021-88507190

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

گردشگری م.مقیمی 21 اسفند ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
روش های مختلف برای دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر و اینکه چگونه با تاکسی، اتوبوس و مترو از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر بروید را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چگونه باید از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

    اگر پرواز شما هم به مقصد فرودگاه جدید استانبول است، این مطلب را از دست ندهید. ما امروز می خواهیم روش های مختلف برای دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر استانبول را با هم بررسی کنیم و ببینیم که چه راه هایی برای رفتن از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر وجود دارد. ضمنا هزینه دسترسی از فرودگاه استانبول به مرکز شهر استانبول را نیز در هر یک از روش ها بررسی می کنیم تا شما آگاهی کامل درباره این مساله داشته باشید و بتوانید بهترین راه را برای رفتن به مرکز شهر استانبول از فرودگاه استانبول انتخاب کنید.

    چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم

    تاکسی فرودگاه استانبول برای رسیدن به مرکز شهر

    تاکسی ها با اختلاف راحت ترین وسیله های نقلیه برای دسترسی به مرکز شهر استانبول از فرودگاه جدید استانبول هستند. کافی است که از فرودگاه استانبول خارج شوید و یکی از تاکسی های موجود در محوطه فرودگاه را برای خودتان کرایه کنید یا اینکه از اپلیکیشن های تاکسی آنلاین کمک بگیرید و یک تاکسی  به مقصد هتلتان در مرکز شهر استانبول سفارش دهید تا بتوانید به آسانترین شکل ممکن به مرکز شهر برسید. اصولا دسترسی به مرکز شهر استانبول به فرودگاه بین 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان می برد که البته ممکن است بسته به حجم ترافیک، بیشتر هم بشود.

    لازم به ذکر است که تاکسیه ای استانبول با سه رنگ مشکی، آبی و نارنجی مشخص شده اند و شما می توانید از هر کدام از انواع تاکسی های استانبول برای رسیدن به مرکز شهر استانبول استفاده کنید. قیمت کرایه تاکسی های استانبول بر اساس کیلومتر طی شده، تعیین می شود و در نتیجه نمی توانیم دقیقا به شما بگوییم که باید چه مبلغی را برای پرداخت کرایه تاکسی فرودگاه استانبول کنار بگذارید. اما برای اینکه حدود قیمت دستتان بیاید، باید بگوییم که کرایه تاکسی برای مسیر فرودگاه جدید استانبول به تکسیم حدود 135 لیره است که البته با توجه به لوکیشن دقیق هتل، ممکن است کمتر یا زیادتر هم بشود. ضمنا اگر ترافیک زیاد باشد، راننده تاکسی از شما مبلغ بیشتری را طلب می کند.

    مترو فرودگاه جدید استانبول

    واقعیت این است که هنوز خط مترو فرودگاه جدید استانبول هنوز در دست ساخت است و تا کنون افتتاحنشده است. اما به هر حال یک خط مترو برای دسترسی به مرکز شهر استانبول از فرودگاه جدید استانبول در حال احداث است و وقتی که افتتاح شود، احتمالا به یکی از محبوب ترین روش های تردد بین فرودگاه و مرکز شهر استانبول تبدیل می شود و ممکن است که در زمانی که شما به استانبول سفر می کنید، این خط راه اندازی شده باشد.

    با این اوصاف بهتر است که وقتی به فرودگاه جدید استانبول رسیدید، از مسئولین فرودگاه درباره مترو سوال بپرسید و اگر ایستگاه فرودگاه جدید استانبول افتتاح شده بود، از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که هنوز اطلاعاتی از بلیط مترو فرودگاه جدید استانبول در دسترس نیست.

    اتوبوس فرودگاه استانبول


    شما در حال حاضر می توانید به راحتی از اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول برای دسترسی به مرکز شهر استانبول استفاده کنید. در حال حاضر 19 خط اتوبوس مختلف وجود دارد که بیش از 150 اتوبوس در آن مسیرها تردد می کنند و شما با آن ها می توانید به مناطق مختلف استانبول دسترسی پیدا کنید. خوبی اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول به این است که فضای خوبی برای تعبیه چمدان دارند و در نتیجه برای استفاده مسافران بسیار مناسب هستند.

    کافی است که به قسمت اتوبوسرانی فرودگاه جدید استانبول بروید و از تابلوهای تعبیه شده در ترمینال اتوبوسرانی آن برای پیدا کردن اتوبوس مناسب خودتان استفاده کنید. اگر احیانا می خواهید از فرودگاه جدید استانبول به میدان تکسیم بروید، بهتر است که سوار اتوبوس های شماره H2 شوید و بعد در ایستگاه مجیدیه کوییس از اتوبوس پیاده شوید و از آنجا با خط مترو M2 راهی میدان تکسیم شوید. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که اتوبوس ها گزینه های بسیار ارزان و مقرون به صرفه ای هستند و شما برای تردد ارزان می توانید از آن ها استفاده کنید.

    البته قیمت بلیط اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول برای هر مسیر با دیگری متفاوت است و در نتیجه نمی توانیم قیمت دقیق آن را برایتان بیان کنیم. اما برای اینکه تفاوت قیمت بلیط اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول با تاکسی های آن دستتان بیاید، باید بگوییم که قیمت بلیط اتوبوس برای مسیر ذکر شده برای رسیدن به محله تکسیم 16 لیره است. البته همان طور که گفته شد، کسی که می خواهد از فرودگاه جدید استانبول به میدان تکسیم برود، باید بخشی از مسیر را با مترو طی کند و باید 2.60 لیره را نیز برای طی کردن مسیر باقی مانده با مترو مد نظر داشته باشد.

    شما می توانید برای رزرو تور ارزان استانبول و همچنین برای رزرو تور استانبول نوروز 1401 در ایام عید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی معتبر در تهران مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    تپه چاملیجا معروف به بام استانبول را بشناسید

    حقایق جالب درباره بازار بزرگ استانبول

    پل های معروف استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW