021-88507190

فستیوال موسیقی استانبول در ترکیه رویدادی جذاب

رویدادها و فستیوال ها م.مقیمی 04 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فستیوال موسیقی استانبول 2021 رویدادی فرهنگی برای موسیقی کلاسیک در ترکیه است. قدیمی ترین فستیوالی است که توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول برگزار می شود. که آن را بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فستیوال موسیقی استانبول قدیمی ترین فستیوالی است که توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول برگزار می شود. فستیوالی که نزدیک به 50 سال است که موجبات شادی مردم استانبول و دیگر شهرهای ترکیه و همین طور توریستان سراسر دنیا را  فراهم کرده است. جشنواره ای که در آن هنرمندان مشهور، گروه های موسیقی محبوب و ارکسترهای قابل جهان به اجرای برنامه می پردازند. با ما همراه باشید تا شما را با فستیوال موسیقی استانبول آشنا کنیم و درباره برنامه های فستیوال موسیقی استانبول در سال 2021 نیز توضیحاتی به شما ارائه کنیم.

    فستیوال موزیک استانبول

    فستیوال موزیک استانبول که اولین بار در سال 1973 میلادی یعنی حدودا 50 سال پیش در استانبول برگزار شد، در سال 1977 به طور رسمی به عنوان یکی از جشنواره های مهم انجم فستیوال های اروپایی شناخته شد. جشنواره موسیقی استانبول از همان ابتدا تا کنون نقش بسیار مهمی در تقدیر موسیقی کلاسیک داشته است و برگزارکنندگان آن هر سال سعی کرده اند که با اجرای هر چه بیشتر موسیقی کلاسیک در طول این جشنواره این نقش را پر رنگ تر کنند.

    هر سال جشنواره موسیقی استانبول با موضوعاتی مثل موسیقی کلاسیک، باله کلاسیک، رقص مدرن، اپرا، موسیقی سنتی، موسیقی جاز، موسیقی پاپ، سینما، تئاتر و هنرهای بصری این فستیوال که در نقاط مختلف شهر استانبول و در اماکن فرهنگ و تاریخی معروفی برگزار می شود، یک جشنواره بسیار هیجان انگیز و جذاب است که هر کسی را شیفته خودش می کند. این را هم بگوییم که در زمان برگزاری جشنواره موسیقی استانبول کنفرانس ها و سمینارهای متعددی در باب موسیقی در استانبول برگزار می شوند و در این زمان شهر استانبول با موسیقی عجین می شود. شما می توانید برای سفر به استانبول با ما در تور ارزان استانبول همراه شوید.

    درباره فستیوال موسیقی استانبول@@

    فستیوال موسیقی استانبول 2021

    به خاطر شیوع ویروس کرونا، فستیوال موسیقی استانبول در سال 2020 به صورت آنلاین برگزار شد. اما قرار است که جشنواره موسیقی استانبول 2021 با شکوه بیشتر و با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود. قرار است که فستیوال موسیقی استانبول 2021 در فضای باز اجرا شود تا شرکت کنندگان بتوانند در صحت و سلامت در کنار هم یک بار دیگر این جشنواره با شکوه را برپا کنند.

    زمان برگزاری فستیوال موسیقی استانبول

    فستیوال موسیقی استانبول در سال 2021 در روزهای 3 تا 21 ژوئن یعنی 13 تا 31 خرداد 1400 برگزار می شود. این جشنواره قرار است برعکس هر سال، فقط در اماکن روباز بگرزار شود و یک تجربه ناب، خاص و منحصر به فرد از گوش دادن به موسیقی کلاسیک را برای شرکت کنندگان رقم بزند.

    زمان برگزاری فستیوال موسیقی استانبول@

    فستیوال موسیقی در ترکیه

    جالب است بدانید که هر سال در فستیوال موسیقی ترکیه در استانبول جوایزی به برترین موزیسین ها داده می شود. علاوه بر این، برنامه های جشنواره موسیقی استانبول به گونه ای تدارک دیده می شوند تا هر کسی که به هر سبک خاصی از موسیقی علاقه دارد، بتواند از شرکت در این جشنواره لذت ببرد. به همین دلیل ارکسترهای مختلفی با موضوعات متنوع و سبک های مختلف در سراسر شهر استانبول اجرا می شوند. نکته جالب دیگر اینکه هر سال یک تم خاص برای فستیوال موسیقی استانبول در نظر گرفته می شود و همیشه آن تم حدودا دو ماه قبل از شروع برگزاری فستیوال اعلام می شود. مثلا در سال 2020 تم بتهوون برای فستیوال موسیقی استانبول در نظر گرفته شد و در نتیجه آن آثار موسیقی بتهوون و آثاری که تحت تاثیر این شخصیت بزرگوار بودند، در طول کنسرت های جشنواره اجرا شدند.

    قیمت بلیط فستیوال موسیقی استانبول

    شما می توانید برای شرکت در هر کدام از کنسرت ها و برنامه های فستیوال موسیقی استانبول یک بلیط جداگانه تهیه کنید. این بلیط ها معمولا در حدود 20 لیره هستند و واقعا با توجه به کیفیت برنامه ها، می توان گفت که قیمت آن ها بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که شما می توانید بلیط کل برنامه های فستیوال موسیقی استانبول را به ارزش حدودا 250 لیره به صورت یکجا تهیه کنید و در نتیجه در هر کدام از برنامه های فستیوال موسیقی استانبول که مد نظر داشتید، شرکت کنید.

    قیمت بلیط فستیوال موسیقی استانبول

    با همه این اوصاف باید بگوییم که حدودا نیم قرن است که فستیوال موسیقی استانبول به عنوان میعادگاه تمام کسانی که به موسیقی علاقه دارند، شناخته می شود. اگر شما هم یکی از طرفداران موسیقی کلاسیک هستید، بهتر است که همین امسال در جشنواره موسیقی کلاسیک شرکت کنید و مطمئن باشید که تجربه های بسیار نابی در این جشنواره در انتظار شما هستند. برای اطلاع از قیمت ارزانترین تور استانبول با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره فستیوال ها بیشتر بخوانید:

    معروف ترین فستیوال های موزیک نزدیک ایران

    فستیوال های موسیقی در استانبول که در جهان پرآوازه هستند!

    فستیوال های جذاب و دیدنی در شهر زیبای کاپادوکیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW