021-88507190

پناهگاه ژاپنی ها، خانه های گنبدی

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 16 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در این چند سال اخیر، خانه های گنبدی شکل ضد زلزله ای در ژاپن ساخته شده است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ژاپن، کشوری در اقیانوس آرام و در شرق آسیا قرار دارد که به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط جوی، سونامی، زلزله، سیل، باران های سیل آسا از بلایای طبیعی در این کشور است. از این رو در این چند سال اخیر، خانه های گنبدی شکل ضد زلزله ای در ژاپن ساخته شده است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است. اما اینکه این خانه ها چگونه و به چه علتی شکل گرفته اند، سوال است که ما در این مطلب می خواهیم جواب این سوال را بدهیم.

    خانه های گنبدی شکل ژاپن
    خانه های گنبدی شکل که از یونولیت ساخته شده اند، توسط شرکت دم هوس (Dome House) به فروش می رسند. تقاضای خرید این خانه ها در سال 2016 به اوج خود رسید و بسیاری از مردم از هر قشری خواهان داشتن این خانه ها شدند. دلیل این امر، زلزله ای 7 ریشتری در ماه آوریل 2016 بود که منجر به کشته شدن 49 نفر و نیز آسیب دیدن 3000 نفر شد و همچنین بیشتر از 44 هزار نفر نیز خانه هایشان را از دست دادند. بر اساس گزارش های رسیده، آسیب های بسیار جدی به خانه های معمولی در منطقه کوماموتو و نیز منطقه اویتا وارد شده بود، در حالیکه در منطقه روستایی کیوشو که 450 خانه گنبدی داشت، هیچ خانه ای آسیب ندیده بود.
    شرکت ژاپنی Dome House حدوداً یک دهه مشغول تبلیغاتی در مورد مقاومت خانه های یونولیتی در برابر زلزله بود. ولیکن با فاجعه ای که در آوریل 2016 در منطقه کوماموتو اتفاق افتاد، همگان متوجه شدند که این تبلیغ، چیزی بسیار فراتر از یک بازاریابی شغلی است و یک نیاز برای هر خانواده می باشد. در ساخت این خانه ها، قطعات بسیار سبک یونولیت به هم چسبانده می شوند کخ وزن آنها تنها 80 کیلومتر است که با توجه شکل و عدم نیاز به اسکلت بندی و سازه های آهنی، در برابر زلزله و توفان دارای مقاومت بسیاری هستند. در این خانه های گنبدی شکل، اتاق ها بدون گوشه هستند و همینطور بین دیوارها و سقف مرزی وجود ندارد و یکسره هستند.
    گرما و فضای راحت و باز و روشناسس مناسب، باعث می شود که همگان در این محیط احساس راحتی نمایند. نکته بسیار مهمی که درمورد این سازه ها وجود دارد این است که شرکت Dome House از یک نوع یونولیت خاص استفاده می نماید. با استفاده از یک تکنولوژی اختصاصی، نسل جدیدی از مصالح ساختمانی در این شرکت ایجاد شده است که از مواد مورد استفاده در جعبه های حمل غذا و یا مواد بسته بندی بسیار قوی تر هستند.
    این خانه ها به علت حمل قطعات بسیار سبک و نیز سرهم بندی آسان در عرض یک هفته ساخته می شوندو به همین دلیل قیمت بین المللی آنها بسیار کم و برابر 68700 الی 78500 دلار برای هر خانه است. یکی از مزیت ها و برتری های این خانه های گنبدی این است که با ترکیب طاق ها و یا بخش های متفاوت، می توان متراژ آنها را تغییر داد. همچنین خانه های گنبدی ژاپنی تاریخ مصرف بسیار طولانی دارند چرا که جنس آنها از یونولیت است که نه می پوسد و نه زنگ می زند، بنابراین این خانه ها دوام بسیار زیادی دارند.

    پناهگاه ژاپنی ها، خانه های گنبدی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW