021-88507190

هزینه زندگی در مالزی چقدر است؟

گردشگری م.مقیمی 09 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم جزء این دسته از افرادی هستید که میخواهید بدانید هزینه زندگی در مالزی چقدر است و یا به هر دلیلی پیدا کردن پاسخ این سوال برایتان مهم است، بهتر است که این مطلب را با دقت بخوانید تا با ریز هزینه های زندگی در مالزی آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اطلاعات دقیق و کاملا به روز هزینه های زندگی در مالزی

    مالزی همه نوع امکاناتی رفاهی دارد و با این حساب، مشخص است که چرا افراد زیادی از سراسر دنیا متقاضی مهاجرت به این کشور هستند. جالب است که بدانید در تحقیقی که در سال 2017 انجام شد، مشخص شد که کوالالامپور یعنی پایتخت مالزی، هشتاد و ششمین نقطه در جهان است که از نظر کیفیت زندگی سرآمد دیگر شهرهای دنیا هستند. این بدین معناست که در بین شهرهای آسیایی، کوالالامپور دهمین شهر برتر و بین کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا، دومین شهر برتر برای زندگی است. به تازگی مقامات، امکان مهاجرت به مالزی را از طریق کار و تحصیل فراهم کرده اند و این روزها افراد زیادی در تکاپوی مهاجرت به این کشور هستند. سوالی که اکثر این افراد با آن مواجه هستند، این است که هزینه زندگی در این کشور چقدر است و آیا می توانند از پس هزینه های زندگی در مالزی بربیایند؟ اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و یا به هر دلیلی پیدا کردن پاسخ این سوال برایتان مهم است، بهتر است که این مطلب را با دقت بخوانید تا با ریز هزینه های زندگی در مالزی آشنا شوید.

    اطلاعات دقیق و کاملا به روز هزینه های زندگی در مالزی

    هزینه اجاره منزل در مالزی

    اگر شما می خواهید به مالزی مهاجرت کنید، باید از پس هزینه های اجاره منزل در آن جا بربیایید. هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه در یک منطقه تجاری که در نزدیکی اداره های مالزی هم باشد، حدود 4000 رینگیت به بالا است. البته اگر شما به دنبال خانه در خارج از مناطق مرکزی شهرهای مالزی باشید، این هزینه می تواند برایتان نصف تمام شود. به طور میانگین می توان گفت که اجاره خانه های مالزی، بسته به ابعاد و اندازه ای که دارند و البته لوکیشنشان، بین 350 تا 3000 رینگیت است. یعنی شما با 350 رینیگت هم می توانید یک خانه نقلی کوچک در حومه شهرهای این کشور را برای خودتان پیدا کنید. لازم به ذکر است که هزینه اجاره خوابگاه برای دانشجویان در مالزی چیزی حدود 300 تا 600 رینگیت است. 

    هزینه اجاره منزل در مالزی

    هزینه قبض های پرداختی در مالزی

    شما برای زندگی در مالزی به جز هزینه اجاره خانه، هزینه های دیگری هم پیش رو دارید که یکی از آن ها هزینه قبض و خدمات مختلف از قبیل اینترنت، شارژ موبایل، بنزین، برق و ... است. این هزینه ها به طور متوسط در مناطق گران تر مالزی بین 200 تا 300 رینگیت در ماه و در مناطق ارزان تر مالزی بین 100 تا 200 رینگیت در ماه است. لازم به ذکر است که این هزینه ها معمولا برای دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند، کمتر است.

    هزینه وسایل حمل و نقل عمومی در مالزی

    اگر شما بخواهید در مالزی از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنید، باید حدود 150 رینیگیت در ماه را برای خرید کارت وسایل حمل و نقل عمومی مالزی کنار بگذارید. اگر هم بخواهید از ماشین شخصی استفاده کنید، باید 2 تا 3 رینگیت را برای هر لیتر بنزینتان در نظر داشته باشید. این را هم بهتر است بدانید که هزینه کرایه تاکسی در مالزی برای هر مسیر 8 کیلومتری، چیزی حدود 20 رینیگت است. 

    هزینه تحصیل در مالزی

    خوب است بدانید که بیشتر مراکز آموزشی مالزی در لیست 200 دانشگاه برتر جهان جای دارند و این همان دلیلی است که باعث شده است مالزی به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل تبدیل شود. در مورد هزینه های تحصیل در مالزی باید بگوییم که هزینه ثبت نام پیش دبستانی حدود 861 رینگیت، هزینه ثبت نام مدرسه حدود 27،500 رینگیت و هزینه ثبت نام دانشگاه در مالزی حدود 10،000 تا 20،000 رینگیت به صورت سالانه است. 

    هزینه خورد و خوراک در مالزی

    شما می توانید با هر بودجه ای در مالزی برای خودتان غذا تهیه کنید. درباره رستوران های مالزی این را بدانید که قیمت غذاهای فست فودهای معروف مثل مک دونالد خیلی بیشتر از قیمت غذاهای محلی است. البته اگر شما بخواهید در مالزی زندگی کنید، بهتر است که از رفتن مداوم به رستوران ها صرف نظر کنید و به جایش مواد اولیه را تهیه کنید و خودتان در مالزی پخت و پز کنید تا غذای سالم تری نصیبتان شود. اگر شما بخواهید در یک رستوران لوکس در مالزی غذا بخورید، باید حدود 200 تا 300 رینگیت پرداخت کنید. اگر بخواهید در یک رستوران متوسط در مالزی غذایتان را میل کنید، باید 50 تا 100 رینگیت را برای خورد و خوراک آن وعده تان در نظر بگیرید. اگر بخواهید به فست فودهایی مثل مک دونالد بروید، باید 20 تا 50 رینیگت را برای وعده آن روزتان در نظر داشته باشید و اگر در یک اغذیه فروشی محلی غذا بخورید، می توانید با 5 تا 15 رینیگت غذای مورد نظرتان را تهیه کنید. اگر هم از رفتن به رستوران صرف نظر کنید، می توانید با صرف 30 تا 50 رینیگت مواد اولیه غذایی را برای خودتان تهیه کنید.

    هزینه خورد و خوراک در مالزی

    مجموع هزینه های زندگی در مالزی

    اگر شما بخواهید یک نفره به مالزی مهاجرت کنید و در آن جا کار کنید، باید به صورت میانگین حدود 3000 تا 4000 رینیگت را برای زندگی یک ماهتان در نظر بگیرید. این هزینه برایتان شامل اجاره یک آپارتمان یک خوابه در یک منطقه مرکزی، هزینه قبض و ...، هزینه خورد و خوراک، هزینه رستوران، هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل مالزی و همین طور هزینه های شخصی می شود.
    اگر هم بخواهید به عنوان دانشجو به مالزی مهاجرت کنید، باید به صورت میانگین حدود 1500 رینیگت را برای هزینه زندگیتان در نظر بگیرید که شامل هزینه اجاره خوابگاه، هزینه شارژ موبایل و ...، هزینه خورد و خوراک، هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مالزی و البته هزینه های شخصی می شود. لازم به ذکر است که همان طور که گفته شده، شما برای تحصیل در مالزی باید هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه های مالزی را هم بپردازید.برای رزرو تور مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مجموع هزینه های زندگی در مالزی

    مطالب بیشتر را در اینجا بخوانید

    راهنمای تردد و گشت و گذار در تور کوالالامپور

    بدون دانلود این اپلیکیشن ها به مالزی سفر نکنید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW