021-88507190

روستای جواهرده رامسر و جاهای دیدنی زیبای آن

گردشگری م.مقیمی 05 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
روستای جواهرده یکی از رویایی ترین روستاهای ایران است. برای آشنایی با روستای جواهرده رامسر، جاهای دیدنی جواهرده، آب و هوا و مسیر دسترسی آن با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    روستای جواهرده رامسر کجاست؟

    روستای جواهرده رامسر یکی از رویایی ترین روستاهای کشورمان ایران است. روستایی که به محض اینکه در راه آن قدم می زنید، دنیا برایتان رنگ دیگری می گیرد. روستایی که همه چیز در آن سرسبز و زیباست و حتی هوایش فرح بخش و دلچسب است. اگر شما هم می خواهید به رامسر سفر کنید و تعریف این روستای زیبا در مازندران را شنیده اید، با ما همراه باشید تا شما را با روستای جواهرده رامسر آشنا کنیم و به شما بگوییم که این روستا کجاست، چه جور جایی است، چه جاهای دیدنی دارد و چگونه می توانید از آن بازدید داشته باشید.

    راهنمای بازدید از جواهرده رامسر@

    روستای جواهرده چه جور جایی است؟

    روستای جواهرده که در نزدیکی شهر سرسبز و ساحلی رامسر قرار گرفته است، روستایی است که هوایش مطبوع، منظره هایش زیبا، چشم اندازهایش باورنکردنی و خانه هایش رنگارنگ هستند. روستایی که قبل از هر چیز دیگری، سرسبزی جاده جنگلیش چشم هر بازدیدکننده ای را می گیرد و همه از آن به عنوان بهشت ایران یاد می کنند. روستایی که حدودا دو هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و حتی در تابستان هم هوایش خنک است.

    جواهرده کجاست؟

    روستای جواهرده که شبیه به یک نقاشی زیبا از خداوندگار است، حدودا 26 کیلومتر از شهر رامسر فاصله دارد و شما برای بازدید از آن باید در یک جاده جنگلی بسیار زیبا رانندگی کنید که در سال 1350 توسط مهندسان آلمانی ساخته شده است. برای پاسخ دقیق تر به اینکه روستای جواهرده کجاست بهتر است بگوییم این روستا در جنوب غربی شهر رامسر قرار گرفته است و شما باید برای رسیدن به آن از یک جاده سربالایی عبور کنید.  جاده ای پیچ در پیچ که شما را از میان اقیانوس ابرها عبور می دهد و در نهایت شما را به روستایی می رساند که مطمئنا شما هم از دیدن حجم زیبایی آن غافلگیر خواهید شد.

    چگونه می توانیم به روستای جواهرده برویم؟

    در رامسر از هر کسی که سوال بپرسید، آدرس جاده جواهرده را به شما می دهد. البته خودتان هم می توانید خیلی راحت نام جواهرده را در اپلیکیشن های مسیریابی سرچ کنید تا لوکیشن آن را پیدا کنید. ورودی جاده رامسر به جواهرده در یک سه راهی قرار گرفته است که به آن سه راهی فلسطین گفته می شود و درست در جنوب شهر رامسر قرار گرفته است. وقتی که به ورودی این جاده رسیدید، کافی است که در مسیر آن بیفتید و همان طور مستقیم به جاده ادامه دهید تا در نهایت به روستای جواهرده برسید. البته توصیه ما به شما این است که خیلی برای رسیدن به روستای جواهرده عجله نکنید و سعی کنید که از مسیر این روستا لذت ببرید و هر از گاهی در مسیر از ماشین پیاده شوید، عکس بگیرید، قدم بزنید و این را بدانید که خود جاده رامسر به جواهرده جزء جاذبه های گردشگری رامسر و البته روستای جواهرده محسوب می شود. 

    چگونه می توانیم به روستای جواهرده برویم

    جاهای دیدنی جواهرده

    جاهای دیدنی جواهرده بسیار زیبا هستند. جواهرده رامسر علاوه بر اینکه جاده جنگلی بسیار زیبایی دارد، رودخانه و آبشارهای بسیار دیدنی و جالبی دارد. در این روستا طبیعت حرف اول را می زند و تا چشم کار می کند، در آن سرسبزی و زیبایی دیده می شود. با همه این اوصاف میتوان گفت که جواهرده همانند نامش، یک جواهر واقعی است که در قلب طبیعت زیبای استان مازندران و شهر دیدنی رامسر قرار گرفته است و به راحتی می توان عنوان یکی از زیباترین روستاهای ایران را به آن داد. در یک کلام بخواهیم بگوییم، روستای جواهرده یک روستای محشر و دیدنی است که بازدید از آن یک موقعیت عالی برای شما برای عکاسی، جنگل نوردی و همین طور پیک نیک کردن در دل طبیعت زیبا را فراهم می کند. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که جواهرده اماکن تاریخی و جاهای دیدنی دیگری همچون مسجد سعید آقا جواهرده و مسجد آدینه جواهرده نیز دارد که که تاریخ حدود 7 قرن ر در سینه حفظ کرده است.

    آب و هوای جواهرده

    بهترین فصل سفر به روستای جواهرده فصل تابستان است. چراکه در این فصل که هوای رامسر و دیگر شهرهای شمالی گرم و شرجی می شود، خنکیِ آب و هوای جواهرده برای مسافران بسیار جالب و مطبوع است. البته فصل بهار نیز فصل بسیار خوبی برای سفر به جواهرده رامسر به حساب می آید. لازم به ذکر است که دمای هوای روستای جواهرده معمولا در فصل بهار و تابستان بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد است و این بدین معنی است که این روستا زمستان های بسیار سردی دارد.

    سخن پایانی

    راستی شما تا به حال به روستای جواهرده رامسر رفته اید و تجربه بازدید از این روستای بهشتی را دارید؟ اگر هر تجربه ای در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که نظراتتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. مهرپرواز مجری بهترین تور ارزان و تور لحظه آخری برای شما عزیزان سفری به یادماندنی را به مقصد شهر زیبای رامسر و روستای جذاب و دیدنی جواهرده آرزو می کند.


    درباره دیگر جاذبه های طبیعی شمال ایران، بیشتر بخوانید:

    مرداب هسل کجاست، طبیعتی که حتما باید ببینید

    هفت آبشار تیرکن طبیعتی زیبا در شمال ایران

    آبشار دودوزن خرمکش آبشاری زیبا در گیلان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW