021-88507190

گرانترین هواپیمای مسافربری و شخصی جهان

گردشگری م.مقیمی 25 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
گرانترین هواپیمای مسافربری و شخصی جهان چه هواپیماهایی هستند و متعلق به چه کسانی هستند؟ در این مطلب به بررسی گرانترین هواپیما و امکانات آن می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    گرانترین هواپیمای مسافربری و شخصی جهان را بشناسید

    شما فکر می کنید که گرانترین هواپیمای مسافربری جهان مربوط به کدام شرکت است؟ در مورد گرانترین هواپیمای شخصی جهان نظرتان چیست؟ فکر می کنید که گرانترین هواپیمای شخصی جهان چه قیمت است و متعلق به چه کسی است؟ در این مطلب گرانترین هواپیمای جهان و امکانات آن را بررسی می کنیم. اگر کنجکاو هستید که جواب این سوالات را بدانید، با ما همراه باشید و این مطلب جالب را از دست ندهید.

    گرانترین هواپیمای مسافربری و شخصی جهان

    گرانترین هواپیمای شخصی جهان

    تا به امروز گرانترین هواپیمای شخصی جهان، یک هواپیمای ایرباس A380 است که به یک شاهزاده سعودی به نام الولید تعلق دارد. این هواپیما که می توان از آن به عنوان یک جواهر هوانوردی یاد کرد، حدودا 500 میلیون دلار ارزش دارد و با این ارزش زیاد، توانسته عنوان گرانترین هواپیمای شخصی دنیا را به خودش اختصاص دهد. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که مگر این هواپیمای شخصی چه دارد که تا این اندازه گران است؟

    در جواب باید به شما بگوییم که گرانترین هواپیمای شخصی جهان یک هواپیمای دوربرد است که به شکل یک جت خصوصی وی آی پی بازسازی شده است. به این معنی که بیشتر صندلی های این هواپیما که به حالت کلاسیک چیده شده بودند، جمع آوری شده اند تا فضای داخلی این هواپیما به شکل یک هواپیمای شخصی درآورده شود و حالت لوکسی به خودش بگیرد.

    گرانترین هواپیمای شخصی جهان

    امکانات گرانترین هواپیمای شخصی جهان

     هواپیمای شاهزاده الولید به عنوان گرانترین هوایپمای شخصی جهان دارای فضاهای بسیار جالبی همچون یک اتاق غذاخوری با ظرفیت بیش از 10 نفر، یک فضا مخصوص ریلکس کردن با امکاناتی همچون سونا و اسپا، یک اتاق نمازخانه، یک فضای سلطنتی زیبا برای دیدن چشم اندازهای اطراف با یک پیانو گرند و یک مرکز اختصاصی برای بازی و سرگرمی است.

    از همه جالب تر اینکه گرانترین هواپیمای شخصی جهان یک فضای مخصوص برای حمل انواع محموله ها دارد که اتفاقا یک گاراژ و یک اصطبل هم دارد تا شاهزاده بتواند ماشین های لوکس خود و همین طور اسب ها و شترهای محبوبش را برای سفر همراه خودش ببرد. در مرکز این هواپیمای شخصی لاکچری یک تخت سلطنتی وجود دارد و علاوه بر آن، یک اتاق بسیار خاص نیز در این هواپیما تعبیه شده است که کف آن شفاف است تا شاهزاده بتواند چشم انداز زیر هواپیما را از داخل آن اتاق تماشا کند.

    گرانترین هواپیمای مسافربری جهان

    گرانترین هواپیمای مسافربری جهان یک هواپیما به نام Air Force One است که قیمتش 660 میلیون دلار است. این هواپیما که متعلق به کشور آمریکاست، یک هواپیمای بسیار ویژه است که از هر نظر با خیلی دیگر از هواپیماهای دنیا متفاوت است. فضای داخلی این هواپیما به گونه ای طراحی شده است که همه مسافران جای زیادی برای دراز کردن پاهایشان داشته باشند و همه مسافران احساس راحتی و آسایش را در حین سفر با آن تجربه کنند. البته این مورد یک ویژگی ساده درباره گرانترین هواپیمای دنیاست و ویژگی ها و امکانات بسیار جالب تری درباره این هواپیما وجود دارند که باید آن ها را به شما بگوییم. این هواپیما که می تواند با سرعت 1046 کیلومتر بر ساعت حرکت کند، امکانات و تمهیدات ویژه ای دارد که در ادامه درباره آن ها صحبت می کنیم.

    دومین هواپیمای گران مسافربری جهان نیز هواپیمای Airbus A340-300 است که 600 میلیون دلار قیمت دارد. این هواپیمای ایرباس می تواند 295 مسافر را در خود جای دهد و در طول یک پرواز تا 7400 مایل دریایی را طی کند. اولین بار در سال 1993 با ایرفرانس و لوفت هانزا شروع به فعالیت کرد. لوفت هانزا بزرگترین خریدار این مدل است و ناوگانی متشکل از 30 فروند از این مدل هواپیما را در اختیار دارد. از سال 2017 نیز، 104 فروند ایرباس A340-300 در سراسر جهان در حال فعالیت بود.

    گرانترین هواپیمای مسافربری جهان

    امکانات گرانترین هواپیمای مسافربری جهان

    هواپیمای ایر فورس وان به عنوان گرانترین هواپیمای مسافربری جهان یک مینی بیمارستان دارد که پزشکان متخصص در آن حضور دارند تا اگر خدای نکرده برای یکی از مسافران اتفاقی افتاد، به او رسیدگی کنند. این هواپیما به گونه ای ساخته شده است که از ضربه شهاب سنگ، زلزله و حملات هسته ای در امان باشد و ضمنا توانایی سوخت گیری در هوا هم دارد. این هواپیما دارای فناوری اترتباطات پیچیده با 85 تلفن، 383 کیلومتر سیم کشی الکترونیکی، 19 تلویزیون، طیف وسیعی از اتصالات کامپیوتری، دستگاه های فکس و رادیوهای دو طرفه است.

    این هواپیما دو آشپزخانه مجهز را در خود جای داده است که قابلیت سرو غذا برای 100 نفر را دارد. نکته جالب دیگری که درباره این هواپیمای گران وجود دارد، این است که در زمان حملات تروریستی می تواند به عنوان یک مرکز فرماندهی عمل کند. لازم به ذکر است که این هواپیما ظرفیت 100 مسافر و 26 خدمه را دارد.

    شما می توانید برای رزرو انواع تور خارجی ارزان و تور لحظه آخری داخلی و خارجی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره هواپیما بیشتر بخوانید:

    ترس از پرواز با هواپیما را به راحتی برطرف کنید

    تفاوت بلیط هواپیمای سیستمی و چارتری

    رازهایی که مهمانداران و خلبانان هواپیما به شما نمیگویند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW