021-88507190

چگونه می توان به قطب جنوب سفر کرد؟

گردشگری م.مقیمی 14 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قطب جنوب از آن مقاصد گردشگری است که نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد. یک سری از مردم دنیا اصلا به سفر به قطب جنوب فکر هم نمی کنند! و تعدادی هم دوست دارند این تجربه را کسب کنند اما در این بخش خواهیم دید که چگونه می توان به قطب جنوب سفر کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به قطب جنوب

    قطب جنوب از آن مقاصد گردشگری است که نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد. یک سری از مردم دنیا اصلا به سفر به قطب جنوب فکر هم نمی کنند! آن ها معتقدند که رفتن به یک جای سرد و یخی اصلا تجربه جالبی نیست و ترجیح می دهند که به جایش به شهرهای ساحلی و کشورهای توریستی معمولی و متداول سفر داشته باشند. اما از آن طرف یک سری از گردشگران که اصولا بعد ماجراجویی شخصیتشان بسیار قوی است، به سفر به قطب جنوب به چشم یک سفر چالش انگیز نگاه می کنند و سفر به قطب جنوب را یکی از بزرگترین آرزوهایشان می دانند. به هر حال اگر شما هم جزء دسته دوم هستید و دوست دارید بدانید که چگونه می توان به قطب جنوب سفر کرد، این مطلب برای شماست. 

    سفر به قطب جنوب

    از چه طریقی می توان به قطب جنوب سفر کرد؟

    خوب است این را بدانید که توریستان قطب جنوب از دو راه دریایی و هوایی برای سفر به قطب جنوب استفاده می کنند. در گذشته های نه چندان، راه دریایی تنها روش ممکن برای سفر به قطب جنوب بود. در واقع هنوز هم اکثر گردشگران این راه را برای سفر به قطب جنوب انتخاب می کنند تا هم سفرشان هیجان انگیزتر شود و هم اینکه هزینه های سفر به قطب جنوب برایشان کمتر تمام شود. البته همان طور که گفته شد، روش دیگری هم برای سفر وجود دارد و آن راه، مسیر هوایی است. در واقع در حال حاضر امکان پرواز به قطب جنوب هم برای گردشگران مهیا شده است و هر کسی می تواند با یک پرواز کوتاه 2 ساعته به قطب جنوب دسترسی پیدا کند. نکته دیگری که خوب است بدانید، این است که 98% توریست های قطب جنوب برای سفر به آن جا به آمریکای جنوبی می روند و از آنجا به جنوبی ترین قسمت کره زمین می روند. چراکه سفر به قطب جنوب از آمریکای جنوبی راحت تر است. اگرچه سفر به قطب جنوب از مبدا های دیگری هم انجام می شود که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

    از چه طریقی می توان به قطب جنوب سفر کرد

    برای سفر به قطب جنوب باید به چه کشوری برویم؟

    سفر به قطب جنوب از طریق های زیر انجام می شود.
    1-با استفاده از کشتی از شهر اوسویا در آرژانتین- این راه محبوب ترین راه سفر به قطب جنوب است و 90 درصد توریستان قطب جنوب از این راه برای سفر به قطب جنوب استفاده می کنند.
    2-با استفاده از هواپیما از شهر پونتا آرناس در شیلی- اصولا توریستانی این راه را برای سفر به قطب جنوب انتخاب می کنند که حوصله 2 روز بودن در راه را ندارند و به دنبال یک سفر لاکچری به قطب جنوب هستند.
    3-با استفاده از کشتی از جزیره جنوبی در نیوزیلند- در طول سال فقط 4 سفر از این نقطه به قطب جنوب انجام می شود. 
    4-با استفاده از هواپیما از کیپ تاون در آفریقای جنوبی

    برای سفر به قطب جنوب باید به چه کشوری برویم

    در طول سال چند نفر به قطب جنوب سفر می کنند؟

    حدودا 54،000 نفر در طول سال از قطب جنوب بازدید می کنند و حدودا هر فصل 50 کشتی در مسیر آب های قطب جنوب حرکت می کنند.

    سفر به قطب جنوب چقدر زمان می برد؟

    اگر از آمریکای جنوبی با کشتی به قطب جنوب بروید، باید انتظار این را داشته باشید که 48 ساعت در راه باشید. اما اگر با هواپیما به قطب جنوب بروید، می توانید این مسیر را در ساعات کمتری طی کنید. 

    آیا برای سفر به قطب جنوب نیاز به گرفتن ویزا وجود دارد؟

    شما برای سفر به خود قطب جنوب نیاز به گرفتن ویزا ندارید. اما به هر حال برای اینکه به آرژانتین یا شیلی باید ویزا بگیرید. 

    در طول سال چند نفر به قطب جنوب سفر می کنند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW