021-88507190

موزه باستان شناسی استانبول تماشای آثار ماقبل تاریخ

گردشگری م.مقیمی 10 مرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
موزه باستان شناسی استانبول که در واقع یک مجموعه موزه است از خاص ترین جاذبه های توریستی استانبول است که در ادامه آن را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    موزه باستان شناسی استانبول

    موزه باستان شناسی استانبول که در واقع یک مجموعه موزه است و از سه موزه مختلف تشکیل شده است، یکی از خاص ترین جاذبه های توریستی استانبول است. اگر شما هم می خواهید با این موزه جالب و متفاوت آشنا شوید، با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره این موزه زیبا به شما بگوییم. در ادامه درباره جذابیت های موزه باستان شناسی استانبول، لوکیشن آن، قیمت بلیط آن و ساعات کاری این موزه دیدنی صحبت می کنیم.

    موزه باستان شناسی استانبول

    موزه باستان شناسی استانبول چه جور جایی است؟

    شما با بازدید از موزه باستان شناسی استانبول می توانید از سه موزه مختلف با نام های موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه تایلد کیوسک دیدن کنید. در واقع این سه موزه داخل سه ساختمان مجزا قرار گرفته اند که همگی یک باغ مشترک قرار گرفته اند. اما چرا این موزه تا این اندازه معروف و مشهور است و چرا همه توریستان را به بازدید از آن تشویق می کنند؟ مگر در موزه باستان شناسی استانبول چه خبر است؟ این موزه با موزه های دیگر ترکیه چه فرقی دارد؟ ماجرا از این قرار است که موزه باستان شناسی استانبول اولین و قدیمی ترین موزه ای است که در تاریخ امپراتوری عثمانی و در کشور ترکیه ساخته شده است و دوما اینکه حدود یک میلیون اثر تاریخی دارد و کلکسیونش با کلکسیون هیچ کدام از موزه های دیگر ترکیه قابل مقایسه نیست. گفتنی است که قدیمی ترین ساختمان موزه باستان شناسی استانبول مربوط به ساختمان تایلد کیوسک می شود. موزه تایلد کیوسک یا غرفه کاشی کاری شده، موزه ای است که در آن نمونه هایی از کاشی کاری ترکیه ای نگهداری می شود.

    چرا باید از موزه باستان شناسی استانبول دیدن کنیم؟

    مجموعه موزه باستان شناسی استانبول که در قرن 19 میلادی ساخته شده است، ساختمان های قدیمی و بسیار زیبایی دارد. نکته جالب ماجرا اینجاست که این مجموعه موزه در زمان عثمانیان ساخته شده است و می توان گفت که ساختمان این موزه جزء معدود بناهایی در دنیاست که در آن دوره و زمانه با کاربری موزه ساخته شده بودند. این ساختمانی که در موردش صحبت می کنیم، جزء بهترین و زیباترین نمونه های معماری نئوکلاسیک در استانبول است و واقعیت این است که حتی اگر داخل موزه هم نشوید و از آثار تاریخی موجود در کلکسیون موزه باستان شناسی استانبول نیز دیدن نکنید و فقط در محوطه خارجی این موزه قدم بزنید، باز هم شیفته این جاذبه توریستی در استانبول می شوید. چه برسد که از سه موزه مجزای مجموعه موزه باستان شناسی استانبول نیز دیدن کنید و با آثار تاریخی این موزه ها آشنا شوید. مشخص است که در این صورت شما هم به طرفداران موزه باستان شناسی استانبول می پیوندید و از این پس بازدید از این موزه را به هر کسی که بخواهد به استانبول سفر کند، توصیه می کنید.

    چرا باید از موزه باستان شناسی استانبول دیدن کنیم

    موزه باستان شناسی استانبول در چه ساعاتی باز است؟

    شما در نیمه اول سال یا دقیق تر بگوییم از 1 آوریل (12 فروردین) تا 31 اکتبر (9 ابان) می توانید از ساعت 9:30 صبح تا 7 بعد از ظهر از موزه باستان شناسی استانبول بازدید داشته باشید. در صورتی که زمان کاری موزه باستان شناسی استانبول در نیمه دوم سال از ساعت 9 صبح تا ساعت 5:30 بعد از ظهر است. ضمنا لازم به ذکر است که موزه باستان شناسی استانبول در روزهای دوشنبه تعطیل است و شما در هیچ ماهی از سال نمی توانید در روز دوشنبه از این موزه بازدید کنید.

    موزه باستان شناسی استانبول کجاست؟

    موزه باستان شناسی استانبول در محله سلطان احمد در منطقه فاتح استانبول و داخل مجموعه پارک گلخانه واقع شده است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، این موزه بر روی شیبی که قرار گرفته است که پارک گلخانه را به کاخ توپکاپی وصل می کند. این یعنی شما برای بازدید از موزه باستان شناسی استانبول می توانید از شیب کنار حیاط اول کاخ توپکاپی پایین بیایید و یا از تپه قرار گرفته در ورودی اصلی پارک گلخانه بالا بروید. با این حساب بهتر است که بازدید از این سه جاذبه گردشگری در استانبول یعنی پارک گلخانه، موزه باستان شناسی استانبول و کاخ توپکاپی را در یک روز بگنجانید تا بتوانید بهتر از زمانتان استفاده کنید و یک بار مسیر هتلتان تا این اماکن دیدنی را طی کنید. شما می توانید در تور ارزان ترکیه نیز از این موزه دیدن کنید.

    موزه باستان شناسی استانبول کجاست

    قیمت بلیط ورودی موزه باستان شناسی استانبول چقدر است؟

    شما برای بازدید از موزه باستان شناسی استانبول باید یک بلیط تهیه کنید که قیمتش 60 لیره است. آیا ارزشش را دارد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که با وجود همه صحبت هایی که درباره موزه باستان شناسی استانبول، قدمت آن و کلکسیون جالب و نادر آن شد، مشخص است که ارزش خرید یک بلیط 60 لیره ای را دارد و ما بازدید از آن را به همه شما عزیزان توصیه می کنیم. شما می توانید برای رزرو تور لحظه آخری استانبول با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    تنگه بسفر استانبول را بشناسید

    دیدنی ترین خیابان های استانبول

    ایده هایی برای سفر ارزان به استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW