021-88507190

جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران

گردشگری م.مقیمی 17 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
شگفتی های طبیعی ایران بسیار زیبا و جذاب هستند. لیستی کامل از زیباترین مناطق طبیعی ایران تشکیل داده ایم تا با زیباترین طبیعت ایران و عجایب آن آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شگفتی های طبیعی ایران را بشناسید

    حتما شما هم این را شنیده اید که می گویند ایران ما یکی از زیباترین کشورهای دنیاست. در این مساله که هیچ شکی نیست و مشخص است که ایران کشور فوق العاده زیبایی ست، اما سوال اینجاست که شما تا به حال چند درصد از زیبایی های ایران را از نزدیک دیده اید؟ به شما توصیه می کنیم که اگر اهل سفر هستید و از کسب تجربه های جدید خوشتان می آید، حتما یک وقتی را در طول سال به ایران گردی اختصاص دهید و مطمئن باشید که در همین کشور خودمان آنقدر جاذبه های طبیعی شگفت انگیز وجود دارد که مسلما تک تکشان می توانند شما را شگفت زده کنند. با ما همراه باشید تا شما را با چند تا از خاص ترین و جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران آشنا کنیم و یک سری جاذبه طبیعی در ایران به شما معرفی کنیم که شاید شما هم با آن ها آشنایی نداشته باشید.

    زیباترین مناطق طبیعی ایران

    در این قسمت به بررسی زیباترین مناطق طبیعی ایران می پردازیم و در پایان می توانید ببینید که از نظر شما زیباترین طبیعت ایران کجاست؟

    شبه جزیره میانکاله

    اگر اولین بار است که نام میانکاله را می شنوید، باید به شما بگوییم که شبه جزیره ای به این نام در استان مازندران وجود دارد که پرندگان مهاجر زیادی در آن زندگی می کنند. این شبه جزیره بیش از هر چیز دیگری به خاطر پرندگانش محبوب شده است و جدای از این مساله، طبیعت بسیار زیبایی هم دارد. اگر شما هم مشتاق شده اید که از این جاذبه طبیعی در ایران دیدن کنید، باید این را بدانید که بهترین زمان بازدید از میانکاله اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان است. 

    شبه جزیره میانکاله

    کویر لوت

    مطمئنا تا به حال بارها و بارها نام کویر لوت را شنیده اید. اما اگر احیانا تا به حال از آن بازدید نداشته اید، به شما توصیه می کنیم که بیش از این فرصت را از دست ندهید و حتما برای بازدید از این کویر بزرگ و زیبا برنامه ریزی کنید. این کویر که در جنوب شرق کشورمان قرار گرفته، تقریبا در طول 6 ماه از سال با بادهای بسیار شدیدی درگیر است. بهترین زمان سفر به کویر لوت دو ماه اول فصل بهار و دو ماه اول فصل پاییز است. به هر حال اگر به یک آرامش چند روزه نیاز دارید، بهتر است که یا در فصل بهار و یا در فصل پاییز راهی این کویر شوید، بر روی شن های زیبایش قدم بزنید و غروب ها و شب های زیبایش را تماشا کنید و مطمئن باشید که همان آرامشی که به دنبالش هستید، نصیبتان می شود.

    کویر لوت

    آبشار مارگون

    آبشار مارگون که دقیقا در حد فاصل دو استان زیبای کهگیلویه و بویر احمد و استان فارس قرار گرفته، یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران محسوب می شود و هر کسی شیفته آن می شود. این آبشار طبیعت زیبایی دارد و درختان سرسبز در اطراف آن خودنمایی می کنند. اگر احیانا قصد سفر به استان فارس و بازدید از این آبشار را دارید، بهتر است که در فصل های بهار و تابستان برای این سفر اقدام کنید. چراکه در فصل زمستان مسیر این آبشار برفی می شود و ممکن است که بازدید از آن در این فصل آنقدرها به مذاقتان خوش نیاید.

    آبشار مارگون

    باداب سورت

    باداب سورت نام چشمه های آب گرمی است که در استان مازندران واقع شده اند. این باداب سورت که در موردش صحبت می کنیم، دقیقا شبیه به چشمه های آب گرم پاموکاله ترکیه هستند که در دنیا بسیار معروف شده اند. در ضمن یک چشمه آب گرم نیز در آمریکا وجود دارد که شباهت ظاهری بسیار زیادی با باداب سورت کشور ما دارد و آن هم در دنیا محبوبیت بسیار زیادی دارد. با این اوصاف اگر شما هم دوست دارید که یک جاذبه طبیعی بسیار خاص با زیبایی خارق العاده را از نزدیک ببینید و توانایی این را ندارید که به ترکیه یا آمریکا سفر کنید، بهتر است که از این چشمه آب گرم که در ایران واقع شده و به اندازه چشمه های آب گرم ترکیه و آمریکا زیباست، بازدید کنید. در این صورت به شما توصیه می کنیم که اوایل فصل بهار را برای بازدید از باداب سورت انتخاب کنید تا هوا بهتر باشد و تجربه بازدیدتان از چشمه های آب گرم باداب سورت بهتر بشود.

    باداب سورت

    ترکمن صحرا

    اگر به دنبال بازدید از یک جاذبه طبیعی و یک طبیعت زیبا در ایران هستید که بتوانید در آن اسب سواری کنید، حیوانات را از نزدیک تماشا کنید و دمی را با آرامش سپری کنید، ما به شما ترکمن صحرا را پیشنهاد می کنیم. در حقیقت ترکمن صحرا نام منطقه ای است که در استان گلستان قرار گرفته و یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی شمال ایران محسوب می شود. قسمت جالب ماجرا اینجاست که در این قسمت از کشورمان ترکمن ها زندگی می کنند که آداب و رسوم خاص خودشان را دارند و فرهنگشان بسیار جالب است. این منطقه از ایران نه تنها طبیعت بسیار آرامش بخشی دارد، بلکه مردمان بسیار خوبی و مهربانی هم دارد و بازدید از آن مساوی با پیدا کردن یک شانس خوب و ارزشمند برای آشنا شدن با فرهنگ ترکمن هاست. راستی تا یادمان نرفته، این را هم بگوییم که اوایل فصل بهار و همین طور اوایل فصل پاییز بهترین زمان سفر به ترکمن صحراست و مسلما اگر در این زمان به ترکمن صحرا بروید، بیش از هر وقت دیگری شیفته زیبایی های آن می شوید.

    ترکمن صحرا@@

    تنگه رغز

    تنگه رغز نام یکی از زیباترین و دیدنی ترین تنگه های ایران است. این جاذبه طبیعی زیبا که در فاصله 250 کیلومتری شیراز واقع شده است، یک آبشار شگفت انگیز و حدود صد حوضچه آب طبیعی دارد و به قدری زیباست که می توان از آن به عنوان یکی از شگفتی های طبیعت ایران در کشورمان یاد کرد. با این حساب خیلی جای تعجب دارد که خیلی از ما ایرانیان اصلا نام این تنگه را هم نشنیده ایم و بیشترمان تا به حال از آن از بازدید نکرده ایم. اما حالا که دیگر شما این تنگه را می شناسید، بهتر است که حتما از آن بازدید داشته باشید و حتما در فصل تابستان برای طبیعت گردی در تنگه رغز اقدام کنید.

    تنگه رغز

    با همه حرف هایی که در این مطلب زده شد، شما به بازدید از کدامیک از شگفتی های ایران و کدامیک از جاذبه های طبیعی ایران علاقه مند شده اید؟ شما دوست دارید که از کدامیک از جاذبه های طبیعی زیبای این لیست دیدن کنید؟ خوشحال می شویم که نظراتتان را در این باره بخوانیم. برای رزرو انواع تور ارزان و لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره شگفتی های طبیعی ایران بیشتر بخوانید:

    مرداب هسل کجاست، طبیعتی که حتما باید ببینید

    کویر کاراکال در یزد، نقاشی طبیعت به رنگ قهوه ای

    باغ نارنجستان قوام شیراز را بشناسید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW