که کاشف آمریکاست در راهش برای کشف آمریکا در این کلیسا استراحت کرده است.

    کلیسای جامع سویل در اسپانیا@@

    کلیسای جامع سنت جان در آمریکا

    کلیسای جامع سنت جان که در نیویورک آمریکا واقع شده، با حدود 11،200 متر مربع مساحت رتبه پنجم را در لیست بزرگترین کلیساهای دنیا به خود اختصاص داده است. این کلیسا را به عنوان بزرگترین کلیسای آمریکا می شناسند. ساخت این کلیسای بزرگ در سال 1892 آغاز شده است و اولین بار در سال 1899 مورد بهره برداری قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این کلیسای زیبا معماری گوتیک دارد و همیشه از آن به عنوان یکی از زیباترین و شاخص ترین کلیساهای دنیا یاد می کنند.

    کلیسای بانوی مان لیخن در لهستان

    یک کلیسای بسیار زیبا به نام کلیسای بانومان لیخن در شهر کنین لهستان وجود دارد که 10،090 متر مربع وسعت دارد. این کلیسا نه تنها یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است، بلکه آن را به عنوان یکی از مرتفع ترین کلیساهای دنیا نیز می شناسند. این کلیسا یک برج بسیار شگفت انگیز دارد که 141.5 متر ارتفاع دارد و از این جهت بسیار در دنیا معروف شده است. البته این را هم بگوییم که این کلیسا مثل خیلی از کلیساهای این لیست قدیمی نیست و به تازگی ساخته شده است. در حقیقت ساخت این کلیسا در سال 2004 به اتمام رسیده است و در کل 10 سال برای ساخت آن زمان گذاشته شده است. 

    کلیسای بانوی مان لیخن در لهستان

    کلیسای سانتا گیوستینا در ایتالیا

    کلیسای سانتا گیوستینا که در شهر پادوا ایتالیا قرار گرفته، به شکل یک صلیب طراحی و ساخته شده است. این کلیسای زیبا با 9،717 متر مربع وسعت عنوان هفتمین کلیسای بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است.

    کلیسای جامع لیورپول در انگلیس

    کلیسای جامع لیورپول که در لیورپول انگلیس ساخته شده، 9،687 متر مربع وسعت دارد. این کلیسا بزرگترین کلیسای انگلستان و یکی از ده کلیسای بزرگ جهان محسوب می شود. نکته جالبی که درباره کلیسای جامع لیورپول وجود دارد، این است که ساخت آن در بین سال های 1904 تا 1987 میلادی انجام شده است و در واقع تکمیل پروژه آن 74 سال به طول انجامیده است.

    کلیسای جامع لیورپول در انگلیس

    کلیسای تثلیث مقدس در پرتغال

    یک کلیسا در سانتارم پرتغال وجود دارد که حدودا 8،700 متر مربع وسعت دارد. این کلیسا که ظاهر کاملا مدرنی دارد و به طور کل با کلیساهای دیگر این لیست متفاوت است، در بین سال های 2004 تا 2007 میلادی ساخته شده است. این بنا معماری بسیار خاصی دارد و به خاطر جوایز معماری که برنده شده، به یکی از مطرح ترین و شناخته شده ترین کلیساهای مدرن دنیا تبدیل شده است و به همین خاطر توریستان متعددی در طول هر سال از آن دیدن می کنند.

    کلیسای تثلیث مقدس در پرتغال

    کلیسای سنت پل خارج از دیوارها در ایتالیا

    کلیسای سنت پل یک کلیسای بسیار وسیع است که توانسته در لیست 10 کلیسای بزرگ جهان رتبه آخر یعنی دهم را به خودش اختصاص دهد. این کلیسا در شهر زیبای رم در ایتالیا ساخته شده است. لازم به ذکر است که با اینکه این کلیسا کاملا در حوزه تحت اختیار ایتالیا قرار گرفته، اما تحت مدیریت واتیکان است و این مساله به خاطر توافقنامه ای است که میان ایتالیا و واتیکان شکل گرفته است.

    برای رزرو انواع تورهای ارزان و لحظه آخری و همین طور اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره کلیساها بیشتر بخوانید:

    کلیسای ننه مریم ارومیه، دومین کلیسای جهان

    کمی با شگفتیهای کلیسای نوتردام آشنا شوید

    چند حقیقت جالب درباره کلیسای سنت باسیل در مسکو

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW