021-88507190

پل های معروف استانبول

گردشگری م.مقیمی 26 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پل های معروف استانبول روی آب قرار گرفته اند و دو قسمت از شهر را به هم وصل می کنند. پل های استانبول از جاذبه های گردشگری این شهر هستند که به آن می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پل های معروف استانبول را بشناسید

    وقتی که یک شهر با یک تنگه به دو نیم تقسیم می شود، مسلما باید پل های متعددی هم داشته باشد که بتواند آن دو بخش را به هم متصل کند. این دقیقا اتفاقی است که در مورد شهر استانبول افتاده است. شهری که یک تنگه به نام بسفر آن را به دو بخش تبدیل کرده که یکی از آن ها به عنوان بخش آسیایی و دیگری به عنوان بخش اروپایی شناخته می شود و اتفاقا چند پل برای اتصال آن ها در استانبول ساخته شده اند. گذشته از این تنگه و پل هایش، یک آب دره به نام گلدن هورن نیز در استانبول وجود دارد که آن هم پل های زیبایی دارد. اگر شما هم مشتاق شده اید که تصاویری از پل های استانبول را ببینید و بیشتر با پل های معروف استانبول آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. ما امروز می خواهیم 5 پل زیبا، شاخص و جذاب در استانبول را به شما معرفی کنیم که هر کدامشان به نوعی جلوه استانبول را شگفت انگیز کرده اند. با ما همراه باشید.

    پل بسفر یا پل بغاز در استانبول

    پل بسفروس یا پل بسفر یا پل بغاز مهمترین و شاخص ترین پل استانبول است. پلی که در بین سال های 1970 تا 1973 میلادی ساخته شده است و روزانه حدود 180 هزار وسیله نقلیه از آن عبور می کنند. این پل زیبا و توریستی یک پل فلزی معلق است که زیبایی منحصر به فردی به شهر استانبول داده است و اصولا در خیلی از ویدئوهای گردشگری استانبول از تصاویر آن استفاده می شود. از این پل عموما با نام پل نخست بسفر نیز یاد می شود. 

    پل بسفروس در استانبول

    پل سلطان محمد فاتح در استانبول

    پل سلطان محمد فاتح که به آن پل دوم تنگه بسفروس نیز گفته می شود،  یکی دیگر از زیباترین پل های استانبول است. این پل که ساخت آن در سال 1988 میلادی به اتمام رسید، بر اساس نام سلطان محمد فاتح که یک پادشاه عثمانی بود، نامگذاری شد. سلطان محمد فاتح همان کسی بوده که قسطنطنیه را در سال 1453 میلادی فتح کرده است و در نتیجه نقش مهمی در تاریخ استانبول داشته است.

    این پلی که به نام این سلطان نامگذاری شده، یک پل معلق فلزی است که محله کاواجیک در بخش آسیایی استانبول را به محله هیساروستو در بخش اروپایی استانبول متصل می کند.

    پل سلطان محمد فاتح در استانبول

    پل گالاتا در استانبول

    پل گالاتا که بر فراز آب دره گلدن هورن ساخته شده است، یکی از جذاب ترین و معروف ترین پل های استانبول است. این پل که نام آن بارها در ادبیات و تئاترهای ترکیه ذکر شده است، در ابتدا در قرن 19 میلادی ساخته شده است. این پل جدای از اینکه ارزش تاریخی دارد، از جهات دیگر نیز محبوبیت قابل توجهی دارد.

    جالب است بدانید که همیشه ماهیگیران متعددی در دو طرف این پل در حال ماهیگیری دیده می شوند و همین موضوع باعث دیدنی تر شدن این پل زیبا در استانبول شده است. یک موضوع دیگر اینکه در این پل یک سری رستوران وود دارد که در آن ها ساندویچ های ماهی تازه فروخته می شود و آن ها نیز به خودی خود به عاملی برای محبوبیت بیشتر این پل در استانبول شده اند. 

    پل گالاتا در استانبول

    پل مترو گلدن هورن استانبول

    پل مترو گلدن هورن یا همان پل مترو شاخ طلایی یک پل بسیار زیبا و نوساز است که در سال 2014 ساخته شده است. این پل منطقه بی اوغلو و فاتح را با خط مترو M2 به هم متصل می کند. جالب است بدانید که در زمان ساخته شدن این پل کابلی فولادی، جنجال های زیادی در شهر استانبول به پا شد. به این دلیل که خیلی از کارشناسان و مردم معتقد بودند که این پل فلزی باعث تغییر در خط آسمانی منطقه تاریخی استانبول شده است و جلوه خوبی ندارد.

    پل مترو گلدن هورن استانبول

    پل سلطان سلیم یاووز در استانبول

    پل سلطان سلیم یاووز یک پل نوساز دیگر در استانبول است که در سال 2016 میلادی افتتاح شده است. این پل زیبا در استانبول محله گاریپچه در بخش اروپایی را به محله پویراز کوی در بخش آسیایی متصل می کند. این پل در زمان غروب آفتاب جلوه بی نظیری پیدا می کند و به همین دلیل در سال های اخیر به صورت مرتب سوژه عکاسان مختلف از نقاط مختلف دنیا بوده است.

    راستی به نظر شما کدامیک از این پل ها در استانبول از بقیه زیباتر و جذاب تر بودند؟ برای رزرو تور ارزان استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.

    پل سلطان سلیم یاووز در استانبول


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    تفاوت قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

    ایده هایی برای تفریح در استانبول در فصل پاییز

    هزینه سفر به استانبول به چه صورت می باشد

    کشتی کروز استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW