021-88507190

دشت سوسن زیباترین دشت خوزستان

گردشگری م.مقیمی 15 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دشت سوسن ایذه طبیعت خیره کننده ای دارد و تاریخ بلند و بالایی نیز دارد، آب و هوای دشت سوسن ایذه از هر جای دیگری در خوزستان بهتر است. با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دشت سوسن خوزستان را بشناسید

    ما امروز می خواهیم همراه با شما سفری به استان زیبای خوزستان داشته باشیم و با هم با یکی از جالب ترین و دیدنی ترین جاذبه های طبیعی خوزستان آشنا شویم. امروز می خواهیم در مورد دشت زیبایی صحبت کنیم که به نام دشت سوسن شناخته می شود. دشتی که نه تنها زیبایی طبیعی خیره کننده ای دارد، بلکه تاریخ بلندبالایی نیز دارد، هوایش از هر جای دیگری در خوزستان بهتر است و از هر نظر سفر به آن سفر دلچسبی است. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با دشت سوسن ایذه آشنا کنیم.

    دشت سوسن کجاست؟

    اگر سوال شما این است که دشت سوسن کجاست باید بگوییم که دشت سوسن در فاصله 37 کیلومتری شهری به نام ایذه قرار گرفته است. اگر با شهر ایذه آشنایی ندارید، باید این را به شما بگوییم که ایذه یک شهر کوچک و خوش آب و هواست که در فاصله 180 کیلومتری مرکز استان خوزستان یعنی شهر اهواز واقع شده است، به عنوان خنک ترین شهر خوزستان شناخته می شود و مردم بختیاری خونگرمی در آن زندگی می کنند. شهرهای شوش و دزفول نیز در نزدیکی آن قرار دارند. اگر می خواهید از دشت سوسن ایذه دیدن کنید، کافی است که اول خودتان را به شهر ایذه برسانید و بعد از این شهر به سمت شمال رهسپار شوید، از روستای پیان بگذرید و تابلوهای دشت سوسن را دنبال کنید تا در نهایت وارد این دشت زیبا شوید. 

    عکس دشت سوسن ایذه

    عکس دشت سوسن ایذه

    دشت سوسن ایذه چه جور جایی است؟

    دشت سوسن یک دشت بسیار زیبا و سرسبز است که پر از گل های و گیاهان مختلف از جمله گل های سرخ رنگ شقایق است. دشتی که به خاطر وجود رود کارون به دو نیمه مختلف تقسیم شده است که از آن دو نیمه با نام های سوسن شرقی و غربی یاد می شود. هر کدام از این نیمه ها روستاهای مختلفی را در خود جای داده اند که یکی از دیگری زیباتر هستند. روستاهایی که مردمانش یکی از دیگری مهربان تر هستند و هر کدامشان زیبایی خاص خودشان را دارند.

    در دشت سوسن ایذه چه تفریحاتی می توانیم داشته باشیم؟

    از آنجایی که دشت سوسن یک دشت بسیار زیباست، شما می توانید در آن ساعت ها و حتی روزها گشت و گذار کنید، طبیعت گردی کنید و عکاسی کنید. ضمن اینکه می توانید با قایق سواری در رود کارون که از میان آن گذشته، خودتان را سرگرم کنید و یا حتی در این رود ماهیگیری کنید. همچنین می توانید با بازدید از روستاهای جذاب آن از جمله روستای ثریا لحظاتی به یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. جالب است بدانید که شکل و شمایل این روستای ثریا که در موردش صحبت می کنیم، شباهت خیلی زیادی به روستای ماسوله دارد و به همین خاطر بعضی از مسافران از آن به عنوان ماسوله خوزستان یا ماسوله جنوب ایران یاد می کنند. گفتنی است که شما به جز طبیعت گردی در دشت سوسن و همین طور به جز بازدید از روستاهای این دشت می توانید گشت و گذار تاریخی نیز در این دشت داشته باشید و از اماکن باستانی این دشت همچون گورستان تاریخی آن و البته ویرانه های به جا مانده از قلعه های تاریخی در این دشت بازدید کنید.

    آب و هوای دشت سوسن در کدام فصل بهتر است؟

    اگر از افراد محلی روستاهای دشت سوسن سوال بپرسید، حتما این را به شما می گویند که اگر می خواهید زیباترین حالت از آب و هوای دشت سوسن ایذه را ببینید، باید در فصل بهار به این منطقه سفر کنید. خوبی که دشت سوسن دارد، این است که هوای خنک تری به نسبت دیگر مناطق و شهرهای استان خوزستان دارد و مسلما گشت و گذار و اقامت در آن و استفاده از هوای دلپذیرش در فصل بهار که هوای دیگر نقاط خوزستان رو به گرمی می رود، بسیار دلچسب است.

    بهترین فصل سفر به دشت سوسن چه فصلی است

    در دشت سوسن در کجا اقامت کنیم و شب را بگذرانیم؟

    اگر شما می خواهید شب را در دشت سوسن بمانید، به شما توصیه می کنیم که تجهیزات کمپینگ مثل چادر مسافرتی و کیسه خواب به همراه داشته باشید و شب را در دل طبیعت زیبای دشت سوسن به صبح برسانید. اما اگر به هر دلیلی چنین امکانی برایتان وجود ندارد، می توانید با مراجعه به اقامتگاه بوم گردی پایپلا یک اتاق برای خودتان اجاره کنید و در نتیجه از امکانات رفاهی بهتری برخوردار شوید.

    اگر تا به حال تجربه سفر به ایذه خوزستان و بازدید از دشت سوسن را داشته اید، خوشحال می شویم که نظرتان را برای ما بنویسید و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهر پرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید برای رزرو تور خارجی ارزان و تور داخلی و تورلحظه آخری با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره طبیعت ایران بیشتر بخوانید:

    جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران

    کویر کاراکال در یزد، نقاشی طبیعت به رنگ قهوه ای

    روستای قلات بهشت استان فارس را بشناسید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW