021-88507190

حقیقت های جالب درباره برج العرب

گردشگری م.مقیمی 25 اسفند ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برج العرب با شکل بادبانی جالبش، برجی است که تقریبا هر کسی آن را می شناسد. برج العرب دبی برجی است که به عنوان یکی از شاخص ترین ساختمان های دبی شناخته می شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    برج العرب و حقایق آن را بشناسید

    برج العرب با شکل بادبانی جالبش، برجی است که تقریبا هر کسی آن را می شناسد و حداقل تصویرش را یک بار دیده است. برج العرب برجی است که به عنوان یکی از شاخص ترین ساختمان های دبی شناخته می شود و اتفاقا حقایق جالبی هم درباره آن وجود دارد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با حقایق برج العرب آشنا کنیم و یک سری حقایق خواندنی را درباره آن به شما بگوییم.

    برج العرب را چقدر می شناسید

    برج العرب هجدهمین برج بلند دبی است

    جالب است بدانید که برج العرب با 321 متر ارتفاع، به عنوان هجدهمین برج بلند دبی شناخته می شود. نکته جالب تری که درباره این برج زیبا در دبی وجود دارد، این است که در زمانی که ساخته شد، مرتفع ترین هتل دنیا بوده است. هرچند در حال حاضر سه هتل دیگر از آن پیشی گرفته اند که البته هر سه آن ها نیز در شهر دبی قرار گرفته اند. اما با اینکه برج العرب دیگر رکورد دار نیست، اما هنوز به عنوان یکی از خاص ترین ساختمان های این شهر شناخته می شود و هتلی که دارد، جزء بهترین و خاص ترین هتل های دنیاست.

    برج العرب در یک جزیره مصنوعی ساخته شده است

    برج العرب اولین آسمان خراشی در دنیا بود که بر روی زمین یک جزیره مصنوعی ساخته شد. در حقیقت این ساختمان زیبا بر روی سطح یک جزیره مصنوعی در خلیج همیشگی فارس واقع شده است و با یک پل منحنی اختصاصی به خشکی دبی متصل شده است. دلیلی که این برج بر روی خشکی ساخته نشده، این است که طراحان آن نمی خواستند که سایه برج العرب ساحل را فرا بگیرد و از جذابیت ساحل کم کند. حالا که صحبت به اینجا رسید، این را هم بگوییم که توسعه زمین یا در واقع جزیره مصنوعی زیر برج العرب 3 سال زمان برده است. این در حالی است که کل برج العرب در کمتر از 3 سال ساخته شده است.

    برج العرب حدود 200 سوئیت دارد

    با اینکه برج العرب هتل بسیار بزرگی دارد، اما فقط 202 سوئیت را در خود جای داده است. به این دلیل که سوئیت های برج العرب همگی بزرگ و دلباز هستند. تا جایی که کوچکترین سوئیت برج العرب 169 متر مربع مساحت دارد و مساحت بزرگترین سوئیت برج العرب به 780 متر مربع می رسد.

    برج العرب یکی از گرانترین سوئیت های دنیا را دارد

    در برج العرب یک سوئیت به نام رویال سوئیت وجود دارد که یکی از لاکچری ترین سوئیت های موجود در کل جهان است. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما اجاره این سوئیت برای یک شب 28000 دلار هزینه در پی دارد. این در حالی است که قیمت دیگر سوئیت های برج العرب از 1000 دلار برای هر شب شروع می شود. قیمت بالای اجاره رویال سوئیت به این دلیل است که این سوئیت بسیار لوکس است و فقط اشخاص خیلی مهم آن را اجاره می کنند. 

    برج العرب یکی از گرانترین سوئیت های دنیا را دارد

    هتل برج العرب یک رستوران زیر آبی دارد

    برج العرب علاوه بر اینکه یک رستوران گردان دارد، یک رستوران زیر آبی نیز دارد که به آن رستوران المهارا گفته می شود. این رستوران یک آکواریوم بسیار بزرگ دارد که در آن تحدود 990 هزار لیتر آب وجود دارد. این آکواریوم از یک نوع شیشه اکریلیک ساخته شده است که حدود 18 سانتیمتر ضخامت دارد و می تواند فشار عظیم آب را تحمل کند. نکته بسیار جالبی که باید ردباره این رستوران در برج العرب به شما بگوییم، این است که بهعنوان یکی از 10 رستوران برتر دنیا شناخته می شود و با این حساب، اصلا یک رستوران معمولی نیست.

    برج العرب یکی از بلندترین هلی پدهای دبی را دارد

    یکی از خاص ترین ویژگی هایی که برج العرب دارد، این است که این برج یک سکو در ارتفاع 210 متری زمین دارد که به عنوان هلی پد از آن استفاده می شود. این هلی پد که در موردش صحبت می کنیم، یکی از مرتفع ترین هلی پدهای موجود در دبی است.

    راستی شما اطلاعات جالب دیگری درباره برج العرب دارید؟ اگر حقیقت خاصی را درباره برج العرب می دانید، خوشحال می شویم که اطلاعاتتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو ارزانترین تور دبی می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره دبی بیشتر بخوانید:

    همه چیز درباره فواره دبی

    زیباترین خیابان های دبی

    تفریحات ارزان و رایگان دبی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW