021-88507190

بهترین زمان سفر به استانبول

گردشگری م.مقیمی 07 تیر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین زمان برای سفر به استانبول چه ماهی، چه فصلی و چه زمانی است و از نظر ارزانی، خرید و آب و هوا کدام فصل بهتر است؟ در این مطلب به این سوالات پرتکرار پاسخ می دهیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا، خرید و...

    چه ماهی، چه فصلی و چه زمانی بهترین زمان برای سفر به استانبول است؟ این سوال، شاید پرتکرارترین سوالی باشد که هر توریست ایرانی می پرسد! این سوال معمولا با سوالات دیگری نیز همراه است. اینکه چه زمانی آب و هوای استانبول از همیشه بهتر است؟ چه زمانی لباس های استانبول تخفیف می خورند؟ در چه فصلی حراجی های استانبول بیشتر است؟ در چه زمانی سفر به استانبول ارزان می شود؟ اگر شما هم این سوالات یا شبیه به آن ها را در ذهن دارید، با ما همراه باشید تا یک بار برای همیشه، از صفر تا صد بهترین زمان سفر به استانبول را به شما توضیح بدهیم و به شما بگوییم که برای هر مقصودی، چه زمانی بهترین زمان سفر به استانبول است. 

    بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا، خرید و ...

    بهترین زمان سفر به استانبول از نظر ارزانی

    اگر دغدغه مالی برای سفر به استانبول دارید و به دنبال یک زمان ارزان برای سفر به استانبول هستید، ما به شما توصیه می کنیم که از سفر به استانبول از اواسط خرداد تا اواسط شهریور اجتناب کنید. چراکه همان طور که می توان حدسش را زد، سفر به استانبول در حوالی تابستان از همیشه بین توریست ها باب تر می شود و جای تعجبی ندارد که هتل ها قیمت هایشان را کمی بالاتر می برند.

    از آن طرف وقتی که زمستان فرا می رسد، استانبول خلوت تر می شود و در نتیجه سفر به استانبول ارزانتر می شود. در یک جمله می توانیم بگوییم که اگر به دنبال سفر خیلی ارزان به استانبول هستید، بهتر است که در زمان خلوتی یعنی در فصل زمستان راهی استانبول شوید. هرچند ما حتی در فصل تابستان نیز، ارزانترین تور استانبول و تور ترکیه را به شما عزیزان آفر می دهیم.

     
    بهترین زمان سفر به استانبول برای گشت و گذار

    اگر جزء آن دسته از مسافرانی هستید که ترجیح می دهند در سطح شهر قدم بزنند، خیابان های مختلف استانبول را زیر پا بگذارند، در کوچه پس کوچه های منطقه قدیمی و تاریخی استانبول قدم بزنند و از جاذبه های گردشگری مختلف استانبول دیدن کنند، بهتر است که در فصل خنکی به استانبول سفر کنید. چراکه در فصلی مثل تابستان هم جاهای دیدنی و اماکن تاریخی شهر قدیمی استانبول شلوغ هستند و هم اینکه هوا گرم است. اگر اولویتتان این است که بیشتر زمانتان را به گشت و گذار در میان جاذبه های توریستی و اماکن تاریخی استانبول اختصاص دهید و ترجیح می دهید هوای استانبول برای تفریحات اینچنینی مساعد باشد، بهتر است که در فصل بهار یا در فصل پاییز به استانبول سفر کنید. 

    بهترین زمان سفر به استانبول برای گشت و گذار

    بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

    هر فصلی برای خرید در استانبول فصل خوبی است. چراکه شما هر وقت که به استانبول سفر کنید، این را به چشم می بینید که فروشگاه های زیادی در سطح شهر و داخل مراکز خرید استانبول هستند که تخیف دارند. اما اگر به دنبال یک زمان عالی و در واقع بهترین زمان برای خرید ارزان در استانبول هستید، ایده خوبی است که در زمان فستیوال خرید استانبول که یک جشنواره 40 روزه تابستانی است، راهی استانبول شوید. چراکه در این زمان از سال، مراکز خرید و بازارهای مختلف با هم برای گذاشتن تخفیف های بهتر و حراجی های بزرگتر رقابت می کنند و همه چیز برای تجربه یک خرید خیلی ارزان در استانبول مهیا می شود. از آن طرف از اواسط سپتامبر تا اوایل ژانویه یعنی دقیقا در حوالی سال نو میلادی، تخفیف های خوبی بر روی لباس های ترک و خارجی استانبول گذاشته می شود.

    حالا که به انتهای مطلب رسیدیم، نوبت شماست که از خودتان بپرسید اولویتتان برای سفر به استانبول چیست؟ چراکه همان طور که متوجه شدید، هر فصلی و هر ماهی از سال لطف خاص خودش را برای سفر به استانبول دارد. در نتیجه شما باید ببینید که بستگی به انتظاری که از سفر به استانبول دارید و بسته به تفریحاتی که می خواهید در استانبول تجربه کنید، فصل بهار برای سفرتان بهتر است یا تابستان، یا شاید هم پاییز و زمستان.

    بهتر است که با خودتان صادق باشید و ببینید که اولویت خودتان چیست و به نسبت اولویت خودتان، بهترین زمان سفر به استانبول را برای خودتان تعیین کنید. در نهایت مطمئن باشید که استانبول از آن شهرهایی است که هم سفر بهاری به آن جذاب است، هم سفر تابستانی و هم سفر پاییزی و زمستانی! برای رزرو تور ارزان استانبول ترکیه در هر 4 فصل سال می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید. 


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    مراکز خرید استانبول

    جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول

    چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW