021-88507190

زیباترین برج ها و ساختمان های دبی

گردشگری م.مقیمی 29 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
زیباترین برج ها و بلندترین ساختمان های دبی برای گردشگران بسیار جذاب هستند. این برج ها از جاذبه های دبی محسوب می شوند. در ادامه به معرفی برج های دبی می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    زیباترین برج ها و ساختمان های دبی

    دبی تاثیرگذارترین، شگفت انگیزترین و جذاب ترین ساختمان های دنیا را در خود جای داده است. ساختمان ها و برج هایی که بعضی هایشان در دنیا رکورد دار هستند و برخی دیگر زیبایی خارق العاده ای دارند. با ما همراه باشید تا با هم گشتی در دبی بزنیم و ببینیم که زیباترین برج ها و ساختمان های دبی کدام ها هستند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند که نام آن ها در لیست خاص ترین برج های معروف دبی ذکر شده است. با ما همراه باشید تا با هم با خاص ترین ساختمان های دبی و جذاب ترین برج های و آسمان خراش های دبی در امارات آشنا شویم.

    برج خلیفه دبی

    برج خلیفه به یک دلیل مهم به عنوان یکی از شاخص ترین برج های دبی شناخته می شود. ماجرا از این قرار است که برج خلیفه بلندترین آسمان خراش دنیاست و با 828 متر ارتفاعی که دارد، همه توجه ها را در دنیا به خود جلب کرده است. این برج که در منطقه داون تاون دبی واقع شده است، علاوه بر اینکه بلندترین برج دنیاست، از منظر معماری و مفاهیم زیبایی شناسی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این برج که در معماری آن به معماری اسلامی توجه شده، از نگاه دیگر برج بسیار مدرنی است و ایده های جالبی در پس طراحی و ساخت آن وجود داشته است.

    برج خلیفه دبی

    برج العرب دبی

    برج العرب یکی از معروف ترین برج های دنیاست. این آسمان خراش که به عنوان پنجمین برج بلند دنیا و اولین هتل 7 ستاره جهان شناخته می شود، در منطقه جمیرا دبی قرار گرفته است. این برج که با الهام از بادبان های قایق های تفریحی طراحی شده است، زیبایی بی نظیری دارد. تام رایت که معمار برج العرب بوده است، عنوان کرده که کارفرمای این پروژه می خواسته که ساختمانی در دبی ساخته شود که به یک سازه سمبلیک و شاخص تبدیل شود. او می گوید که می خواسته برج العرب برای دبی درست مثل خانه اپرا برای سیدنی، برج ساعت بیگ بن برای لندن و برج ایفل برای پاریس باشد. در نتیجه تام رایت باید ساختمانی را طراحی می کرده که یادآور نام امارات باشد.  

    برج العرب دبی

    برج کایان دبی

    برج کایان دبی که به شکل یک برج پیچ خورده ساخته شده است، ظاهر بسیار جالبی دارد. این برج که 72 طبقه مسکونی دارد، تا به حال جوایز بین المللی متعددی را در زمینه معماری کسب کرده است. این برج به این شکل ظاهر پیچ خورده ای پیدا کرده است که هر طبقه از آن 1.2 درجه حول یک آسانسور استوانه ای چرخیده است و در نهایت چنین ظاهری پیدا کرده است. 

    برج کایان دبی

    برج اپوس دبی

    برج اپوس که در منطقه بیزینس بی دبی قرار گرفته است، توسط یکی از نام آشناترین و برترین معماران جهان یعنی زاها حدید طراحی شده است. این برج که فرم اصلی آن مکعب است، یک سری منحنی بسیار جالب در قسمت های داخلی مکعب دارد که جلوه بسیار خاصی به این برج داده اند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که این قسمت های منحنی نورپردازی های بسیار خاصی در طول شب دارند که ظاهر برج را خیره کننده تر می کنند. این ساختمان که یک سازیه بسیار منحصر به فرد دارد، از دو برج شیشه ای مجزا تشکیل شده است که با یک پل فلزی و شیشه ای به هم متصل شده اند. 

    برج اپوس دبی

    برج جی دبلیو ماریوت مارکوس دبی

    برج جی دبلیو ماریوت مارکوس دبی در منطقه بیزینس بی دبی واقع شده است. این برج 72 طبقه ای که به یک هتل تعلق دارد، معماری پست مدرن بسیار جذابی دارد. در حقیقت پروژه جی دبلیو ماریوت مارکوس دبی دو برج دارد که هر دو بر روی یک سکوی هفت طبقه ای قرار گرفته اند و در کنار هم ظاهر بسیار زیبایی پیدا کرده اند. طراحی این برج های  زیبا در دبی با الهام از تنه درخت خرما انجام شده است که به نوعی سمبل فرهنگ عربی است.

    برج جی دبلیو ماریوت مارکوس دبی

    به نظر شما کدامیک از این برج ها در دبی زیباتر از بقیه هستند؟ شما دوست دارید که از کدامیک از این ساختمان های شاخص در دبی بازدید داشته باشید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو و بررسی قیمت تور دبی می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره دبی بیشتر بخوانید:

    جدیدترین جاهای دیدنی دبی در سال 2021

    حقایق جالب درباره دبی که تاکنون نمی دانستید

    راهنمای سفر به دبی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW