021-88507190

تفریحات آنتالیا

راهنمای سفر مهرپرواز 30 بهمن ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آنتالیا به عنوان یکی از شهرهای مهم ترکیه مجموعه‌ای از فرصت‌های مفرح را برای گردشگران ایجاد می‌کند. این مطلب تفریحات آنتالیا را تمام و کمال معرفی می‌کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تفریحات آنتالیا دروازه ورود به لحظات هیجان‌انگیز و خاطراتی‌اند که شیرینی آن هرگز از وجودتان نخواهد رفت. گذشته غنی آنتالیا، آن را به یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه و مقصدی فوق‌العاده برای گردشگران سراسر دنیا تبدیل کرده است. ناگفته نماند که قرارگرفتن آنتالیا در کنار دریا، امکان تفریحات آبی بسیار لذت‌بخشی را هم برای مسافران فراهم می‌کند. اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید به این شهر زنده و جذاب سفر کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چراکه قصد داریم بهترین و شگفت‌انگیزترین تفریحات آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

    تفریحات آبی آنتالیا

    همان‌طور که گفتیم، شهر ساحلی آنتالیا، به شما این امکان را می‌دهد که ترکیبی از آرامش و آدرنالین را در تفریحات آبی آن تجربه کنید. در ادامه، ما شما را با این تفریحات لذت‌بخش آشنا می‌کنیم.

    هیجان رفتینگ را با تفریحات آنتالیا تجربه کنید

    رفتینگ، از هیجان‌انگیزترین تفریحات آنتالیا در تابستان، در بخش‌های مختلفی از این شهر برای گردشگران وجود دارد. برای مثال، نه‌چندان دور از آنتالیا، پارک ملی کوپرولو کانیون مقصد مناسبی برای عاشقان ماجراجویی است. آب‌های شفاف دره، تندبادهای هیجان‌انگیزی ایجاد می‌کنند که هم تازه‌کاران و هم قایقرانان با تجربه می‌توانند تحت راهنمایی مربیان متخصص از آن لذت ببرند.

    علاوه بر رفتینگ، شما می‌توانید از بخش‌های آرام‌تر رودخانه برای کایاک‌سواری یا ماجراجویی با قایقرانی استفاده کنید. تورهای رفتینگ مختلفی در آنتالیا برگزار می‌شوند که می‌توانید برای پمپاژ آدرنالین، در آن‌ها شرکت کنید. بسته به امکانات ارائه‌شده در تور، قیمت آن‌ها متفاوت است اما معمولا از 14 یورو شروع می‌شوند.

    رفتینگ از تفریحات آنتالیا در تابستان

    عکسی از رفتینگ در آنتالیا

    در آکواریوم آنتالیا قدم بزنید

    از شگفت‌انگیزترین تفریحات آنتالیا ترکیه، قدم‌زدن در آکواریوم آن است؛ چراکه آنتالیا بزرگترین آکواریوم تونلی جهان را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند زیر آب قدم بزنند، در حالی که با انواع ماهی‌های رنگارنگ و کوسه‌ها احاطه شده‌اند. علاوه بر این، بیش از 40 آکواریوم موضوعی شامل صخره‌های استوایی، غار فسیلی و... در این آکواریوم وجود دارند که شما را به تماشای خود دعوت می‌کنند.

    این آکواریوم از جاهای دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید و از بدو ورود، 2 ساعت و 30 دقیقه به شما وقت آزاد می‌دهد تا به دلخواه و با توجه به علایق خود، به گردش در آکواریوم بپردازید. لازم به ذکر است که تورهای متنوعی برای بازدید از آکواریوم آنتالیا وجود دارند که قیمت بلیط آن‌ها از 42 یورو شروع می‌شود.

    آدرس آکواریوم آنتالیا:

    Arapsuyu, Minicity and Hillside Su Hotel eastern corner of Konyaaltı Beach, Dumlupınar Blv. No:502, 07200 Konyaaltı/Antalya, Türkiye

    هنگام غواصی، دنیای زیر آب را کشف کنید

    اگر به فکر ترک آنتالیا بدون تجربه غواصی هستید، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید. کلوپ‌های غواصی متعددی در شهر ساحلی آنتالیا وجود دارند که به شما کمک می‌کنند دنیای زیر آب‌های مدیترانه را کشف کنید. یکی از مراجع اصلی غواصی در آنتالیا، مرکز استینگری است که می‌توانید در تورهای غواصی آن شرکت کنید. فقط یادتان نرود که در بهترین زمان سفر به آنتالیا یعنی بهار و تابستان به این شهر بروید.

    ناگفته نماند که یکی از مناطق محبوب در آنتالیا برای غواصی، به‌دلیل داشتن گونه‌های متنوع موجودات دریایی و آب‌های زلال، منطقه کمر است. علاوه بر غواصی، بکربودن این منطقه، از دلایلی است که تفریحات آنتالیا کمر را بسیار لذت‌بخش می‌کند. تورهای غواصی کمر، شامل دو تایم 15 دقیقه‌ای غواصی و وعده نهار و قیمت آن حدود 27 دلار است.

    غواصی از تفریحات آبی در آنتالیا

    تصویری از غواصی در آنتالیا

    آب‌تنی در دریا را فراموش نکنید

    از ارزان‌ترین، رایج‌ترین و بهترین تفریحات آنتالیا، می‌توان شنا در دریا و آفتاب‌گرفتن در سواحل زیبای این شهر را نام برد. در آنتالیا سواحل فوق‌العاده‌ای مانند ساحل کنیالتی، کمر، لارا، بلک، آلانیا و... وجود دارند که می‌توانید لحظات فراموش‌نشدنی را در آن‌ها تجربه کنید. علاوه بر شنا و آفتاب‌گرفتن، تفریحات دیگری مانند موج‌سواری، جت‌اسکی، شاتل، اسب‌سواری و... هم در کنار این سواحل وجود دارند که لذتی وصف‌ناشدنی برای شما فراهم می‌کنند. 

    تماشای آبشارهای زیبای آنتالیا را از دست ندهید

    یکی از دلایل شهرت و محبوبیت آنتالیا در میان شهرهای ترکیه، داشتن طبیعتی زیبا و بی‌عیب‌ونقص است. در همین راستا، آبشارهای زیبایی در آنتالیا وجود دارند که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها بازدید و چشمان خود را به دیدن شگفت‌انگیز‌ترین مناظر دعوت کنید. سه آبشار دیدنی و معروف آنتالیا عبارتند از:

    بدون شک، تماشای این آبشارها، صداهای طبیعت و مناظر بی‌نظیر، شما را مملو از احساسات و حس آرامش را به شما القا می‌کند.

    تفریحات شبانه در آنتالیا

    مسلما یکی از بخش‌های جذاب هر سفری، تفریحات شبانه است. خوشبختانه، آنتالیا از این نظر شرایط خوبی برای گردشگران فراهم می‌کند؛ چراکه شهری زنده و پرجنب‌وجوش است. در ادامه، شما را با جذاب‌ترین تفریحات شبانه آنتالیا آشنا می‌کنیم.

    تله‌کابین؛ تماشای مناظر زیبا با تفریحات آنتالیا

    تله‌کابین تونک‌ تپه بهترین مناظر هوایی آنتالیا را ارائه می‌دهد و پس از غروب خورشید به همان اندازه روز یا حتی بیشتر، تماشایی است. تله‌کابین شما را به بالای تپه تونک می‌برد، جایی که می‌توانید منظره درخشان شهری را که توسط ستاره‌های چشمک‌زن قاب شده است، تحسین کنید. همچنین اگر مهتاب، به‌اندازه‌کافی بدرخشد، می‌توانید خلیج آنتالیا و رشته کوه توروس را هم ببینید.

    آدرس:

    Liman, Antalya Kemer Yolu No:10, 07130 Konyaaltı/Antalya, Türkiye

    تله کابین از تفریحات آنتالیا

    عکسی از تله‌کابین آنتالیا

    حمام دمیرهان؛ تجربه آرامش‌بخش یک حمام ترکی

    یکی از معتبرترین حمام‌های ترکی آنتالیا، حمام دمیرهان است. این حمام قدیمی، از سال 1995 به مردم محلی و بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهد. دکور ترکی جذاب و خدمات حرفه‌ای، حال‌وهوای شما به بهترین شکل عوض می‌کنند.

    خدماتی مانند حمام بخار، سونا و ماساژهای تسکین‌دهنده عضلات با قیمتی مناسب در هزینه ورودی گنجانده شده است. علاوه بر این‌ها، حمام حبابدار و اسکراب بدن، از دیگر خدمات جذاب حمام دمیرهان است. با رفتن به این حمام، می‌توانید حمام ترکی سنتی همراه با ماساژ روغن آرامش‌بخش و رویایی را تجربه و یک ریلکسیشن شبانه بی‌نظیر را به خود هدیه کنید.

    آدرس:

    Barbaros, Hadrian Kale Kapısı, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

    مراکز خرید، کلوپ‌ها و رستوران‌ها؛ سه تفریح جذاب آنتالیا

    رستوران و کافه‌گردی و رفتن به کلوپ‌های شبانه پرشور از تفریحات آنتالیا در زمستان و همین‌طور تابستان است که همیشه هم جذاب‌اند. رقص و شادی در کلوپ‌های شبانه و امتحان‌کردن انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای لذیذ ترکی در رستوران‌ها و کافه‌های دوست‌داشتنی آنتالیا لذتی است که هرگز از خاطرتان نخواهد رفت.

    البته که نباید لذت‌بخش‌ترین قسمت هر سفر، یعنی خریدکردن را فراموش کنیم. پاساژهای لوکس و بی‌نظیری در آنتالیا وجود دارند که می‌توانید زمان زیادی را، بدون خستگی، در آن‌ها سپری کنید و هر آنچه که می‌خواهید بخرید. برخی از شیک‌ترین و بهترین پاساژهای آنتالیا عبارتند از:

    به جز این موارد، مراکز خرید ارزان آنتالیا نیز در دسترس هستند تا اگر بودجه دارید یا نمی‌خواهید از برندها خرید کنید، به این مراکز مراجعه کنید.

    بازدید از مرکز خرید مال آف آنتالیا از تفریحات آنتالیا در زمستان

    تصویری ازمال آف آنتالیا

    سفرهای دریایی شبانه در آنتالیا، لذت صرف شامی آرام با چشم‌انداز دریای مدیترانه

    یکی از باشکوه‌ترین تفریحات انتالیا هنگام شب، سفر دریایی شبانه است. این سفرها به شما این امکان را می‌دهند تا از غذاهای خوشمزه ترکی لذت ببرید و در عین حال، مناظر چشم‌گیر دریای مدیترانه را تحسین کنید. بیشتر تورها قبل از غروب آفتاب حرکت می‌کنند و تا آخر شب ادامه دارند.

    البته اگر هوس یک سفر دریایی هیجان‌انگیزتر با شور و شادی بیشتری را دارید، می‌توانید برای تورهای کشتی آنتالیا ثبت‌نام کنید. در این کشتی‌ها، شما به نوشیدنی نامحدود، موسیقی زنده و مهمانی‌های فوق‌العاده دسترسی دارید. البته این کشتی‌ها بیشتر در فصول شلوغ فعالیت می‌کنند.

    تفریحات آنتالیا برای کودکان

    در سفر به آنتالیا، اصلا نگران کودکان خود نباشید؛ چراکه مراکز تفریحی آنتالیا برای کودکان، متعدد و متنوع‌اند. بنابراین اگر در سفر به آنتالیا، فرزندانتان هم همراه شما هستند، ما در ادامه شما را با بهترین تفریحات آنتالیا برای کودکان آشنا می‌کنیم. 

    پارک آبی آنتالیا، تفریحی سرشار از خنده و آدرنالین

    یکی از بهترین تفریحات آنتالیا، پارک‌های آبی آن است که در بین آن‌ها، آکوالند استثنایی و فوق‌العاده است. با شرکت در یک گشت‌وگذار هیجان‌انگیز و پر از خنده در پارک آبی آکوالند آنتالیا، تعطیلات خود را فراموش‌نشدنی کنید. پارک آبی آکوالند آنتالیا دارای تنوع چشم‌گیری از سرسره‌ها و دیگر وسایل بازی برای تمام سنین است.

    این پارک آبی، برای کودکان هم بسیار ایده‌آل است، زیرا این مرکز شامل استخرهای کم‌عمق، مخصوص کودکان و همچنین چندین زمین بازی می‌شود. علاوه بر این، پرسنل آموزش‌دیده و مسئول پارک آبی مراقبند تا کودکان و بزرگسالان از یک تجربه لذت‌بخش بهره ببرند. در کنار استخر و وسایل بازی، برای رفاه حال افراد، پارک شامل سالن غذا و بار هم می‌شود. بی‌شک، پارک آبی آکوالند خاطره‌ای خاص و بی‌نظیر از تعطیلات شما در آنتالیا خواهد بود. لازم به ذکر است که بلیط پارک آکوالند برای بزرگسالان حدود 40 یورو و برای کودکان 4 تا 11 سال 35 یورو است.

    آدرس پارک آبی آکوالند:

    Meltem Mh., Dumlupınar Blv. Konyaaltı Koruluğu, 07030 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

    آکتور لونا پارک، مکانی هیجان‌انگیز برای تمام اعضای خانواده

    آکتور لونا پارک آنتالیا، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های آنتالیا است که فرصتی فراموش‌نشدنی را در اختیار تمام اعضای خانواده می‌گذارد. در این پارک کودکان می‌توانند از امکانات جذابی مانند سینما 5 بعدی، چرخ‌وفلک، سرزمین عجایب، سرسره‌های بزرگ، بازی‌های کامپیوتری و... لذت ببرند. علاوه بر این‌ها، این پارک فضایی بسیار راحت و امن برای خانواده‌ها و کودکان فراهم می‌کند تا لحظاتی شیرین را در آن سپری کنند. در این پارک خارق‌العاده شما می‌توانید به ابرها نزدیک شوید، آسمان را در آغوش بگیرید و لحظاتی رویایی را رقم بزنید.

    آدرس:

    Aktur Park, Pınarbaşı Mahallesi, 07070 Konyaaltı/Antalya, Türkiye

    موزه اسباب‌بازی آنتالیا، سفری در دل خاطره‌ها

    یکی از مکان‌های جذاب برای کودکان و همین‌طور بزرگسالان، موزه اسباب‌بازی آنتالیا است. در این موزه دیدنی، زمان به عقب برمی‌گردد تا ببینید که چگونه اسباب‌بازی‌های کودکان در طول قرن‌ها تغییر کرده‌اند. این موزه در سال 2011 افتتاح شد و در حال حاضر، حدود 3000 اسباب بازی عتیقه را در خود جای داده است.

    قدمت اسباب‌بازی‌های موجود در موزه به سال‌ 1800 تا دوران حال برمی‌گردد و حتی شامل برخی شخصیت‌های کارتونی است که حتما بچه‌های کوچک شما آن‌ها را تشخیص می‌دهند. مسلما بازدید از این موزه، نه‌تنها برای کودکان، که برای بزرگسالان هم جذاب خواهد بود و حافظه آن‌ها را به چالش خواهد کشید. به موزه اسباب‌بازی‌های آنتالیا بروید و ببینید چه تعداد از اسباب‌بازی‌های دوران کودکی خود را به یاد خواهید آورد؟

    آدرس:

    Antalya Toy Museum, Selçuk Mahallesi, Yat Limanı Sok No:112, 07000 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

    بازدید از موزه اسباب بازی ها از تفریحات در آنتالیا

    تصویری از موزه اسباب بازی‌ها در آنتالیا

    تفریحات آنتالیا؛ فرصت تجربه هیجان و شگفتی

    تفریحات و دیدنی‌های آنتالیا تمامی ندارند. از گلف بازی در آنتالیا گرفته تا تماشای مکان‌های دیدنی، موزه‌ها، خرید، رستوران و کافه‌گردی و تفریحات آبی پر از هیجان. بنابراین اگر قصد سفر به این شهر ساحلی زیبا و زنده را با تور آنتالیا دارید، بهتر است از پیش برنامه‌ریزی داشته باشید تا بتوانید تفریحات متنوعی را تجربه کنید و لذت ببرید. در همین راستا، ما تعدادی از معروف‌ترین و بهترین تفریحات آنتالیا را به شما معرفی کردیم تا اطلاعات لازم را برای برنامه‌ریزی یک سفر به‌یادماندنی داشته باشید. شما هم اگر تفریحات دیگری در آنتالیا سراغ دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. آنتالیا چه تفریحاتی برای گردشگران دارد؟

    آنتالیا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ترکیه شناخته می‌شود. این شهر دارای سواحل زیبا، تاریخ باستانی، معماری تاریخی، فعالیت‌های آبی، بازارهای محلی، رستوران‌های متنوع و پارک‌های سرسبز است و فرصت استفاده از تفریحات آبی فراوانی را برای گردشگران فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید اوقات شاد و مفرحی را در کلاب‌ها و بارهای آنتالیا تجربه کنید.

    2. چه جاذبه‌های تفریحی معروفی در آنتالیا وجود دارد؟

    آنتالیا دارای جاذبه‌های تفریحی فراوانی است؛ از جمله قلعه کیلاری، پارک کمالتی، ساحل کونیالتی، میدان کاله‌جی‌لری، موزه‌های تاریخی، سواحل لارا و کونیالتی، بازارهای محلی و پارک‌های طبیعی.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW