021-88507190

بهترین پارک های تهران که معروف هستند

گردشگری م.مقیمی 21 شهریور ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تهران به عنوان پایتخت ایران بعضی از زیباترین و بهترین پارک های ایران برای عکاسی، پیاده روی و... را در خود جای داده است. در ادامه با بهترین و معروف ترین پارک های تهران آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین پارک های معروف تهران را بشناسید

    تهران به عنوان پایتخت ایران بعضی از زیباترین و بهترین پارک های تهران و ایران برای عکاسی، پیاده روی و... را در خود جای داده است. این را همه ما می دانیم. اما سوال اینجاست که کدامیک از پارک های تهران زیباتر هستند و برای تفریح محیط بهتری دارند؟ ما امروز می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و با هم با بهترین و جذاب ترین پارک های تهران آشنا شوید.

    پارک ساعی در تهران

    پارک ساعی که در خیابان ولیعصر زیباترین خیابان تهران قرار گرفته است، یک پارک حدودا 12 هکتاری است که اتفاقا به عنوان یکی از دیدنی ترین پارک های معروف تهران شناخته می شود. این پارک یکی از بهترین پارک های تهران برای عکاسی و همین طور قدم زدن است و امکانات متعددی از جمله زمین بازی، پیست اسکیت، زمین بازی پینگ گنگ، فضای سبز و پارک حیات وحش دارد. 

    پارک ساعی در تهران

    پارک ملت در تهران

    پارک ملت یکی از دیدنی ترین پارک های تهران است. این پارک 34 هکتاری یکی از بزرگترین پارک های تهران است و دارای بخش های مختلفی از جمله یک باغ وحش کوچک، یک دریاچه، یک سینمای چهاربعدی و زمین های بازی مختلف برای ورزش های متنوع از جمله تنیس، والیبال، بدمینتون و ... است. این پارک نوستالژیک به یکی از محبوب ترین پارک های تهران تبدیل شده است و حتی بین گردشگران خارجی نیز طرفدار دارد.

    پارک ملت در تهران

    پارک شهر در تهران

    پارک شهر که در مرکز شهر تهران و در حوالی منطقه سنگلج قرار گرفته است، به عنوان یکی از قدیمی ترین پارک های تهران شناخته می شود. این پارک 25 هکتاری 8 ورودی مختلف دارد و به خاطر داشتن گیاهان نادر، یک کتابخانه ارزشمند و همین طور دارا بودن درختان سرسبز و متنوع به عنوان یکی از خاص ترین پارک های تهران شناخته می شود. در ضمن این پارک یک موزه زیبا، یک باغ پرندگان دیدنی، یک دریاچه مصنوعی و همین طور یک آکواریوم دارد که محبوبیت آن را دوچندان کرده اند.

    پارک شهر در تهران

    پارک آب و آتش در تهران

    پارک آب و آتش در سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این پارک که اتفاقا معروف ترین پل پیاده رو ایران یعنی پل طبیعت را در خود جای داده است، یک پارک بسیار زیباست که می توان عنوان یکی از مدرن ترین پارک های تهران را به آن داد. 

    پارک آب و آتش در تهران

    پارک لاله در تهران

    پارک لاله یکی از بزرگترین فضاهای سبز تهران محسوب می شود. این پارک زیبا در یکی از شلوغ ترین مناطق تهران قرار گرفته است و با میدان انقلاب که میدان بسیار پرهیاهویی است، فاصله کمی دارد. این پارک حدود 350 هزار متر مربع دارد، در گذشته کاربرد نظامی داشته است و در آن رژه های نظامی، رویدادهای اسب سواری و همین طور مسابقات متنوع برگزار می شده است. اما بعدها با اضافه شدن یک سری امکانات تفریحی به یکی از بهترین پارک های عمومی تهران برای تفریح تبدیل شده است و به خاطر درختان زیبا و مجسمه های خاصی که دارد، به عنوان یک پارک عالی برای عکاسی در تهران شناخته می شود.

    پارک لاله در تهران

    پارک جمشیدیه در تهران

    پارک جمشیدیه که در شمال تهران قرار گرفته است، یک پارک جنگلی بسیار زیباست که از آن به عنوان یکی از شاخص ترین و همین طور یکی از قدیمی ترین پارک های تهران معرفی می شود. از آنجایی که شمال تهران آب و هوای خنک تری به نسبت دیگر قسمت های پایتخت دارد، این پارک پاییز و زمستان را زودتر از پارک های دیگر تهران تجربه می کند و به همین دلیل جایگاه ویژه ای در قلب تهرانی ها پیدا کرده است.

    پارک جمشیدیه در تهران

    پارک هنرمدان در تهران

    پارک هنرمندان یکی از بهترین پارک های مرکز شهر تهران است. این پارک که قدمتش به دوران قاجار بر می گردد، در گذشته جزء زمین های یک شاهزاده قاجاری بوده است. جالب است بدانید که این پارک را یک معمار آلمانی به نام فیشر طراحی کرده است و یک نکته عجیب اینکه این پارک در طی جنگ جهانی دوم برای نگهداری تسلیحات متحدان مورد استفاده قرار می گرفته است.

    پارک هنرمدان در تهران

    پارک قیطریه در تهران

    پارک قیطریه یکی دیگر از پارک های خوب شمال تهران است. این پارک بین ورزشکاران محبوبیت خاصی دارد و هر روز صبح افراد زیادی در آن ورزش صبحگاهی می کنند. این پارک در هر زمانی از سال زیبایی خاص خودش را دارد و علی الخصوص در دو فصل بهار و پاییز موقعیت بی نظیری برای عکاسی دارد.  به شما توصیه می کنیم که اگر تا به حال به پارک قیطریه نرفته اید، حتما برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید.

    پارک قیطریه در تهران

    پارک جنگلی چیتگر

    پارک جنگلی چیتگر یکی از معروف ترین پارک های تهران است و تقریبا همه آن را می شناسند. این پارک که در غرب تهران قرار گرفته است، به این دلیل ساخته شده است که سطح اکسیژن موجود در پایتخت ایران را زیاد کند. این پارک 900 هکتاری یکی از بهترین پارک هیا تهران برای تفریح و پیک نیک کردن است و با مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری شرایط ایده آلی برای تفریح کودکان و بزرگسالان پیدا کرده است.

    پارک جنگلی چیتگر

    پارک جنگلی لویزان

    در نهایت اگر بخواهیم لیست جذاب ترین پارک های تهران را کامل کنیم، باید نامی از پارک جنگلی لویزان به میان بیاوریم. این پارک که در شمیرانات واقع شده است، بزرگترین فضای سبز تهران محسوب می شود.این پارک زیبا به خاطر درختان بلند و برافراشته ای که دارد، به دلیل داشتن امکانات جالب همچون هتل ها، کافه تریا و کافی شاپی که دارد و البته به خاطر هوای مطبوع و خوبی که دارد، به عنوان یکی از بهترین پارک های تهران برای تفریحات خانوادگی شناخته می شود.

    راستی به نظر شما زیباترین پارک تهران کدام پارک است؟ شما کدام پارک تهران را برای تفریح ترجیح می دهید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید.


    درباره پارک های تهران بیشتر بخوانید:

    پارک لاله تهران را بشناسید

    پارک پرواز تهران بر فراز پایتخت

    باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW