021-88507190

راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در ارمنستان

راهنمای سفر م.مقیمی 20 خرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم می خواهید با تور ارمنستان راهی ایروان شوید، بهتر است با وسایل حمل و نقل عمومی ارمنستان و نکات کاربردی درباره رفت و آمد در ارمنستان آشنا شوید تا بتوانید تردد راحت تری داشته باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در ارمنستان

    اگر شما هم می خواهید با تور ارمنستان راهی ایروان شوید، بهتر است که همین حالا چند دقیقه وقت بگذارید و با وسایل حمل و نقل عمومی ارمنستان آشنا شوید تا بتوانید تردد راحت تری در این کشور داشته باشید. ما در ادامه می خواهیم یک سری نکات کاربردی درباره تردد با وسایل حمل و نقل عمومی ارمنستان را به شما بگوییم که حتما برایتان مفید خواهند بود. پس با ما همراه باشید و هرگز بدون خواندن این مطلب راهی ارمنستان نشوید!

    نکات مهم درباره وسایل حمل و نقل عمومی ارمنستان

    شما در ارمنستان می توانید برای تردد از تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و قطار استفاده کنید. خوب است این را بدانید که کرایه اتوبوس و مینی بوس در ارمنستان کرایه مشخصی است و این مبلغ کرایه هیچ ارتباطی به مسافت مورد نظر شما ندارد. این مبلغ 100 درام ارمنستان است و شما باید برای استفاده از مینی بوس ها و اتوبوس های ارمنستان آن را بپردازید. نکته دیگر اینکه نیازی به خرید بلیط برای استفاده از اتوبوس ها و مینی بوس های ارمنستان وجود ندارد و شما باید کرایه را مستقیما به راننده پرداخت کنید. در مورد مینی بوس ها و اتوبوس های برون شهری هم خوب است این را بدانید که کرایه اتوبوس ها و مینی بوس های ایروان به شهرهای دیگر ارمنستان بین 200 تا 7000 درام است و بستگی دارد که شما بخواهید از ایروان به کدام شهر ارمنستان بروید.
    نکته دیگر اینکه تمامی علائم و نشانه های اتوبوس ها و ایستگاه های اتوبوس ارمنستان به زبان ارمنی نوشته شده اند و این ممکن است که کمی کار را برای شما سخت کند. این را هم خوب است بدانید که برای اتوبوس های برون شهری در ایروان 3 ایستگاه اتوبوس اصلی وجود دارد که یکی از آن ها ایستگاه مرکزی اتوبوس کیلیکیا است. دیگری ایستگاه اتوبوس شمال ایروان است که اتوبوس های آن از ایروان به شهرهای حوزه شمال شرقی ایروان حرکت دارند و سومی هم ایستگاه اتوبوسی است که درست پشت ایستگاه قطار ساسونتسی داوید ایروان قرار گرفته است و اتوبوس های آن به شهرهای جنوبی ایروان می روند.

    نکات مهم درباره وسایل حمل و نقل عمومی ارمنستان

    چند نکته کاربردی درباره استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ارمنستان

    توصیه ما به شما این است که در ساعات پرترافیک از اتوبوس ها و مینی بوس های ایروان استفاده نکنید و در آن ساعت ها تا جای ممکن از مترو ایروان برای تردد در شهر ایروان بهره ببرید. نکته ای که باید درباره مترو ایروان بدانید، این است که کرایه آن 100 درام ارمنستان است. لازم به ذکر است که شبکه مترو ایروان خیلی گسترده نیست و شما با استفاده از آن نمی توانید به همه جاهای دیدنی ایروان دسترسی داشته باشید. 
    یک توصیه دیگری که به شما داریم، این است که اگر خواستید از مینی بوس ها یا اتوبوس های ایروان استفاده کنید، حتما حواستان به اسم خیابان ها باشد و مواظب باشید که ایستگاه مورد نظرتان را رد نکنید. اگر هم برایتان ممکن بود، از مسئولین هتل بخواهید که نام خیابان مورد نظر را برایتان به زبان ارمنی یادداشت کنند تا بتوانید آن را به راننده نشان بدهید و از او بخواهید که در ایستگاه مربوطه شما را از مینی بوس یا اتوبوس پیاده کنند.
    این را هم بگوییم که سیگار کشیدن در اتوبوس ها و مینی بوس های ایروان غیر قانونی است. اما با این حال خیلی از راننده های ایروان به سیگار کشیدنشان در ماشین ادامه می دهند. با این حساب بهتر است که اگر از دود سیگار اذیت شدید، خیلی محترمانه از راننده درخواست کنید که سیگار نکشد. 
    در نهایت نکته بسیار مهمی که باید درباره استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ارمنستان بدانید، این است که یک اپلیکیشن در این باره وجود دارد که نامش اپلیکیشن Yerevan Routes است. شما با دانلود و نصب این اپلیکیشن می توانید به راحتی متوجه شوید که مسیر کدامیک از خط های مینی بوس ها و یا اتوبوس های ایروان با مقصد مورد نظر شما هماهنگ هستند و شما باید از کدامیک از اتوبوس ها و یا مینی بوس های ایروان استفاده کنید. پس بهتر است که بدون داشتن این اپلیکیشن در گوشی تلفن همراهتان سوار اتوبوس ها و مینی بوس های ایروان نشوید و این ریسک را برای انتخاب اتوبوس و یا مینی بوس اشتباهی نکنید.

    چند نکته کاربردی درباره استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ارمنستان

    درباره تاکسی های ارمنستان

    بر عکس آن چیزی که خیلی از توریستان فکر می کنند، قیمت کرایه تاکسی های ارمنستان خیلی زیاد نیست. با این حساب می توانیم این را به شما بگوییم که گاهی اوقات گرفتن تاکسی در ارمنستان کار منطقی تری از استفاده از اتوبوس و مینی بوس و مترو است. لازم به ذکر است که کرایه تاکسی های ارمنستان به ازای هر یک کیلومتر 100 درام است، اما حداقل کرایه تاکسی در ارمنستان 600 درام است. این بدین معنی است که اگر شما یک یا دو کیلومتر را با تاکسی طی کنید، نمی توانید با پرداخت 100 یا 200 درام از تاکسی پیاده شوید و باید حتما حداقل مبلغ کرایه را بپردازید. نکته دیگر میانگین کرایه تاکسی های ارمنستان بین 600 تا 700 درام است و همان طور که گفته شد، مبلغ دقیق کرایه بر اساس کیلومتر مشخص می شود. پس بهتر است که فقط و فقط سوار تاکسی هایی در ایروان شوید که به تاکسی متر مجهز باشند و راننده هایشان از تاکسی متر برای تعیین مبلغ کرایه تاکسی در ارمنستان استفاده کنند.

    درباره تاکسی های ارمنستان

    درباره تاکسی های آنلاین در ارمنستان

    در ارمنستان نیز مثل خیلی از کشورهای دیگر، تاکسی آنلاین وجود دارد. برای استفاده از خدمات تاکسی آنلاین در ارمنستان کافی است که اپلیکیشن GG taxi را برای خودتان دانلود و نصب کنید و با کمک آن به راحتی تاکسی آنلاین بگیرید. خوبی این اپلیکیشن این است که هم تاکسی هایش کرایه مشخصی دارند و هم اینکه چندین و چند مدل تاکسی در آن وجود دارد. مثلا اگر شما با یک گروه چند نفره به ارمنستان سفر کرده باشید، می توانید از این اپلیکیشن یک ماشین بزرگ درخواست کنید تا همه اعضای گروهتان در تاکسی جا شوند. 
    برای رزرو تور ارمنستان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مطالب مفید و کاربردی برای سفر به ارمنستان :

    بهترین زمان سفر به ارمنستان
    مهمترین موارد سفر به ارمنستان
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW