021-88507190

جشنواره چینگینگ فستیوال سنتی در چین

رویدادها و فستیوال ها م.مقیمی 07 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جشنواره چینگینگ که به آن جشنواره چینگ مینگ یا کینگ مینگ نیز می گویند، یک جشن سنتی چینی است که مردم این کشور و بعضی از کشورهای آسیایی برگزار می کنند که آن را بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جشنواره چینگینگ چین

    جشنواره چینگینگ که به آن جشنواره چینگ مینگ و حتی جشنواره کینگ مینگ نیز گفته می شود، یک جشن سنتی چینی است که مردم این کشور و همین طور بعضی از کشورهای آسیایی دیگر آن را برگزار می کنند. در حقیقت جشنواره چینگینگ یک رویداد سالانه است که در آن از یک طرف نیاکان و گذشتگان را گرامی می دارند و از یک طرف در طول آن گرم شدن هوا را جشن می گیرند. اگر برایتان جالب شده که جشنواره چینگینگ چه جور فستیوال و جشنواره ای است، با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این جشن سنتی چینی آشنا کنیم. این جشنواره هم مثل خیلی دیگر از جشنواره های چینی از بعضی جهات عجیب و غریب است و حقایق شگفت انگیزی درباره آن وجود دارد. در ادامه درباره همه این حقایق به همراه زمان برگزاری جشنواره چینگینگ و مراسم هایی که در طول آن برگزار می شوند، با شما صحبت می کنیم.

    تاریخچه جشنواره چینگ مینگ

    قدمت جشنواره چینگ مینگ به بیش از 2500 سال قبل یعنی حوالی 630 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این طور که می گویند، در آن زمان ها یک دوک به نام مو کین سه روز را برای بزرگداشت همسرش که به صورت اتفاقی او را کشته بود، مشخص کرده بود. اگر این داستان درست باشد، جشنواره چینگینگ یادگاری از آن مراسم است و حالا بعد از گذشته حدود 2500 سال با تغییراتی جزئی برگزار می شود. جالب است بدانید که جشنواره کینگ مینگ با اولین روز پنجمین ماه تقویم سنتی چینی مصادف است و همیشه در روز 4، 5 یا 6 آوریل برگزار می شود.

    تاریخچه جشنواره چینگینگ

    سنت های جشنواره چینگینگ

    جشنواره چینگینگ در حال حاضر در چین برای بزرگداشت عزیزانی که از دنیا رفته اند، در چین برگزار می شود. در این روز خانواده های چینی به گورستان ها می روند و از مزار عزیزانشان بازدید می کنند. در این روز مردم چین در گورستان ها غذای نذری می گذارند، به رفتگانشان گل های تازه تقدیم می کنند و برای آن ها شاخ های درخت بید می برند و اعتقاد دارند که این شاخه های بید ارواح ناخواسته و بدذات را از دنیا دور می کند! تا اینجا همه چیز عادی به نظر می رسد. اما قسمت عجیب ماجرا اینجاست که مردن چین در جشنواره چینگینگ اسکناس های پول، لباس ها، زیورآلات و حتی گاهی اوقات ماشین و خانه هایشان را می سوزانند تا به خیال خودشان نیاکانشان را حمایت کنند و آن ها را در آن دنیا خوشحال کنند. در واقع آن ها این کار را انجام می دهند تا ارواح شیطانی را بترسانند و عزیزان متوفی را از حضور خودشان آگاه کنند! یک نکته جالب دیگر اینکه چینی ها رسم دارند که در این روز نباید غذای گرم بخورند و به همین دلیل غذاهای آن روزشان را از چند روز قبل می پزند تا وقتی می خواهند آن ها را به گورستان ها ببرند، غذاها کاملا سرد شده باشند.

    مراسم جشنواره چینگ مینگ

    جشنواره چینگینگ فقط مختص نیاکان نیست و علاوه بر این، به عنوان جشنی برای زندگی، زیبایی و نو شدن فصل نیز شناخته می شود. در این جشن خیلی از خانواده ها در گورستان ها می نشینند و یک پیک نیک برا می کنند. خیلی از مردم چین بادبادک به هوا می فرستند، با خانواده قدم می زنند و سعی می کنند که یک روز شاد را برای خود رقم بزنند. حتی خیلی از مردم چین در جشنواره چینگینگ گل و درخت می کارند و در این میان خانواده ها از کسانی که از میانشان رفته اند، به نیکی یاد می کنند و سعی می کنند که خاطرات آن ها را زنده کنند. لازم به ذکر است که روز چینگ مینگ در چین روز تعطیل رسمی است.

    مراسم جشنواره چینگینگ

    کشورهای برگزارکننده چینگینگ

    همان طور که گفته شد جشنواره چینگینگ علاوه بر چین، در یک سری دیگر از کشورهای آسیایی نیز برگزار می شود. از جمله این کشورها می توان به ویتنام، کره جنوبی و ژاپن اشاره کرد. البته نحوه برگزاری مراسم جشنواره چینگینگ در هر کدام از این کشورها با دیگری متفاوت است. مثلا در کره جنوبی هیچ اسکناسی در طول جشنواره چینگینگ سوزانده نمی شود و مردم برای برگزاری جشنواره چینگینگ به بازدید از گورستان ها و پختن غذاهای مخصوص چینگینگ اکتفا می کنند.

    کشورهای برگزارکننده چینگینگ

    در آخر باید بگوییم که جشنواره چینگینگ به عنوان یک جشنواره شاد شناخته می شود و در این روز مردم چین با برگزاری پیک نیک های جالب و شرکت در فعالیت های ورزشی و همراهی با خانواده، ساعات خوشی را سپری می کنند و به این روز به چشم یک روز فرخنده نگاه می کنند. این را هم بگوییم که هوای چین در زمان برگزاری جشنواره چینگینگ بسیار مطبوع است و با این حساب اگر شما در حوالی این جشنواره به چین سفر کنید، برد کرده اید و می توانید از هوای دلچسب این کشور در ابتدای فصل بهار استفاده کنید. برای رزرو تور ارزان چین می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره چین بیشتر بخوانید:

    دیدنی ترین شهرهای چین

    چقدر پول با خودمان به چین ببریم؟

    کدام شهرهای چین برای خرید بهتر هستند؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW