021-88507190

شرایط مهاجرت به ایتالیا

گردشگری م.مقیمی 25 خرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرایط مهاجرت به ایتالیا به چه شکل است؟ در ادامه روش های مهاجرت به ایتالیا را با هم بررسی می کنیم و آسان ترین راه های مهاجرت به ایتالیا و همین را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شرایط مهاجرت به ایتالیا 2021

    شما می توانید از طریق روش های مختلفی به ایتالیا مهاجرت کنید. اگر شما هم قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، اما اطلاعاتی در مورد آن ندارید، بهتر است که این مطلب را مطالعه کنید تا ببینید که کدام روش و راه های مهاجرت به ایتالیا برای شما مناسب تر است و در کل پروسه و شرایط مهاجرت به ایتالیا به چه شکل است. در ادامه تک تک روش های مهاجرت به ایتالیا را با هم بررسی می کنیم و در مورد آسان ترین راه های مهاجرت به ایتالیا و همین طور روش اخذ اقامت دائم ایتالیا و شهروندی ایتالیا را به شما یاد می دهیم. پس با ما همراه باشید و این مطلب مفید را از دست ندهید.

    چگونه به ایتالیا مهاجرت کنیم

    مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

    متاسفانه باید بگوییم که غیر اروپایی ها به راحتی نمی توانند ویزای کار ایتالیا را بگیرند و برای کار راهی ایتالیا شوند. ماجرا از این قرار است که ایتالیا یک سیستم مهاجرتی خاص برای اخذ ویزای کار ایتالیا دارد که با نام دکرتو فلوسی شناخته می شود. در این سیستم مشخص می شود که هر سال ایتالیا می توند چند ویزای کار را به غیر اروپایی ها اعطا کند و نکته اینجاست که شما فقط در زمانی می توانید برای اخذ ویزای کار ایتالیا اقدام کنید که برنامه مهاجرتی دکرتو فلوسی فعال است و ایتالیا اعلام می کند که به این تعداد نیروی کار غیر اروپایی نیاز دارد. در این صورت، شما می توانید به دنبال پیدا کردن یک شغل در ایتالیا باشید، با کارفرمای مورد نظرتان ارتباط بگیرید و بعد توسط نامه ای که آن کارفرما برای استخدام به شما می دهد، برای اخذ ویزای کار ایتالیا اقدام کنید. اگر فکر می کنید که این روش خیلی برای شما سخت است، بهتر است که از روش های دیگر این لیست برای بررسی شرایط مهاجرت به ایتالیا استفاده کنید.

    مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

    اگر به دنبال یک راه آسان برای مهاجرت به ایتالیا هستید، بهتر است که برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید. در واقع باید بگوییم که مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل خیلی راحت تر از مهاجرت به این کشور از طریق پیدا کردن کار و اخذ ویزای کار ایتالیاست. البته باید این را بدانید که شما با داشتن ویزای تحصیلی ایتالیا فقط اجازه کار کردن به مدت 20 ساعت در طول هفته را دارید و با این حساب با یک سری محدودیت ها برای کسب درآمد در این کشور در حین تحصیل رو به رو هستید. اما خوبی این روش از مهاجرت به ایتالیا این است که وقتی درستان تمام شود، می توانید به محض باز شدن برنامه سیستم مهاجرتی دکرتو فلوسی که قبل تر در موردش صحبت کردیم، به شکل راحت تری نسبت به اخذ ویزای کار ایتالیا اقدام کنید و به نوعی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنید.

    مهاجرت به ایتالیا از طریق اخذ اقامت خانوادگی

    اگر یکی از عضای خانواده شما در ایتالیا زندگی کند و اقامت ایتالیا را دارد، کار شما برای مهاجرت به ایتالیا ساده تر می شود. در این صورت می توانید برای اخذ اقامت خانوادگی ایتالیا اقدام کنید و به سفارت ایتالیا اعلام کنید که می خواهید به خانواده خود در این کشور بپیوندید. البته مسلم است که شما برای مهاجرت به ایتالیا به این روش نیاز به یک دعوتنامه معتبر دارید و به کمک آن دعوتنامه می توانید ویزای ایتالیا را دریافت کنید. می توان گفت که این روش نیز برای کسانی که قبلا یکی از اعضای خانواده نزدیکشان پروسه مهاجرت به ایتالیا را با موفقیت طی کرده، یک روش آسان برای مهاجرت به ایتالیا به حساب می آید.

    مهاجرت به ایتالیا از طریق اخذ اقامت خانوادگی

    مهاجرت به ایتالیا برای بازنشستگی

    دولت ایتالیا این امکان را فراهم کرده است تا کسانی که می توانند بدون کار کردن هزینه زندگی خودشان را تامین کنند، به عنوان بازنشسته وارد ایتالیا شوند و در این کشور گذران زندگی کنند. شخص متقاضی برای مهاجرت به ایتالیا از این طریق باید بتواند سفارت ایتالیا را متقاعد کند که از پس هزینه هیا زندگی در ایتالیا بر می آید و منبع درآمدش به شکلی است که حداقل 31 هزار یورو برای هر سال زندگی در ایتالیا در اختیار دارد. لازم به ذکر است که کسی که از این طریق به ایتالیا مهاجرت می کند، اجازه کار در ایتالیا را ندارد و فقط به کار بازنشستگانی می آید که از نظر مالی تامین هستند. پس تنها در صورتی در راه مهاجرت به ایتالیا از طریق اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا قدم بگذارید که چنین شرایطی را دارید و نیاز به کار در ایتالیا برای تامین هزینه های زندگی در این کشور ندارید.

    اخذ اقامت دائم ایتالیا

    در آخر خوب است این را بدانید که شما بعد از اینکه 5 سال در ایتالیا زندگی کردید، می توانید برای اخذ اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید و از تمام مزایایی که یک فرد بومی ایتالیا از آن ها برخوردار است، بهره مند شوید. اگر هدف نهایی شما نیز این است که اقامت دائم ایتالیا و شهروندی ایتالیا را کسب کنید، باید اول از طریق یکی از روش های گفته شده اعلام کنید و در ابتدا سعی کنید که اقامت موقت در ایتالیا را دریافت کنید.

    سخن پایانی

    برای تک تک شما عزیزان آرزو می کنیم که بتوانید پروسه مهاجرت به ایتالیا را به سریع ترین و آسان ترین شیوه ممکن طی کنید و بتوانید به همین زودی ها در کشور زیبای ایتالیا مستقر شوید. اگر هر سوالی درباره مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزای ایتالیا دارید، می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.


    درباره ایتالیا بیشتر بخوانید:

    آیا ایتالیا برای زندگی خوب است؟

    عجایب هفتگانه ایتالیا را میشناسید؟

    همه چیز در مورد فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی مردم ایتالیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW