021-88507190

ییلاق ماسال گیلان و جاهای دیدنی آن

گردشگری م.مقیمی 12 مرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ییلاق ماسال گیلان یا بهشت گمشده گیلان از زیباترین شهرهای شمال ایران است. جاهای دیدنی ماسال بسیار زیادند و تجربه عبور از جنگل های بکر و ابرها را به شما می دهند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ییلاقات ماسال گیلان را بشناسید

    اگر شما هم دوست دارید که سفری بر فراز ابرها داشته باشید،ما سفر به ماسال گیلان را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید تا چشمتان کار می کند طبیعت زیبا را در اطرافتان ببینید، خوب است که به ماسال گیلان سر کنید. اگر می خواهید که بهشت گمشده گیلان را به چشم ببینید، باید به ماسال سفر کنید. واقعیت این است که بهتر است هر کسی برای یک بار هم که شده به شهر کوچک ماسال در فاصله 50 کیلومتری رشت، سفر کند و تجربه عبور از یک جنگل بکر با یک عالمه ابر و رسیدن به یک شهر شگفت انگیز را کسب کند. در ادامه بیشتر درباره ییلاقات ماسال گیلان صحبت می کنیم. 

    همه چیز درباره ماسال گیلان

    ماسال در کدام استان است؟

    طبیعت ماسال در استان زیبای گیلان قرار دارد و در نزدیکی شهر رشت واقع شده است.

    جاهای دیدنی ماسال گیلان

    درست است که ماسال یکی از زیباترین شهرهای سرسبز شمال کشورمان است. درست است که ماسال جنگل بسیار سرسبز و مراتع بسیار زیبایی دارد و زیبایی طبیعت در آن بیش از هر مساله دیگری جالب انگیز است. اما واقعیت این است که اگر به ماسال گیلان سفر کنید، فقط و فقط زیبایی طبیعت نصیبتان نمی شود و تجربه های بیشتری در ماسال گیلان در انتظارتان خواهد بود. می پرسید چه تجربه هایی؟ شما علاوه بر اینکه می توانید در ماسال گیلان جنگل نوردی کنید، عکاسی کنید، در طبیعت وقت بگذرانید، جاذبه های گردشگری ماسال را ببینید و از آرامش و سکوت این شهر لذت ببرید، می توانید از اماکن و جاهای دیدنی ماسال مثل قلعه کول، گورستان تاریخی مربوط به زمان پارتیان، دره خون، غار باستانی خندیله پشتی و خانه قدیمی خاندان رحیمی اشاره کرد. از همه آن ها جالب تر، غار آویشو است که بزرگترین غار ماسال است و زیباییش در بین مناطق دیدنی ماسال کم نظیر است.

    تجربه های سفر به ماسال گیلان

    یکی از جذابیت های سفر به ماسال گیلان به این است که شما وقتی به این شهر سفر می کنید، اقیانوسی از ابرهای سفید رنگ را به چشم می بینید و از این گذشته وقتی که شب فرا می رسد، آسمانی پر از ستاره را نظاره گر می شوید. از همه جالب تر اینکه می توانید از سکوت بی انتهای طبیعت لذت ببرید و کمی برای خودتان، آرامشتان و شناخت بیشتر شخصیتتان وقت بگذارید. تصورش را بکنید که شما با سفر به ماسال گیلان وارد شهر و دیاری می شوید که در آن حتی برق کشی هم وجود ندارد و بیشتر کلبه های نیروی برقشان را از طریق ژنراتور کسب می کنند و در نتیجه مشخص است که حال و هوای اقامت در ماسال گیلان کاملا متفاوت از تجربه اقامت در شهرهای بزرگتر است.

    گزینه های اقامت در ماسال گیلان

    شما برای اقامت شبانه در ماسال گیلان سه انتخاب پیش رو دارید. اول اینکه در کلبه های ماسال گیلان اقامت کنید، دوما اینکه در خانه های ویلایی ماسال شب را سپری کنید و سوما اینکه در هتل ماسال که متعلق به فردین معصومی کشتی گیر معروف است، شب را به صبح برسانید. با این اوصاف شما بسته به اینکه خودتان چه سلیقه ای دارید و همسفرانتان به دنبال تجربه چه نوع سفری هستند، می توانید هر کدام از این سه گزینه را برای اقامت در ماسال گیلان انتخاب کنید.

    گزینه های اقامت در ماسال گیلان

    بهترین زمان سفر به ماسال گیلان

    ماسال که در استان گیلان قرار گرفته است، آب و هوای خنک و مطبوعی دارد. بهترین زمان سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی فصل بهار و تابستان است. البته حتی در این دو فصل نیز امکان سرد شدن هوای ماسال وجود دارد و شما باید همیشه برای سفر به ماسال گیلان یک دست لباس گرم به همراه داشته باشید. این را هم باید بگوییم که شما یا باید خودتان با ماشین شخصی به ماسال گیلان سفر کنید و یا اینکه با تورهای داخلی راهی ماسال شوید.

    سخن پایانی

    اگر احیانا تا به حال به ماسال گیلان سفر کرده اید، خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. اگر هم تا به حال به بهشت گمشده گیلان سفر نکرده اید، بهتر است که به فکر سفر به این شهر زیبا در آینده باشید و مطمئن باشید که تا همین حالا هم فرصت بسیار نابی را برای سفر به یکی از زیباترین شهرهای ایران از دست داده اید. پس بهتر است که دیگر این فرصت را از خودتان نگیرید و مطمئن باشید که ماسال گیلان با یک دنیا تجربه منحصر به فرد در انتظار شماست. شما همچنین می توانید تورهای ارزان داخلی و خارجی خود را در آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو کنید.


    درباره طبیعت شمال ایران بیشتر بخوانید:

    صومعه سرا شهری با طبیعت سرسبز در گیلان

    دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

    دریاچه ارواح مازندران را می شناسید؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW