021-88507190

دریاچه ارواح مازندران را می شناسید؟

گردشگری م.مقیمی 15 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دریاچه ارواح مازندران یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری ایران است. صدای دریاچه ارواح شیطانی و محیط آن ممکن است ترسناک به نظر برسد که علت نامگذاری آن را بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دریاچه ارواح مازندران

    اگر تا به حال نام دریاچه ارواح مازندران در ایران را نشنیده اید، به شما حق می دهیم. چراکه این دریاچه که یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری ایران است، کمتر بین ما ایرانیان شناخته شده است و حقیقت این است که خیلی از ما ایرانیان تا به حال شانس بازدید از این جاذبه طبیعی شگفت انگیز و سحرآمیز را به دلیل نا آشنا بودن با آن از دست داده ایم. اگر می خواهید بدانید که این دریاچه ارواح شیطانی چه دارد که ما این همه از آن تعریف می کنیم و اصلا چرا نام آن را دریاچه ارواح گذاشته اند، با ما همراه باشید. در ادامه هر آنچه باید درباره بازدید از دریاچه ارواح مازندران بدانید را به شما می گوییم.

    دریاچه ارواح مازندران کجاست؟

    دریاچه ارواح مازندران که نام دیگر آن دریاچه ممرز است، دریاچه ای زیباست که درست در میان جنگل های نوشهر واقع شده است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، دریاچه ارواح شیطانی، در میان دو شهر زیبای نور و نوشهر و در استان سرسبز و دیدنی مازندران قرار گرفته است.

    چگونه می توان به دریاچه ارواح سفر کرد؟

    اگر بخواهید از دریاچه ممرز دیدن کنید، باید خودتان را به روستای صلاح الدین کلا که بعد از نور و در فاصله 47 کیلومتری نوشهر قرار گرفته است، برسانید. بعد از آن باید وارد جاده ای به نام جاده ونوش شوید و 15 کیلومتر دیگر را تا قسمت ورودی دریاچه ارواح با ماشین طی کنید. نکته مهمی که باید بدانید، این است که بعد از این 15 کیلومتر امکان طی کردن مسیر با ماشین های معمولی وجود ندارد و اگر ماشین آفرود نداشته باشید، مجبور می شوید که کوله و وسایلتان را در دست بگیرید و با پای پیاده راهی دریاچه ارواح شوید.

    عکس دریاچه ارواح

    عکس دریاچه ارواح

    علت نامگذاری دریاچه ارواح

    برای اینکه خیالتان راحت شود، باید به شما بگوییم که در دریاچه ممرز خبری از ارواح شیطانی و خبیثه نیست و نیازی به نگرانی در این باره ندارید. اگر برایتان سوال پیش آمده که پس چرا نام ارواح را برای این دریاچه انتخاب کرده اند و علت نامگذاری دریاچه ارواح چیست، باید به شما بگوییم که شکل و شمایل این دریاچه به شکلی است که انگار از فیلم های ترسناک وارد دنیای واقعیت شده است و واقعا اگر کسی ذره ای خرافاتی باشد، نمی تواند باور کند که واقعا در چنین دریاچه ای ارواح زندگی نکنند! می پرسید مگر این دریاچه چه شکلی است؟ پس بهتر است که ادامه مطلب را هم مطالعه کنید.

    صدای دریاچه ارواح

    دریاچه ارواح جایی است که از داخل آب آن به شکل مرموزی تنه های نصفه و نیمه بیرون آمده اند. جایی که مه همه فضای آن را در بر گرفته است. صدای دریاچه ارواح نیز در نوع خود، ممکن است جالب و ترسناک باشد. گهگاهی از گوشه و کنار آن علاوه بر صدای پرندگان، صدای حیوانات وحشی مختلف از سگ وحشی گرفته تا گراز به گوش می رسد. دریاچه ای که اگر از آن بازدید کنید، فکر می کنید که به کل از دنیای واقعی کره زمین فاصله گرفته اید و وارد جهانی شده اید که مختص به ارواح است. جایی که می تواند همزمان احساسات مختلف از جمله شوق، هیجان و ترس را در شما بر بینگیزد.

    چه نکاتی را باید برای بازدید از دریاچه ارواح رعایت کنیم؟

    نکته اول اینکه بهتر است تا جای ممکن با یک تورلیدر یا شخصی که به منطقه آشنایی دارد، از دریاچه ارواح دیدن کنید. اولا به این دلیل که منطقه جنگلی دریاچه ارواح محل زندگی حیوانات وحشی است و یک تورلیدر بهتر می داند که چه نکاتی را رعایت کند و از چه مسیرهایی شما را عبور دهد تا مشکلی برایتان پیش نیاید. دوما به این دلیل که گذراندن شب به تنهایی در اطراف دریاچه ارواح می تواند برایتان ترسناک و البته خطرناک باشد. اما اگر به صورت گروهی و به همراهی یک راهنما از دریاچه ارواح دیدن کنید، راحت تر می توانید شب را در اطراف این دریاچه به صبح برسانید.

    نکته دوم اینکه شما باید آماده پیاده روی در مسیر دریاچه ارواح باشید و کفشتان مناسب باشد. ضمن اینکه بهتر است وسایل کمی را با خودتان به دریاچه ارواح ببرید تا از حمل کوله خود در مسیر رسیدن به دریاچه ارواح خسته نشوید. سومین نکته اینکه اگر قصد ماندن در دریاچه ارواح را داشته باشید، باید به مقدار کافی آب و خوراکی همراهتان داشته باشید تا مجبور نشوید که یک راه طولانی را برای خریدن وسایل از دریاچه ارواح برگردید.

    چه نکاتی را باید برای بازدید از دریاچه ارواح رعایت کنیم

    چه فصل به دریاچه ارواح سفر کنیم؟

    از آنجایی که دریاچه ارواح حدودا 500 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است، آب و هوای سردتری از دیگر نقاط استان مازندران دارد. برای اینکه بتوانید از هوای مطبوع دریاچه ارواح استفاده کنید و رانندگی و همین طور پیاده روی در مسیر آن برایتان ساده تر شود، بهتر است که در فصل بهار یا تابستان راهی دریاچه ارواح شوید.

    سخن پایانی

    اگر احیانا قبلا از دریاچه ارواح دیدن کرده اید و یا اطلاعات خوبی درباره بازدید از دریاچه ارواح دارید، ممنون می شویم که اطلاعات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپواز به اشتراک بگذارید. یادتان باشد که بازدید از دریاچه ارواح می تواند تجربه های جالبی را برایتان به همراه داشته باشد. پس بهتر است که این شانس را به خودتان هدیه دهید و این بار به جای اینکه از همان مقاصد گردشگری تکراری در شمال کشورمان دیدن کنید، یک فرصت ناب برای دیدن زیبایی ها و شگفتی های این دریاچه متفاوت را به خودتان هدیه کنید. برای شما سفری خارق العاده را به مقصد دریاچه ممرز یا همان دریاچه ارواح آرزو می کنیم. شما همچنین می توانید برای رزرو تور عادی و تورهای لحظه آخری با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره مازندران بیشتر بخوانید:

    پل ورسک کجاست

    دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

    روستای جواهرده رامسر و جاهای دیدنی زیبای آن

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW