021-88507190

جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

سفری به یادماندنی و شگفت انگیز به استانبول

استانبول مدرن یک کلانشهر پررونق است که مملو از فرهنگ و تاریخ غنی، غذا های خوشمزه می باشد. این شهر مقعر اصلی امپراطوری ها در دوره های زیادی بوده است. از مهم ترین آن ها می توان به امپراطورای بیزانس و عثمانی اشاره کرد. جاذبه های تاریخی زیادی از این دوره ها در این شهر زیبا باقی مانده است. استانبول با داشتن مردمی خونگرم و مهمان نواز، به شهری بی نظیر برای سفر تبدیل شده است.
استانبول پایتخت معنوی، فرهنگی و تاریخی این کشور است. قبل از اینکه استانبول استانبول باشد، قسطنطنیه بود. پیش از آن نیز به عنوان بیزانس شناخته می شده است. از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی در اسم و رسم شهر انجام شده و امروز به یکی از بزرگترین شهرهای جهان تبدیل شده است. 

آب و هوای استانبول به چه صورت می باشد

استانبول یک شهر بزرگ است، بنابراین با حرکت از یک قسمت از شهر به بخش دیگر، آب و هوای مختلفی را تجربه می کنید.
بهترین زمان برای بازدید از این شهر ماه های پاییز از سپتامبر تا نوامبر می باشد زیرا دارای آب و هوای معتدلی است. فصل تابستان اوج گرما این شهر است که تا 30 درجه سانتیگراد افزایش دما دارد. تابستان همچنین دارای رطوبت زیادی است و باعث می شود درجه حرارت بسیار گرم تر شود ! 
با حرکت شهر به سوی فصل بهار بین مارس و می، مسافران در تورهای استانبول باید لباس هایی گرمی مثل یک ژاکت همراه خود بیاورند. هوا در این فصل سردتر خواهد شد اما به اندازه فصل تابستان مرطوب نیست.

گشت و گذار در استانبول

برای سفر به شهر با وسایل حمل و نقل عمومی از کارت های مخصوص استانبول استفاده کنید. این سیستم سریع و هم ارزان می باشد. Tünel، دومین قطار زیرزمینی قدیمی در جهان است که شما را از کنار آبشار Karaköy تا محله آگاتا کریستی پرا، که اکنون به نام Galata نامیده می شود، خواهد برد. 
شما همچنین می توانید با گشت و گذار با تراموا به زیبایی قرن نوزدهم بازگردید و از خیابان بزرگ Istiklal لذت ببرید همچنین از بلوک های آپارتمانی قرن بیستم، کنسولگری ها، مدارس و کلیساها را، نیز می توانید مشاهده کنید. به سمت کاتاتاش در تاکسیم اسکایر بروید و یک کشتی سوار شوید. استانبول مملو از کافه های خوشگل می باشد که در هر ساعتی پذیرایی شما با یک فنجان قهوه و باقلوا و شیرینی های ترکیه می باشد. پیاده روی در این شهر را از دست ندهید، هوای پاکیزه، کوچه های قدیمی و رنگی رنگی، معاشرت با مردم مهربون و خونگرم ترک می تواند یک تجربه بی نظیر را برایتان به ارمغان بیاورد.
در سفر جاذبه های دیدنی استانبول را از دست ندهید.

مهمان نوازی مردمان خونگرم ترکیه  

ترک ها دوست دارند صحبت کنند، گپ بزنند. آنها هیجان زده و خوشحال هستند که به شما کمک کنند. مردم ترکیه بازدید کنندگان را دوست دارند و با توریست ها و گردشگران ارتباط خوبی برقرار می کنند. همیشه میزبان خوبی برای گردشگران به صرف چای خوشمزه ترکی و شیرینی های محبوب می باشند. مهم نیست شما چه دینی داشته باشید یا از چه کشوری آمده باشید، این مردمان به بهترین شکل در شهر و کشورشان میزبان خوبی برای شما می باشند.
مهرپرواز با رائه بهترین خدمات مسافرتی در سفر به استانبول، در هتل های استانبول میزبان شما می باشد.

دین و فرهنگ مردم ترکیه 

دین رسمی مردم ترکیه اسلام است. به خاطره وجود مساجد زیاد در سرتاسر شهر شما موقع نماز، صدای بی نظیر اذان را از گلدسته های مساجد می شنوید. بیشتر مساجد camii دارای حیاط های دوست داشتنی هستند. همچین مکان های بسیار خوبی برای استراحت دارند. وقتی برای بازدید مساجد می روید، قبل از ورود حتما کفش های خود دربیاورید. زن و مرد هر دو باید لباس مناسبی داشته باشند البته این بدان معنی نیست که شلوار کوتاه، دامن کوتاه یا شانه و بازو لخت نباشد. داشتن روسری با خود یا ترکیب آن در لباس خود ایده خوبی است. اکثر مساجد در صورت نیاز، پوشش هایی را به گردشگران ارائه می دهند یا اینکه اجاره می دهند با پوشش مورد قبول وارد مساجد شوید.
با وجود مسلمان بودن کشور، شما می توانید ادیان های مختلفی را در این شهر مشاهده کنید. مهم ترین دلیل محبوبیت این شهر و کشور، احترام زیادی است که به ادیان مختلف گذاشته می شود.
استانبول یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است. در حالی که اکثریت جمعیت مسلمان هستند، ولی ترکیبی از فرهنگ ها ادیان مختلف را می توانید مشاهده کنید که در یک شهر با هم ادغام شده اند. در این شهر ترکیبی از جمعیت یهودی، یونانی و ارمنی را می توانید ببینید. استانبول شهری است که می توان فرهنگهای خاورمیانه و غربی را به یکباره تجربه کرد. این شهر شلوغ محل زندگی بسیاری از افراد با پیشینه های بسیار متنوع است. تاریخ غنی و جغرافیای شگفت انگیز ترکیه باعث داشتن تنوع بی نظیر از فرهنگ ها باشد. مناظر باشکوه در امتداد بسفر، مردم را از جهان باستان به سمت معاصر سوق داده است. استانبول به خاطره موقعیت جغرافیای ویژه ای که دارد باعث پیوند دو قاره اروپا و آسیا شده است. استانبول با تاریخ هزاران ساله، یک شهر پر جنب و جوش، مدرن و مهیج است. یک عمر طول می کشد تا بتوانید نقطه به نقطه استانبول را ببنید با فرهنگ و تاریخ آن آشنا شوید.

خورد و خوراک در استانبول 

غذا یکی از محبوب ترین جاذبه های سفر به ترکیه می باشد. غذا ها و دسرهای ترکیه از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذا ها و دسر های جهان می باشد.
شما رستوران های زیادی را در سرتاسر شهر می توانید پیدا کنید. البته غذا های خیابونی و محلی از محبوب ترین این غذا ها می باشد که در کوچه پس کوچه های شهر می توانید پیدا کنید. علاوه بر رستوران ها، کافه ها و شیرینی فروشی ها را فراموش نکنید چون ممکن است جذاب ترین بخش سفر خود را از دست بدهید.
کباب های ترکی را فراموش نکنید که خوشمزه ترین انواع کباب را فقط در این شهر می توانید پیدا کنید. غذا در ترکیه اصلا گران نیست و شما می توانید با خیال راحت در رستوران های مدرن و محلی چرخ بزنید و طمع ها و عطر های مخلف غذا را امتحان کنید و لذت ببرید.

پیشرفت فناوری و تاثیر آن در سفر به استانبول 

برق ترکیه با 220 ولت، 50 هرتز کار می کند، با پیریز های سبک اروپایی که در دیواره ای فرو رفته اند. حتماً آداپتور مخصوص وسایل خود را همراه داشته باشید. 
اگر عادت دارید از تاکسی های اینترنتی مثل اسنپ استفاده کنید، Uber گزینه عالی برای تاکسی های اینترنتی، در سفر به ترکیه می باشد. شما با نصب این آپلیکیشن می توانید خیلی فوری تاکسی خود را به هر مقصدی خبر کنید و حتی به صورت آنلاین هزینه آن را بپردازید. تاکسی ها نیز در همه نقطه شهر حضور دارند که شما می توانید برای گشت و گذار نیز از آن ها استفاده کنید. 
استانبول تا پایان مدت اقامت شما در قلب شما جایگاه ویژه ای خواهد داشت، وقتی قصد سوار هواپیما و آماده رفتن به کشور خود می شوید، قصد بازدید و بازگشت دوباره به این شهر را دارید.

جاذبه های گردشگری استانبول
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW