021-88507190

معتبرترین پاسپورت جهان برای کدام کشورها است

گردشگری م.مقیمی 19 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
معتبرترین پاسپورت جهان را می شناسید؟ برخی پاسپورت ها در گروه با ارزشترین پاسپورت های دنیا و قدرتمندترین پاسپورت های جهان قرار می گیرند که آن ها را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معتبرترین پاسپورت جهان 2021

    پاسپورت کلید مورد نیاز برای رفتن به سفرهای خارجی است. هر کشوری پاسپورت خاص خودش را دارد و مردم هر کشوری می توانند از پاسپورت خاص کشور خودشان برای سفر استفاده کنند. اما مساله اینجاست که بعضی از پاسپورت ها قوی تر از پاسپورت های دیگر و بعضی از گذرنامه ها ضعیف تر از گذرنامه های دیگر هستند. ما امروز می خواهیم با هم ببینیم که با ارزشترین پاسپورت های دنیا و قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به کدام کشورها هستند. پس با ما همراه باشید تا با هم لیست معتبرترین پاسپورت های جهان در سال 2021 را با هم بررسی کنیم. اما قبل از آن بهتر است که یک حدس بزنید و بعد ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید که حدستان تا چه اندازه درست بوده است. شما فکر می کنید که معتبرترین پاسپورت جهان و کم ارزشترین پاسپورت دنیا به کدام کشورها تعلق دارد؟ حدس شما چیست؟

    معتبرترین پاسپورت جهان برای کدام کشورهاست

    چگونه ارزش یک پاسپورت مشخص می شود؟

    وقتی صحبت از با ارزشترین پاسپورت دنیا می شود، منظور این است که کسی که آن پاسپورت را دارد، می تواند با گذرنامه اش به کشورهای بیشتری بدون ویزا سفر کند. در واقع وقتی یک نفر از یک ملیت می تواند به یک کشور بدون ویزا سفر کند، به این معنی است که بین آن دو کشور یک توافقی برای این منظور انجام شده است. وقتی بین دو کشور توافقی مبنی بر سفر بدون ویزا وجود دارد، مسافران هر کدام از آن دو کشور می توانند به کشور دیگر فقط و فقط با داشتن پاسپورت و بدون نیاز به ویزا سفر کنند و در یک مدت معین در آن کشور بمانند. با این حساب هرچه تعداد کشورهایی که مردم یک ملیت می توانند به آن ها بدون ویزا سفر کنند بیشتر باشد، یعنی پاسپورت آن ها ارزش و قدرت بیشتری دارد.

    کدام کشورها قدرتمندترین پاسپورت جهان را دارند؟

    در سال 2021 کشورهای ژاپن و سنگاپور با ارزشترین پاسپورت های دنیا را دارند. کسی که یک پاسپورت ژاپنی یا سنگاپوری را داشته باشد، می تواند بدون نیاز به اقدام برای اخذ ویزا از قبل، به 192 کشور دنیا سفر کند. بعد از ژاپن و سنگاپور، کشورهای آلمان و کره جنوبی در جایگاه دوم قرار می گیرند و با قدرتمندترین پاسپورت های دنیا را دارند. صاحبات پاسپورت آلمانی و کره ای این حق را دارند که به 190 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند. حالا جالب است بدانید که کشورهای اتحادیه اروپا به نسبت دیگر قاره ها، بیشترین تعداد را در لیست ارزشمندترین پاسپورت های جهان دارند. چراکه کشورهای ایتالیا، فنلاند، لوکزامبورگ و اسپانیا در جایگاه سوم، کشورهای اتریش و دانمارک در جایگاه چهارم و کشورهای فرانسه، ایرلند، هلند، پرتغال و سوئد در جایگاه پنجم قرار گرفته اند و با ارزش ترین پاسپورت های دنیا را به خود اختصاص داده اند.

    کدام کشورها ضعیف ترین پاسپورت دنیا را دارند؟

    افغانستان کشوری است که مردمانش بی ارزش ترین پاسپورت دنیا را دارند. کشور افغانستان در لیست ارزشمندترین پاسپورت های دنیا جایگاه 116 را به خودش اختصاص داده است. چراکه مردم این کشور می توانند بدون نیاز به اقدام قبلی برای اخذ ویزا، فقط به 26 کشور دیگر سفر کنند. البته در میان این 26 کشور نیز بعضی هایشان ویزای فرودگاهی دارند و به محض رسیدن مسافر به آن کشور برایش ویزا صادر می کنند. بعد از پاسپورت افغانستانی، پاسپورت عراقی در لیست کم ارزشترین پاسپورت های دنیا جای گرفته اند و مردمان عراق این اجازه را دارند که بدون گرفتن ویزا از قبل، به 28 کشور سفر داشته باشند.

    اعتبار پاسپورت ایران 2021

    ما با پاسپورت ایران می توانیم به چند کشور سفر کنیم؟ حالا شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که پاسپورت خودمان یعنی پاسپورت ایرانی چقدر ارزش دارد و در لیست قدرتمندترین پاسپورت های دنیا در چه جایگاهی قرار گرفته است. در لیست سال 2021 ارزشمندترین پاسپورت های جهان، ایران رتبه 107 را به خود اختصاص داده است و دارندگان آن می توانند بدون اقدام قبلی برای اخذ ویزا به 41 کشور در دنیا سفر داشته باشند.

    اگر نظری درباره قدرتمندترین پاسپورت های دنیا دارید، خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو انواع تور خارجی ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره پاسپورت بیشتر بخوانید:

    چرا فقط 4 رنگ پاسپورت در دنیا وجود دارد؟

    چنانچه در زمان سفر پاسپورتمان گم شد، چیکار کنیم

    با پاسپورت ایران به چه کشورهایی میتوانیم بدون ویزا سفر کنیم؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW