021-88507190

درباره قاره آفریقا و حقایق جالب آن بیشتر بدانید

گردشگری م.مقیمی 25 خرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
درباره قاره آفریقا می توان گفت که قاره ای است که گونه بشر در آن شکل گرفته و از جالب ترین قاره های دنیاست. حقایق قاره آفریقا را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    درباره قاره آفریقا

    قاره آفریقا که به عقیده خیلی از دانشمندان قاره ای است که گونه بشر در آنجا شکل گرفته است، یکی از جالب ترین قاره های دنیاست. آفریقا که از 54 کشور مستقل تشکیل شده است، فرهنگ خاص و تاریخ منحصر به فردی دارد. این قاره زیبایی طبیعی بی نظیری دارد و صحراها، جنگل های بارانی، کوهستان ها و مراتع متعدید در آن قرار گرفته اند و به جرئت می توان گفت که پوشش گیاهی و جانوری قاره آفریقا با هیچ قاره دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست. این قاره پانزده تا از کمتر توسعه یافته ترین کشورهای جهان را در خود جای داده است و بیشتر مردمانش با کمتر از 2 دلار در روز روزگار می گذرانند. درباره قاره آفریقا می توان گفت، این قاره با اینکه فقیرترین قاره دنیا به حساب می آید، اما یکی از زیباترین قاره های دنیاست و در یک کلام می توان عنوان شگفت انگیز را به آن داد. با ما همراه باشید تا شما را در این مطلب درمورد قاره آفریقا آشنا کنیم و یک سری حقایق جالب و البته عجیب درباره قاره آفریقا به شما بگوییم. 

    آشنایی با قاره آفریقا

    مساحت قاره آفریقا

    قاره آفریقا دومین قاره بزرگ جهان به حساب می آید و 5.7 درصد سطح کل زمین و 20 درصد سطح خشکی زمین را به خودش اختصاص داده است. گفتنی است که این قاره حدود 12 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است و از نظر جمعیت نیز به عنوان دومین قاره بزرگ دنیا شناخته می شود. یک نکته جالب دیگر اینکه طول و عرض قاره آفریقا تقریبا با هم برابر است و اگر شما به خواهید از شمال تا جنوب آفریقا یا شرق تا غرب این قاره را طی کنید، باید حدود 7000 تا 8000 کیلومتر را طی کنید.

    کشورهای قاره آفریقا

    در قاره آفریقا 54 کشور وجود دارد. در میان این کشورها، کشور سودان به عنوان بزرگترین کشور قاره آفریقا شناخته می شد. اما وقتی که به دو کشور مجزا یعنی سودان و سودان جنوبی تقسیم شد، کشور الجزایر عنوان بزرگترین کشور قاره آفریقا را به خودش اختصاص داد. در این قاره، نیجریه که حدود 120 تا 140 میلیون نفر جمعیت دارد، پرجمعیت ترین کشور به حساب می آید. ضمن اینکه کشور سیشل با 80 هزار نفر جمعیت، به عنوان کم جمعیت ترین کشور قاره آفریقا شناخته می شود.

    قومیت های قاره آفریقا

    در قاره آفریقا نزدیک به 3000 قوم مختلف وجود دارد. نکته جالب ماجرا اینجاست که حدود 370 تا از این قومیت ها در کشور نیجریه زندگی می کنند. از همه جالب تر اینکه حدود 2000 زبان مختلف در قاره آفریقا صحبت می شود که اتفاقا هر کدامشان لهجه های مختلفی دارند. در میان این زبان ها، زبان عربی در این قاره از بقیه متداول تر است.

    موقعیت خط استوا در قاره آفریقا

    یکی از نکات جالب درباره قاره آفریقا این است که خط استوا از میان این قاره عبور کرده است و آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، خط استوا از کشورهایی مثل کنگو، سومالی، اوگاندا و کنیا در قاره آفریقا عبور کرده است.

    قاره آفریقا زادگاه بشر

    اگر فسیل های یافت شده در قاره آفریقا را مد نظر بگیریم، می بینیم که آفریقا قاره ای است که اولین بار بشر را به چشم دیده است. با توجه به این فسیل ها، مشخص شده است که بشر از حدود 7 میلیون سال پیش در قاره آفریقا زندگی می کرده است. 

    قاره آفریقا زادگاه بشر

    طولانی ترین رود جهان در آفریقا

    طولانی ترین رود دنیا یعنی رود نیل در قاره آفریقا واقع شده است. طول این رود قبل از پیوستن به اقیانوس حدود 6650 کیلومتر است و از کشورهای مختلفی در قاره آفریقا همچون اتیوپی، سودان، اوگاندا و البته مصر عبور می کند و وجود آن باعث شده که این کشورها حاصلخیز شوند.

    آبشار هزار و ششصد متری در آفریقا

    آفریقا یک آبشار بسیار زیبا و معروف دارد که با نام آبشار ویکتوریا شناخته می شود. این آبشار در مرز زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است، حدودا 108 متر ارتفاع دارد و عرض آن به حدود 1600 متر می رسد.

    بزرگترین صحرای دنیا در آفریقا

    یک صحرا به نام صحرای بزرگ آفریقا در این قاره وجود دارد که بزرگترین صحرای جهان است. این صحرا حدود 4800 کیلومتر طول دارد و از کشورهای مختلفی در قاره اروپا عبور می کند و همیشه از آن به عنوان یکی از زیباترین صحراهای دنیا یاد می شود.

    جزیره ماداگاسکار در آفریقا

    احتمالا شما هم تا به حال نام جزیره ماداگاسکار را شنیده اید. خوب است این را بدانید که این جزیره در اطراف ساحل شرقی قاره آفریقا واقع شده است و به عنوان چهارمین جزیره بزرگ دنیا شناخته می شود. این جزیره با پوشش گیاهی خاصی که دارد، یک جزیره شگفت انگیز است و حال و هوایش کاملا با جزایر آسیایی و همین طور جزایر دیگر قاره دنیا متفاوت است. 

    جزیره ماداگاسکار در آفریقا@

    تولیدات طلا و الماس در آفریقا

    با اینکه آفریقا قاره فقیری است، اما حداقل 50 درصد از طلا و الماس دنیا در آن تولید می شود. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما آمار تولید و استخراج طلا و الماس در این قاره تا این اندازه بالاست.

    سخن پایانی

    راستی شما چه حقایق دیگری را درباره قاره آفریقا می دانید؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این قاره منحصر به فرد که با کل دنیا متفاوت است می دانید، حتما نظراتتان را با ما در میان بگذارید. راستی به شما توصیه می کنیم که اگر از ماجراجویی خوشتان می آید، حتما سفر به آفریقا را در لیست اهداف و آرزوهای آینده تان قرار دهید. برای رزرو انواع تور های خارجی و تور لحظه آخری واقعی به نقاط مختلف دنیا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره آفریقا بیشتر بخوانید:

    خیابانهای رنگارنگ آفریقا را بشناسید

    نکات مهم برام شروع یک سفر شگفت انگیز به آفریقا جنوبی

    هزینه و مخارج سفر به آفریقای جنوبی چقدر است؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW