021-88507190

سواحل آنتالیا

گردشگری مهرپرواز 19 فروردین ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از تفریحات مهم و پرطرفدار شهرهای ترکیه، آفتاب گرفتن در سواحل انتالیا است. اما این سواحل را می‌شناسید؟ این مطلب بهترین سواحل آنتالیا را معرفی می‌کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سواحل انتالیا، زیبایی‌های خیره‌کننده و شن‌های نرم و طلایی‌شان، آنتالیا را به یکی از جذاب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه و حتی جهان تبدیل کرده است. آنتالیا و سواحلش، هر ساله گردشگران زیادی را، خصوصا در فصول بهار و تابستان به خود جذب می‌کنند. البته که در کنار سواحل دیدنی، آب‌وهوای مدیترانه‌ای این شهر هم در محبوبیت آن بی‌تاثیر نیست. اگر قصد دارید از گردش در سواحل بی‌نظیر و آفتاب درخشان این شهر لذت ببرید، ادامه مطلب را از دست ندهید، چرا که قصد داریم بهترین سواحل انتالیا را به شما معرفی کنیم.

    ساحل چیرالی

    معمولا ساحل سیرالی پر از افراد محلی است که در مهمانسراهای اطراف آن اقامت دارند. ساحل سیرالی حقیقتا یکی از زیباترین سواحل انتالیا است و شما عاشق زیبایی‌های طبیعی این ساحل جذاب خواهید شد. این ساحل که در 70 کیلومتری شهر واقع شده، در دهکده‌ای با همین نام قرار گرفته و فقط یکی از زیبایی‌های این منطقه به شمار می‌‌رود.

    همانطور که می‌دانید، وقت گذراندن در سواحل یکی از بی‌شمار تفریحات آنتالیا به حساب می‌آید. بنابراین شما می‌توانید برای استراحت و شنا به ساحل چیرالی رفته و هرآنچه که در زیر آب زلال و بسیار تمیز آن قرار دارد را نیز با چشم خود ببینید. این ساحل امکانات زیادی برای ورزش‌های آبی و تفریحات ساحلی ندارد؛ اما چشم‌انداز بناهای تاریخی و فضای بکر این منطقه، چشمان مشتاق هر گردشگری را سیراب می‌کند.

    ساحل چیرالی از بهترین سواحل آنتالیا

    عکسی از ساحل چیرالی

    ساحل کنیالتی؛ از بهترین سواحل انتالیا برای گردشگری

    ساحل کنیالتی یکی از مشهورترین سواحل انتالیا است که در کنار صخره‌ها و کوه‌های بیداغلاری واقع شده و چشم‌انداز زیبایش آن را به یکی از جذاب ترین جاذبه‌های آنتالیا تبدیل کرده است. شما در این ساحل بزرگ می‌توانید به راحتی فضای خالی پیدا کنید و با همراهان‌تان روی شن‌ها ریلکس کنید.

    از طرفی رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در دهکده‌های اطراف ساحل کنتیالتی آنتالیا وجود دارد که می‌توانید از غذاهای خوش طعم‌شان لذت ببرید. خوشبختانه امکانات متعددی که در این ساحل وجود دارد، هر گردشگری را با هر سن و سلیقه‌ای خشنود می‌کند. 

    ساحل فاسلیس

    ساحل فاسیلیس یا ساحل فیروزه‌ای آنتالیا، از زیباترین سواحل این شهر توریستی محسوب می‌شود. این ساحل در حاشیه شهری تاریخی قرار گرفته و در کنار بقایای ویرانه‌های فاسیلیس جا خوش کرده است. بنابراین اگر این ساحل را برای تفریح انتخاب کنید، علاوه‌بر آب‌تنی و حمام آفتاب، می‌توانید رد پای تاریخ را بر تکه‌سنگ‌های بناهای قدیمی ببینید. اگر بخواهید همه مناطق جذاب اطراف این ساحل را کشف کنید، باید یک ماشین اجاره کنید و حسابی در آن بگردید.

    از بقایای شهر باستانی یونانی و رومی، تا آب‌های تمیز و کریستالی، دلایلی است که گردشگران تور ترکیه را به سمت فاسیلیس جذب می‌کند. اگر به سواحل سنگی علاقه‌مندید یا می‌خواهید در ساحلی بکر و تمیز شنا کنید، ساحل فاسیلیس گزینه خوبی خواهد بود.

    ساحل لارا؛ از لوکس ترین سواحل انتالیا

    ساحل لارا یکی از برترین سواحل انتالیا و مکانی برای لذت بردن از اوقات خود در این شهر است. این ساحل، در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و اغلب به آن ساحل شن‌های طلایی در ترکیه می‌گویند. نکته جالب درباره ساحل لارا در مقایسه با سایر سواحل آنتالیا در شهر، گرم‌تر بودن آب دریا در این منطقه است و همین باعث جذب گردشگران می‌شود.

    در این ساحل شما می‌توانید حین آفتاب ‌گرفتن، تنقلات و نوشیدنی صرف کنید و از دیگر امکانات آن مانند پلاژهای اختصاصی، رستوران‌ها، تفریحات آبی و... لذت ببرید. با وجود اینکه لارا یکی از شلوغ‌ترین سواحل در آنتالیا است؛ اما، باز هم می‌توانید مناطقی خلوت را برای گذراندن اوقات خود در آن بیابید.

    ساحل لارا برای ریلکس کردن مناسب است. همچنین می‌توانید والیبال ساحلی بازی کنید یا از ورزش‌ها و تفریحات آبی لذت ببرید و روزتان را به هیجان‌انگیزترین حالت ممکن سپری کنید. خط ساحلی لارا در 18 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده و هتل‌های لوکس و امکانات گردشگری بسیار خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

    در واقع، منطقه لارا از معروف‌ترین مناطق آنتالیا در بین گردشگران است که تا فرودگاه نیز فاصله کمی دارد. بنابراین شما می‌توانید یکی از هتل‌های لوکس این منطقه را برای اقامت انتخاب کرده و هر زمان که بخواهید به ساحل زیبا و تمیز آن دسترسی داشته باشید.

    ساحل لارا از لوکس ترین سواحل انتالیا

    تصویری از ساحل لارا

    ساحل پاتارا

    زادگاه بابانوئل نامی است که به ساحل شنی پاتارا اطلاق می‌شود. اگرچه این ساحل کمی از آنتالیا دور است و برای رسیدن به آن باید چند ساعت رانندگی کنید؛ اما آنقدر زیبا و جذاب است که ارزشش را دارد. خط ساحلی پاتارا از 18 کیلومتر شن و ماسه سفید تشکیل شده؛ به همین دلیل، یکی از زیباترین سواحل منطقه محسوب می‌شود.

    علاوه بر اینها، ساحل پاتارا یک منطقه حفاظت‌شده برای تخم‌گذاری لاکپشت‌ها دارد. اگر به دنبال تفریحات لوکس و مدرن ساحلی هستید، پاتارا گزینه مناسبی برای شما نیست؛ اما اگر فضایی خلوت و بکر با چشم‌اندازی به ابنیه تاریخی را می‌پسندید، تماشای ساحل پاتارا را از دست ندهید. برای دسترسی به این ساحل بکر و زیبا، لازم است با شرایط حمل و نقل در آنتالیا نیز تا حدودی آشنا باشید.

    ساحل مرمرلی؛ سادگی در سواحل انتالیا

    ساحل مرمرلی یکی از سواحل ساده، زیبا و کوچک آنتالیا در نزدیکی شهر قدیمی کالیچی است. کالیچی به تنهایی از جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود و ساحل مرمرلی نیز یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه است. اگر به‌دنبال یک مکان مناسب برای شنا در آب‌های آرام و بی‌خطر و استراحت در آفتاب هستید، مرمرلی احتمالا بهترین ساحل آنتالیا برای این کار است. تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که شما باید هزینه ورودی بپردازید؛ اما کاملا ارزشش را دارد.

    این ساحل مملو از تخت و چترهای مخصوص آفتاب‌ گرفتن است که امکان استراحت و لذت ‌بردن از محیط را برایتان فراهم می‌کنند. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید هنگام استراحت، غذا و نوشیدنی هم سفارش دهید و اوقات خود را شیرین‌تر کنید.

    آدرس:

    The beach is located right next to the Kaleiçi Harbor behind a cliff

    ساحل سیده انتالیا

    ساحل سیده به‌عنوان یک منطقه تفریحی-ساحلی محبوب شناخته می‌شود که حدود 70 کیلومتر با شهر فاصله دارد. این ساحل مکانی عالی برای آفتاب گرفتن و شنا است و شما می‌توانید به‌راحتی در این منطقه صندلی و چتر کرایه کنید و از اوقات خود لذت ببرید. از دیگر امکاناتی که در اطراف این ساحل وجود دارند، می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت، فروشگاه‌هایی برای خرید و برخی تفریحات آبی اشاره کرد.

    ناگفته نماند، سیده علاوه بر اینکه از جذاب‌ترین سواحل آنتالیا ترکیه به شمار می‌رود، برای علاقه‌مندان به تاریخ هم بسیار دیدنی خواهد بود. در واقع، این ساحل در منطقه‌ای تاریخی مربوط به دوران یونان باستان قرار گرفته و خرابه‌های باستانی جذابی در فاصله چند قدمی آن وجود دارند. در واقع اگر از حیث سواحل موجود، میان ازمیر یا آنتالیا در تردید هستید، بدون شک آنتالیا را انتخاب کنید و بعدها سراغ ازمیر بروید.

    ساحل سیده از محبوب ترین سواحل آنتالیا

    عکسی از ساحل سیده

    ساحل بلدیبی؛ از محبوب ترین سواحل انتالیا

    ساحل بلدیبی بین آنتالیا و کمر واقع شده است و از مرکز شهر حدود 22 کیلومتر فاصله دارد. این منطقه یکی از محبوب‌ترین سواحل انتالیا ترکیه برای گذراندن تعطیلات بین گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

    در ساحل بلدیبی که به بهشت ​​تعطیلات معروف است، شما می‌توانید هر ساعت از روز را به بهترین شکل سپری کنید. می‌توانید از ساحل شنی و زیبا و دریای بی‌نظیر آبی و شفاف لذت ببرید یا برخی ورزش‌های آبی مانند پاراسلینگ، شنا کردن و والیبال ساحلی را امتحان کنید. همچنین با پیوستن به تورهای روزانه قایقرانی، می‌توانید غارها و مناطق دیدنی اطراف را ببینید.

    آدرس:

    Beldibi Mahallesi Kemer, Antalya

    ساحل کمر؛ از زیباترین سواحل انتالیا

    ساحل کمر به‌خاطر مناظر باشکوه و موقعیتش در طبیعت شناخته‌شده است. اطراف این ساحل را تپه‌ها، آبشارها و کوه‌های دیدنی احاطه کرده‌اند و به همین دلیل، محبوب‌ترین ساحل در کل کمر است. حتی برخی از مردم، آن را زیباترین ساحل آنتالیا می‌دانند.

    از امکانات این ساحل می‌توان به وجود چندین کافه و رستوران، صندلی‌های مخصوص آفتاب‌ گرفتن و منطقه‌ای برای پیاده‌روی اشاره کرد. مرکز خرید میگروس کمر را هم نباید از قلم انداخت؛ چراکه خرید کردن یکی دیگر از گزینه‌های تفریحی است که در این ساحل جذاب، پیش روی گردشگران قرار دارد.

    ماسه‌های طلایی، دریای آبی بکر و چشم‌انداز وسیع، باعث شده‌اند تا ساحل کمر به مکانی ایده‌آل برای آفتاب ‌گرفتن، شنا، غواصی و چتربازی تبدیل شود. از طرفی هم قسمت شرقی ساحل مکانی عالی برای آرامش‌ گرفتن و تماشای غروب زیبا است. 

    ساحل بلک؛ از مجلل ترین سواحل انتالیا

    ساحل بلک را می‌توان از مجلل‌ترین سواحل آنتالیا دانست که گذارندن اوقاتی لوکس و فراموش‌نشدنی در آن، نیازمند پرداخت هزینه است. این ساحل تا کوه‌های تاروس امتداد دارد و آبشار زیبای کورسوناف هم از دیدنی‌های اطراف آن است. ساحل بلک توسط مجموعه‌ای از هتل‌های بسیار عالی احاطه شده و برخی از امکانات ساحل فقط در اختیار مهمانان همین هتل‌ها قرار می‌گیرند.

    از امکانات این ساحل می‌توان به یک پارک ساحلی بزرگ، کافه، رستوران و بارهای متعدد، تفریحات آبی، زمین گلف، زمین فوتبال، دوش، سرویس بهداشتی، سالن‌هایی مخصوص برگزاری مجالس عروسی، کنفرانس و... اشاره کرد. به‌طور کلی، اگر با ولخرجی مشکلی ندارید، می‌توانید از امکانات و تفریحات جذاب این ساحل نهایت لذت را ببرید. البته قبل از هر چیز، لازم است بودجه تفریح در ساحل لارا را در هزینه سفر به آنتالیا بگنجانید.

    ساحل بلک از مشهورترین سواحل آنتالیا

    عکسی از ساحل بلک

    ساحل کلئوپاترا؛ افسانه ای در سواحل انتالیا

    ساحل کلئوپاترا یکی از معروف‌ترین سواحل نزدیک آنتالیا که در شهر آلانیا واقع شده است. دلیل نام‌گذاری این ساحل، به داستانی شنیدنی و جذاب برمی‌گردد. طبق داستان، ژنرال رومی، آنتونی، آلانیا و اطراف آن را به ملکه کلئوپاترای مصر تقدیم کرد. ملکه کلئوپاترا زندگی خود را در آلانیا می‌گذراند و هر روز در این ساحل حمام می‌کرد. از این رو، نام ساحل را کلئوپاترا گذاشتند.

    ورودی این ساحل و دسترسی به دوش، سرویس بهداشتی و اتاق‌های رختکن رایگان است و با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، می‌توانید چتر و صندلی‌های آفتاب‌گیر هم کرایه کنید. در این منطقه شما همچنین می‌توانید به فعالیت‌هایی مانند پاراسلینگ، موج‌سواری، غواصی، والیبال ساحلی و قایقرانی مشغول شوید. تعداد زیادی بار و رستوران هم در اطراف ساحل وجود دارند.

    ساحل داملاتاش آنتالیا

    ساحل داملاتاش فاصله نسبتا زیادی با شهر آنتالیا دارد؛ با این حال، هنوز هم یکی از سواحل زیبای این منطقه به شمار می‌رود. در واقع، این ساحل حدود 120 کیلومتر از شهر قدیمی آنتالیا و بیش از یک کیلومتر از مرکز آلانیا فاصله دارد. با این تفاسیر، اگر قصد گشت‌وگذاری سریع در ساحل را دارید، داملاتاش انتخاب مناسبی برایتان نیست؛ اما مکانی عالی برای یک سفر 1روزه از آنتالیا خواهد بود.

    شن‌های نرم و روشن و آب‌های فیروزه‌ای این منطقه به شما آرامشی وصف‌نشدنی می‌دهند. ناگفته نماند که دسترسی به ساحل و استفاده از امکانات آن، شامل سرویس‌های بهداشتی، رختکن، چتر و صندلی‌های آفتاب‌گیر کاملا رایگان است.

    آدرس:

    Saray, 07400 Alanya/Antalya, Türkiye

    ساحل کاپوتاش

    یکی دیگر از سواحل ترکیه که آب‌های فیروزه‌ای آن قلب شما را سرشار از نشاط و آرامش می‌کنند، ساحل کاپوتاش، پناهگاهی برای لذت ‌بردن از اوقات فراغت ساحلی است. برای رسیدن به این ساحل، باید حدود 180 پله را پایین بروید که در انتهای مسیر، صخره‌هایی بلند و مناظری زیبا انتظارتان را می‌کشند.

    این ساحل انتالیا بین کاس و کالکان قرار دارد و انجام برخی از فعالیت‌های آبی را برای گردشگران فراهم می‌کند. همچنین برای رفاه حال گردشگران، امکانات مورد نیاز، در اختیارشان قرار می‌گیرد. اگر عاشق طبیعت و تماشای مناظر بکر و دیدنی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به ساحل کاپوتاش بزنید.

    آدرس:

    Kalkan, 07580 Kemer/Kaş/Antalya, Türkiye

    ساحل کاپوتاش از بهترین سواحل انتالیا ترکیه 

    عکسی از ساحل کاپوتاش

    ساحل آدراسان؛ سنگریزه ها در سواحل انتالیا

    آدراسان ساحلی زیبا و سنگ‌ریزه‌ای با آبی درخشان و بکر و در حدود 90 کیلومتری مرکز آنتالیا است. این منطقه یکی از ایده‌آل‌ترین سواحل انتالیا و استراحتگاهی کوچک و دلنشین برای خانواده‌ها و مناسب برای کمپینگ است. در این ساحل امکاناتی مانند چتر و صندلی‌های آفتاب‌گیر نیز وجود دارد. اگر عاشق طبیعت و آرامش آن هستید، می‌توانید به ساحل آدراسان بروید و از چشم‌انداز طبیعی و زیبای آن لذت ببرید.

    آدرس:

    Adrasan, Kumluca/Antalya, Türkiye

    ساحل کورا آنتالیا

    ساحل کورا حدود 3 کیلومتری منطقه «قاضی پاشا» قرار دارد و از شگفتی‌های آن می‌توان به فیلتر طبیعی آب دریا اشاره کرد. این آب‌های فیلترشده به سه استخر طبیعی می‌ریزند که برخی روزها، برای شنا کردن همه افراد، با هر سنی، مناسب‌اند. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه، صخره‌هایی طبیعی با ساختاری جذاب به ‌نام «سنگ‌های یالی» هستند که از املاح معدنی و یخ به وجود آمده‌اند.

    آدرس:

    Ekmel Mahallesi Cumhuriyet Caddesi Gazipaşa / Antalya

    ساحل کوچوک چاکیل؛ غواصی در سواحل انتالیا

    ساحل کوچوک چاکیل یک ساحل سنگ‌ریزه‌ای کوچک و جذاب است که در قلب منطقه تاریخی کاش ترکیه قرار دارد. این ساحل با وجود اندازه کوچکش، به‌خاطر محیط بکر و آب‌های فیروزه‌ای محبوبیت یافته و مورد علاقه مردم محلی است. غواصی از فعالیت‌های پرطرفدار در این ساحل به شمار می‌رود که به شما امکان می‌دهد تا سنگ‌ریزه‌های منحصربه‌فرد و رنگارنگ و ماهی‌های زیبا را ببینید.

    آدرس:

    Andifli, Beyhan Cenkçi Cd., 07580 Kaş/Antalya, Türkiye

    ساحل الیمپوس آنتالیا ترکیه

    ساحل الیمپوس در حدود 80 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و مکانی عالی برای دوستداران طبیعت است. این ساحل با پوشش گیاهی سرسبز احاطه شده و اغلب با بسیاری از سواحل زیبا و دیدنی تایلند مقایسه می‌شود.

    در این منطقه شما می‌توانید از شلوغی فرار کنید و اوقاتی آرام و دلنشین را بگذرانید. ساحل الیمپوس همچنین یکی از جذاب‌ترین سواحل انتالیا برای علاقه‌مندان تاریخ است؛ چراکه در اطراف آن، آثار بسیاری از دوران باستان یافت می‌شوند.

    ساحل الیمپوس آنتالیا ترکیه

    عکسی از ساحل الیمپوس ترکیه

    ساحل پرتغال انتالیا

    ساحل پرتغال واقع در شرق آنتالیا، شامل خط ساحلی طولانی با آب‌های زلال و ماسه‌های قهوه‌ای است. برای راحتی گردشگران، در این ساحل امکاناتی مانند صندلی، چتر، رختکن، دوش، سرویس بهداشتی و رستوران‌های ساحلی در نظر گرفته شده‌اند. همچنین، نجات غریق‌هایی برای ایمنی بازدیدکنندگان در خط ساحلی حضور دارند.

    در ساحل پرتغال شما می‌توانید به انجام برخی فعالیت‌های آبی مانند جت اسکی، والیبال ساحلی و... مشغول شوید و از اوقات خود لذت ببرید. این ساحل به‌راحتی قابل دسترسی و بسیار نزدیک به جاده واقع شده است. 

    شرایط پوشش در سواحل انتالیا

    در سواحل انتالیا محدودیت خاصی برای پوشش وجود ندارد؛ طوری که آقایان می‌توانند شلوارک یا شورت و خانم‌ها هم لباس‌های مخصوص شنا بپوشند. با این حال، با توجه به اینکه جمعیت مسلمان در ترکیه زیادند، بهتر است از پوشیدن لباس‌های خیلی باز و نامناسب خودداری کنید تا دردسری برایتان ایجاد نشود.

    این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای گشت‌وگذار در شهر، نباید لباس‌های ساحلی خود را بپوشید. آقایان بهتر است در شهر، به‌جای شلوارک، شلوار و خانم‌ها هم لباس‌هایی تا زیر زانو، مانند دامن، شلوار و... بپوشند. در حقیقت، اگر بخواهید از نظر پوشش میان کوش آداسی یا آنتالیا مقصدی را انتخاب کنید، آنچنان تفاوتی باهم ندارند و لازم است در هر دو شهر، پوششی متناسب با عرف جامعه داشته باشید.

    تفریح و آرامش در سواحل انتالیا

    ترکیه یکی از بهترین کشورهای جهان برای سفر است و در میان شهرهای آن، آنتالیا گزینه‌ای عالی برای تفریحات رویایی محسوب می‌شود. سواحل این شهر در میان بهترین سواحل جهان قرار دارند و خصوصا برای سفرهای تابستانی بسیار ایده‌آل هستند. ما در این مطلب سعی کردیم بهترین سواحل انتالیا را به شما معرفی کنیم تا بتوانید هنگام سفر با تور آنتالیا برای بازدید از سواحل، به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنید. اگر شما هم ساحل دیدنی دیگری در این شهر می‌شناسید، حتما آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

    سوالات متداول

    1. کدام سواحل انتالیا برای بازدیدکنندگان جذاب‌تر هستند؟

    سواحل انتالیا بسیار زیبا و متنوع هستند، اما برخی سواحل که به دلیل زیبایی طبیعی، خدمات موجود و فعالیت‌های تفریحی محبوب‌ترند، عبارتند از: سواحل کمر، لارا، کونیالتی و کلئوپاترا. این سواحل با شن‌های طلایی، آب‌های فیروزه‌ای و امکانات رفاهی بسیاری از بازدیدکنندگان جذب می‌کنند.

    2. آیا در سواحل انتالیا فعالیت‌های تفریحی و ورزشی متنوعی وجود دارد؟

    بله، در سواحل انتالیا فعالیت‌های تفریحی و ورزشی بسیار زیادی انجام می‌شود. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به شنا، غواصی، ورزش‌های آبی مانند جت‌اسکی و تفریحاتی مانند پاراگلایدینگ اشاره کرد. همچنین، برخی از سواحل دارای امکاناتی برای بازی‌های ساحلی مانند والیبال و فوتبال ساحلی نیز هستند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW