021-88507190

جزایر قناری هفت جزیره زیبا و شگفت انگیز

گردشگری م.مقیمی 04 مرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جزایر قناری کجاست؟ سواحل قناری از زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا هستند. علت نامگذاری جزایر قناری و تمام موارد دیگر را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جزایر قناری در کجاست؟

    در اقیانوس اطلس چندین و چند جزیره و مجمع الجزایر وجود دارد. یکی از این مجمع الجزایر با نام جزایر قناری شناخته می شود. جزایری که در دنیا محبوبیت زیادی دارند و به چندین و چند دلیل توجه ها را به خودشان لب کرده اند. اگر شما هم تا به حال به کرات نام جزایر قناری را شنیده اید و حالا می خواهید بدانید که جزایر قناری کجا هستند، متعلق به چه کشوری هستند، چه ویژگی هایی دارند، چه جاذبه های گردشگری دارند و اصلا چرا با نام قناری شناخته می شوند، این مطلب را از دست ندهید.

    عکس از جزایر قناری

    عکس از جزایر قناری

    سواحل قناری کجاست؟

    اگر می خواهید بدانید جزایر قناری در کدام کشور است باید بگوییم که جزئی از کشور اسپانیا هستند و درست در شمال اقیانوس اطلس، در شمال غرب سواحل آفریقا و در جنوب غرب کشور اسپانیا قرار گرفته اند. این جزایر بسیار زیبا و شگفت انگیز حدودا 100 کیلومتر از مراکش نیز فاصله دارند. با این اوصاف می توان گفت که از نظر جغرافیایی، جزایر قناری جزئی از قاره آفریقا هستند. اما از نظر سیاسی و اقتصادی، جزایر قناری را متعلق به قاره اروپا می دانند. اتفاقا موقعیت جغرافیایی جزایر قناری و سواحل قناری باعث شده که این جزایر از نظر توریستی تا این اندازه محبوب شوند. چراکه جزایر قناری هم به قاره آفریقا، هم به قاره اروپا و هم به قاره آمریکا نزدیک است و دسترسی خوبی از همه این قاره ها دارد.

    نحوه تشکیل جزایر قناری

    جزایر قناری میلیون ها سال قبل و بر اثر آتشفشان تشکیل شده اند. نکته جالب ماجرا اینجاست که هنوز که هنوزه بعضی از آتشفشان های جزایر قناری فعال هستند. یک حقیقت جذاب دیگر اینکه اثر آتشفشان ها در بیشتر سواحل جزایر قناری دیده می شود. در واقع این آتشفشان ها باعث شده اند که سواحل جزایر قناری شن های مشکی رنگی داشته باشند و با آن شن های مشکی رنگ جذابیت منحصر به فردی پیدا کنند. 

    تصاویر جزایر قناری

    تصاویر جزایر قناری

    مهمترین جزیره های قناری

    جزایر قناری یک مجمع الجزایر است که از 7 جزیره اصلی تشکیل شده است. در میان این جزایر، جزیره ای به نام تنریف وجود دارد که بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر قناری محسوب می شود. این جزیره ای که درموردش صحبت می کنیم، 2،034 کیلومتر مربع وسعت دارد و بعد از جزیره مایورکا، به عنوان بزرگترین جزیره در کل کشور اسپانیا شناخته می شود. ضمن اینکه جزیره تنریف که حدود 917 هزار نفر جمعیت دارد، پر جمعیت ترین جزیره در اسپانیا محسوب می شود.

    اقتصاد جزایر قناری

    اقتصاد جزایر قناری عمدتا بر پایه صنعت گردشگری می چرخد. در حقیقت در طول هر سال حدود 12 میلیون نفر از جزایر قناری بازدید می کنند و این 12 میلیون نفر تاثیر بسیار بزرگی بر روی اقتصاد جزایر قناری می گذارند. این توریستان بیشتر از هر چیز دیگری، به خاطر استفاده از سواحل زیبای جزایر قناری و استفاده ز آب و هوای آن راهی این قسمت از اسپانیا می شوند. 

    اقتصاد جزایر قناری

    دلیل نامگذاری جزایر قناری چیست

    بیشتر مردم دنیا فکر می کنند که نام قناری به خاطر وجود پرنده های قناری در این جزایر به آن ها داده شده است. در صورتی که دقیقا ماجرا برعکس است. یعنی اینکه نام پرنده قناری بر اساس نام جزایر قناری انتخاب شده است. اما سوال این است که خود این جزایر به چه دلیل با نام قناری شناخته می شوند دلیل نامگذاری جزایر قناری چیست؟ جالب است بدانید که جزایر قناری به معنای جزایر سگ ها هستند. پس در پاسخ به اینکه نام جزایر قناری از کدام حیوان گرفته شده می توان گفت نام آن از سگ ها گرفته شده است.

    اما چرا باید به این جزایر عنوان جزایر سگ ها را داده باشند؟ برای این موضوع چند تئوری مختلف وجود دارد. یکی از تئوری ها می گوید که ساکنین قدیمی این جزایر یک خدای مصری به نام آنوبیس را پرستش می کرده اند که به خیال خودشان بدنی به شکل انسان و سری به شکل سگ داشته است و به همین دلیل هم بوده که این جزایر را با نام جزایر سگ ها می شناخته اند.

    یک تئوری دیگر می گوید که وقتی مردم شمال آفریقا این جزایر را کشف کردند، دیدند که این جزایر محل زندگی سگ های بزرگی بوده اند و به همین دلیل چنین عنوانی به این جزایر داده اند. از طرفی بعضی ها معتقدند که این جزایر به خاطر وجود فوک های دریایی که در زبان لاتین با نام سگ های دریایی شناخته می شوند، به این نام معروف شده اند.

    علت نامگذاری جزایر قناری

    تفریحات جزایر قناری

    در آخر باید به شما بگوییم که تفریحات بسیار جذابی را می توان در جزایر قناری تجربه کرد و به خاطر این تفریحات است که جزایر قناری را جزء جالب ترین مقاصد گردشگری دنیا می شناسند. این جزایر علاوه بر اینکه بعضی از زیباترین سواحل جهان را در خود جای داده اند، محل بسیار خوبی برای دوچرخه سواری، غواصی و موج سواری هستند و هر کسی که به آن ها سفر می کند، می تواند بی وقفه تفریح کند. ضمن اینکه خیلی از توریستان دنیا جزایر قناری را به عنوان یک مقصد ایده آل برای ماه عسل می شناسند و خیلی ها به خاطر آرامش و زیبایی بی نقص این جزایر، سفر به آن ها را به عنوان سفر ماه عسلشان انتخاب می کنند.

    سخن پایانی

    راستی شما هم دوست دارید که از جزایر قناری دیدن کنید؟ دلیل علاقه تان به این جزایر چیست؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید برای رزرو تور ارزان خارجی و داخلی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره اروپا بیشتر بخوانید:

    زیباترین جزایر اروپا کدامند

    بزرگترین کشورهای اروپایی کدامند

    حقایق جالب درباره اروپا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW