021-88507190

بلندترین برج های جهان؛ برج هایی که آسمان را فتح کرده اند

گردشگری م.مقیمی 17 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
از اواخر قرن 19 به بعد، برج ها و آسمان خراش ها تبدیل به نماد مدرنیته شدند و سر و کله شان کم کم در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا پیدا شد. هرچه که گذشت، ارتفاع این برج ها بیشتر و بیشتر شد و رفته رفته ساختن برج ها به یک رقابتی بین کشورهای مدرن دنیا تبدیل شد. حالا سوال اینجاست که کدام کشورها توانسته اند در این رقابت پیروز باشند؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بلندترین برج های جهان به ترتیب

    از اواخر قرن 19 به بعد، برج ها و آسمان خراش ها تبدیل به نماد مدرنیته شدند و سر و کله شان کم کم در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا پیدا شد. هرچه که گذشت، ارتفاع این برج ها بیشتر و بیشتر شد و رفته رفته ساختن برج ها به یک رقابتی بین کشورهای مدرن دنیا تبدیل شد و هر کشوری دوست داشت که برج های زیباتر، بلندتر، مدرن تر و فاخرتری داشته باشد. حالا سوال اینجاست که کدام کشورها توانسته اند در این رقابت پیروز باشند و حالا بلندترین برج های جهان در کدام کشورهای دنیا واقع شده اند. با ما همراه باشید تا نگاهی به لیست بلندترین برج های دنیا بیندازیم.  

    بلندترین برج های جهان؛ برج هایی که آسمان را فتح کرده اندبلندترین برج های جهان؛ برج هایی که آسمان را فتح کرده اند

    10- برج تایپه 101 در کشور تایوان

    برج تایپه 101 که در شهر تایپه در کشور تایوان واقع شده، با 508 متر ارتفاع به عنوان دهمین برج بلند دنیا شناخته می شود. این برج که 101 طبقه دارد و در سال 2004 تکمیل شده است، بلندترین برج تایوان محسوب می شود. نکته جالب ماجرا این است که این برج از سال 2004 تا سال 2010 به عنوان بلندترین آسمان خراش دنیا نیز شناخته می شده است. اما از سال 2010 تا 2020، نه برج دیگر توانسته اند که گوی رقابت را از برج تایپه 101 بدزدند و از این برج پیشروی کنند. اما با این حال، هنوز که هنوزه به این برج هم به دیده حیرت نگاه می شود.  گفتنی است که این برج تصویر معابد و پاگوداهای چینی را تداعی می کند و به گونه ای ساخته شده که می تواند هم در برابر زلزله و هم در برابر طوفان های شدیدی که تایوان در معرضشان است، مقاومت کند.

    برج تایپه 101 در کشور تایوانبرج تایپه 101 در کشور تایوان

    9- برج سیتیک در کشور چین

    برج سیتیک که در شهر پکن پایتخت چین واقع شده است و 109 طبقه و 527.7 متر ارتفاع دارد، در سال 2018 تکمیل شده است. برجی که به عنوان یکی از بلندترین آسمان خراش های دنیا شناخته می شود و جذابیتش به این است که طبقات بالایی و پایینی آن بزرگتر از طبقات وسطی هستند و همین باعث شده که شکل خاصی پیدا کند. این را هم بگوییم که این برج بلندترین برج پکن است و در آن 101 آسانسور تعبیه شده است.

    8- مرکز مالی سی تی اف تیانجین در چین

    مرکز مالی سی تی اف تیانجین که در شهر تیانجین در چین قرار گرفته، با 96 طبقه و 530 متر ارتفاع عنوان یکی از بلندترین برج های دنیا را به خودش اختصاص داده است. این برج که در سال 2019 تکمیل شده است، یک برج چند منظوره است و ظاهر زیبایی دارد. نکته جالبی که باید به شما بگوییم، این است که در حال حاضر داشتن برج های بلند به یک سمبل از قدرت اقتصادی بالا تبدیل شده است و نکته جال دیگر اینکه خیلی از برج های بلند دنیا در کشور چین واقع شده اند و این نشان می دهد که کشور چین تا چه اندازه کشور پیشرفته ای شده است.  

    مرکز مالی سی تی اف تیانجین در چینمرکز مالی سی تی اف تیانجین در چین

    7- مرکز مالی سی تی اف گوانجو در چین

    این برج زیبا که در شهر گوانجو ساخته شده است، 112 طبقه و 530 متر ارتفاع دارد. این برج در سال 2016 ساخته شده است و همان طور که می بینید این برج هم که در کشور چین قرار گرفته، به عنوان یکی دیگر از بلندترین برج های دنیا شناخته می شود. این آسمان خراش زیبا که به رودخانه پرل چشم انداز دارد و سریع ترین آسانسور دنیا را هم در خود جای داده است. نکته دیگر اینکه این برج دقیقا ارتفاعی برابر با مرکز مالی سی تی اف تیانجین که در مورد قبلی آن را بررسی کردیم، دارد. اما مساله این است که این برجی که در گوانجو قرار گرفته، طبقات و ارتفاع قابل استفاده و مسکونی بیشتری دارد و به همین دلیل رتبه بهتری در لیست بلندترین آسمان خراش های دنیا گرفته است.

    6- مرکز تجاری وان ورلد در آمریکا

    مرکز تجاری وان ورلد یا همان مرکز تجارت جهانی یک در شهر نیویورک ساخته شده است. برجی که 14 طبقه و 541.3 متر ارتفاع دارد و در سال 2014 ساخته شده است. همان طور که می دانید، نیویورک زمانی پایتخت آسمان خراش های دنیا بوده است و روزی روزگاری خاص ترین برج های دنیا متعلق به آن بوده اند. اما نکته اینجاست که در حال حاضر فقط یکی از برج های آن در لیست 10 برج بلند دنیا هستند و شهرها و کشورهای دیگر دنیا زا آن پیشی گرفته اند. این را هم بگوییم که این برج در جای برج های دوقلویی که در 11 سپتامبر تخریب شدند، ساخته شده است. 

    مرکز تجاری وان ورلد در آمریکامرکز تجاری وان ورلد در آمریکا

    5- برج جهانی لوته در کره جنوبی

    برج جهانی لوته برج معروفی است که در شهر سئول ساخته شده است. این برج با 555 متر ارتفاع و 123 طبقه عنوان پنجمین برج بلند جهان را به خودش اختصاص داده است. این برج در سال 2017 ساخته شده است و نکته جالب ماجرا درباره اش این است که برای طراحی آن از فرم های هنری سنتی کره ای الهام گرفته شده است. لازم به ذکر است که این هتل یک مرکز خرید لوکس، یک هتل لاکچری و واحدهای مسکونی و اداری دارد. 

    4- مرکز مالی پینگ آن در چین

    همان طور که می بینید، یکی دیگر از برج های بلند دنیا نیز در کشور چین قرار گرفته است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، چهارمین برج بلند دنیا در شهر شنزن چین واقع شده است. در واقع باید بگوییم که شنزن یکی دیگر از شهرهای قدرتمند چین است و این شهر هم برج های زیبای متعددی دارد. اما این برجی که توانسته عنوان یکی از بلندترین برج های جهان را به خودش اختصاص دهد، با همه آن آسمان خراش های دیگر متفاوت است. این برج که 115 طبقه و 599.1 متر ارتفاع دارد، در سال 2017 ساخته شده است و برج بسیار بلند و باریکی است. در واقع نسبت پهنا به ارتفاع آن در حدود 1 به 10 است و همین باعث شده که ظاهر عجیب و جالبی پیدا کند. 

    مرکز مالی پینگ آن در چینمرکز مالی پینگ آن در چین

    3- برج سلطنتی ساعت مکه در عربستان سعودی

    برج سلطنتی ساعت مکه که 601 متر ارتفاع و 120 طبقه دارد و ساخت آن در سال 2012 تکمیل شده است، درست در کنار کعبه ساخته شده است. همان طور که از نام این برج بر می آید، 4 ساعت بزرگ در بالای آن تعبیه شده است و نکته اینجات که این 4 ساعت به عنوان بزرگترین و مرتفع ترین ساعت های دنیا شناخته می شوند و این برج از این نظر نیز در دنیا مطرح شده است.

    2- برج شانگهای در چین

    برج شانگهای یکی دیگر از برج هایی است که وجود آن نشان می دهد که چین به یک قدرت اصلی در دنیا تبدیل شده است. این برج که 632 متر ارتفاع دارد و 126 طبقه را در خود جای داده، عنوان دومین برج بلند دنیا را به خودش اختصاص داده است. این برج در سال 2015 ساخته شده است و به عنوان بلندترین آسمان خراش چین شناخته می شود. گفتنی است که طراحی این برج بسیار خاص است و پیچش جالبی در نمای آن به چش می خورد. نکته اینجاست که این طراحی فقط برای زیباتر شدن این آسمان خراش انجام نشده است و کاربرد فنی هم دارد. در حقیقت این پیچش موجود در برج باعث می شود که این آسمان خراش در برابر بادهای شدید مقاومت بهتری از خودش نشان دهد. 

    برج شانگهای در چینبرج شانگهای در چین

    1-برج خلیفه در امارات متحده عربی

    برج خلیفه که در شهر زیبای دبی قرار گرفته است و 828 متر ارتفاع و 163 طبقه دارد، در سال 2010 ساخته شده است و از آن سال عنوان ارزشمند بلندترین برج دنیا را به خودش اختصاص داده است. خوب است این را بدانید که در طراحی این برج از ویژگی های معماری اسلامی و مدرن استفاده شده و معماری بسیار خاصی دارد. ضمنا در طراحی و ساخت این برج به مباحث انرژی پایدار نیز توجه ویژه ای شده است و تا جای ممکن سعی شده که انرژی ها در این برج هدر نرود و انرژی های مورد نیاز در این برج از انرژی های طبیعی تامین شود. 

    برج خلیفه در امارات متحده عربیبرج خلیفه در امارات متحده عربی

    برج های در حال ساخت به عنوان بلندترین برج های جهان

    در آخر خوب است این را بدانید که پروژه های متعددی در حال ساخت در دنیا هستند و مسلما این لیست در سال های آینده تغییر می کند و برج های دیگری عنوان ده برج بلند دنیا را به خودشان اختصاص می دهند. این را هم بگوییم که یک برج به نام جده در حال ساخت در عربستان سعودی است که قرار است 1000 متر ارتفاع داشته باشد و مسلما اگر ساخت آن طبق برنامه ریزی پیش برود و در سال 2020 افتتاح شود، عنوان اول را در این لیست به خودش اختصاص خواهد داد. ضمنا یک برج دیگر به نام برج مالی گلدین 117 در حال ساخت در تیانجین چین است که اگر آن هم در سال 2020 افتتاح شود، رتبه 5 را در این لیست به خودش اختصاص خواهد داد و برج تایپه 101 که در حال حاضر در جایگاه دهم قرار دارد را از لیست خط خواهد زد.

    با "ترین های" دنیا آشنا شوید

    بی ادب ترین کشورهای جهان کدام ها هستند؟ 

    خطرناک ترین شهربازی های دنیا

    لاکچری ترین زندان های دنیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW