021-88507190

فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ در روسیه

رویدادها و فستیوال ها م.مقیمی 06 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ در روسیه جشنواره ای است که شب و تاریکی در آن معنا ندارد. با ما همراه باشید تا شما را با فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ

    یک لحظه تصورش را بکنید که اتفاقی بیفتد که به مدت یک ماه، در شهرتان شب فرا نرسد و همیشه هوا روشن و آفتابی باشد. تصورش را بکنید که در چنین شرایطی، یک فستیوال جالب در شهرتان برپا شود و همه در 24 ساعت شبانه روز در سراسر شهر مشغول تفریح شوند. این اتفاقی است که واقعا هر سال برای اهالی شهر سنت پترزبورگ می افتد. اتفاقی که نه تنها برای مردم سنت پترزبورگ، بلکه برای مردم دیگر شهرهای روسیه و همین طور برای مردم همه کشورهای دنیا اتفاق جالبی است و هر سال افراد زیادی از سراسر دنیا منتظر می مانند تا زمان برگزاری فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ فرا برسد تا آن ها هم بتوانند در این جشنواره جالب شرکت کنند. جشنواره ای که شب در آن معنا ندارد و هر کسی می تواند تا آنجا که توان دارد، در آن تفریح کند. با ما همراه باشید تا شما را با فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ آشنا کنیم.

    دانستنی های جالب درباره فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ

    درباره شب های سفید سنت پترزبورگ

    جشنواره شب های سفید سنت پترزبورگ یک فستیوال تابستانه بین المللی است که در طول آن برنامه های بسیار جالب و اجراهای بسیار دیدنی از اجراهای باله کلاسیک گرفته تا اپرا و همین طور رویدادهای موسیقی مختلف در شهر سنت پترزبورگ برگزار می شوند. زمان رسمی برگزاری فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ 12 ژوئن تا 2 جولای است و ممکن است که در سال های مختلف کمی تاریخ آن جا به جا شود. البته خوب است این را هم بدانید که عملا سنت پترزبورگ از تاریخ 26 می تا 16 جولای و همین طور چند روز پس از آن شب را به چشم نمی بیند. اما معمولا جشن معروفی که از آن به عنوان فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ یاد می شود، از همان 12  ژوئن شروع می شود و تا 2 جولای ادامه پیدا می کند.

    علت روشن ماندن شب ها در سنت پترزبورگ

    اگر برایتان سوال پیش آمده که چه طور می شود که در یک شهر اصلا شب نشود، باید به شما بگوییم که این اتفاق در یک بازه زمانی خاص برای سنت پترزبورگ می افتد و علتش هم این است که سنت پترزبورگ موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی دارد. از آنجایی که سنت پترزبورگ در شمال کره زمین قرار گرفته است، خورشید از زاویه منحصر به فردی به آن می تابد. در فصل تابستان خورشید نمی تواند به اندازه کافی به شکل افقی به سنت پترزبورگ بتابد و در نتیجه آسمان سنت پترزبورگ نمی تواند تاریک شود. این موضوع باعث می شود که تفکیک شب از روز خیلی سخت شود و آسمان در طول شبانه روز روشن بماند.

    علت روشن ماندن شب ها در سنت پترزبورگ

    فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ

    وقتی که چنین رویداد طبیعی در سنت پترزبورگ رخ می دهد، مردم این شهر و همین طور توریستان از این فرصت استفاده می کنند و به همراهی یکدیگر یک فستیوال بسیار جالب به همراه کارناوال های جذاب و برنامه های تفریحی و فرهنگی جذاب برپا می کنند. در طول این شب ها، یکی از هیجان انگیزترین فستیوال های دنیا به همراه اجراهای دیدنی از موسیقی کلاسیک، باله و اپرا در یکی از زیباترین شهرهای روسیه یعنی سنت پترزبورگ برپا می شود. لازم به ذکر است که این جشنواره با نام فستیوال ستاره های شب های سفید نیز شناخته می شود و به قدری جشنواره جالبی است که همه توریستان شیفته اش هستند.

    بازدید از موزه ها در شب های سفید سن پترزبورگ

    یکی از جالب ترین برنامه هایی که در طول شب های سفید سنت پترزبورگ اجرایی می شود، باز بودن 24 ساعته موزه ها و گالری های هنری سنت پترزبورگ است. در طول فستیوال شب های سفید، بهترین موزه ها و گالری های هنری این شهر 24 ساعته می شوند و گذشته از این مساله، ورودی بیشتر آن ها رایگان می شود. با این اوصاف می توان گفت که شب های سفید سنت پترزبورگ زمان بسیار ایده آلی برای بازدید از موزه های سنت پترزبورگ همچون موزه هرمیتاژ است.

    بازدید از موزه ها در شب های سفید سنت پترزبورگ

    رویداد کشتی اسکارلت در شب های سفید سنت پترزبورگ

    در طول شب های سفید سن پترزبورگ یک رویداد بسیار جالب تحت عنوان اسکارلت سیلز به معنی بادبان های اسکارلت در این شهر برپا می شود که شکوه بسیار خاصی دارد. این رویداد که با نام کشتی اسکارلت نیز شناخته می شود، رویداد بسیار جالب و دیدنی است. در آخرین روز فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ، یک کشتی به نام کشتی اسکارلت را به روی آب رودخانه روانه می کنند و همراه با حرکت آن یک آتش بازی بسیار جالب بر فراز آسمان رودخانه برپا می شود. این برنامه تفریحی محبوبیت بسیار زیادی در میان توریستان پیدا کرده است و معمولا هر کسی که برای شرکت در فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ به روسیه سفر می کند، در این رویداد جالب نیز شرکت می کند.

    جالب است بدانید که علاوه بر همه برنامه های تفریحی جالبی که تا اینجای لیست به آن ها اشاره کردیم، برنامه های دیگری نیز در طول شب های سفید سن پترزبورگ اجرا می شوند که یکی از آن یکی منحصر به فردتر هستند. مثلا یک سری کارناوال درسطح شهر سنت پترزبورگ برپا می شوند که از جمله آن ها می توان به کارناوال پترهوف اشاره کرد. با وجود همه این برنامه های جذاب می توان گفت که فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ بهترین زمان برای سفر به سنت پترزبورگ است و مسلما زیبایی های این شهر در طول این جشنواره از هر وقت دیگری در سال بیشتر است.

    رویداد کشتی اسکارلت در شب های سفید سنت پترزبورگ

    برای رزرو تور مسکو سن پترزبورگ می توانید با ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره روسیه بیشتر بخوانید:

    سفر به مسکو بهتر است یا سفر به سنت پترزبورگ؟

    هزینه های سفر به مسکو روسیه

    چگونه ارزان به روسیه سفر کنیم؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW