021-88507190

سفر به ساکاریا ترکیه شهری بی نظیر اما ناشناخته

گردشگری م.مقیمی 18 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ساکاریا که در نزدیکی شهر استانبول واقع شده، یک استان زیبا، اما به نسبت ناشناخته است که هم از نظر تاریخی و هم از نظر طبیعی بسیار زیبا و دیدنی است. در واقع ساکاریا نام منطقه ای است که کم کم در حال معرفی شدن به گردشگران سرار جهان است و اتفاقا به خاطر زیبایی بی نظیری که دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفری خاطره انگیز به ساکاریا ترکیه

    ساکاریا که در نزدیکی شهر استانبول واقع شده، یک استان زیبا، اما به نسبت ناشناخته است که هم از نظر تاریخی و هم از نظر طبیعی بسیار زیبا و دیدنی است. در واقع ساکاریا نام منطقه ای است که کم کم در حال معرفی شدن به توریستان سرار جهان است و اتفاقا به خاطر زیبایی بی نظیری که دارد، این روزها نظر توریستان زیادی را به خود جلب کرده است و از طرفی خارجی های زیادی به خاطر جذابیت هایی که این استان دارد و همین طور فاصله کمی که با استانبول دارد، به فکر سرمایه گذاری در آن افتاده اند. به هر حال اگر شما هم به هر دلیلی می خواهید با ساکاریا ترکیه آشنا شوید، بهتر است که این مطلب را بخوانید تا کاملا با این ناحیه از ترکیه آشنا شوید.

    سفر به ساکاریا ترکیه، شهری بی نظیر اما کمتر شناخته شده

    سفر به ساکاریا ترکیه

    ساکاریا ترکیه کجاست؟

    ساکاریا در شمال غربی پایتخت ترکیه یعنی آنکارا واقع شده است و از سمت غرب با استان قوجاایلی که در مجاورت استانبول واقع شده، همسایه است و از سمت شرق نیز با استان های دوزجه و بولو همسایه است و از سمت شمال نیز در مجاورت سواحل دریای سیاه قرار گرفته است.

    فاصله ساکاریا با استانبول و آنکارا چقدر است؟

    خوب است این را بدانید که اسکاریا با استانبول حدود 153 کیلومتر و با آنکارا حدود 302 کیلومتر فاصله دارد. 

    مساحت اسکاریا و جمعیت آن چقدر است؟

    نکته دیگر درباره ساکاریا این است که این استان در مجموع 4،878 کیلومتر مربع مساحت دارد و این یعنی کمی از استان استانبول کوچکتر است. گفتنی است که در این استان حدود 1 میلیون نفر زندگی می کنند که 60 درصد آن ها در مناطق شهری و 40 درصدشان در مناطق روستایی زندگی می کنند. 

    چگونه می توان به ساکاریا سفر کرد؟

    شما می توانید برای سفر به ساکاریا ترکیه اول به استانبول بروید و از آنجا با قطار خودتان را به ساکاریا برسانید. البته این را هم بگوییم که شهرهای متعدد دیگری هم به جز استانبول در ترکیه وجود دارند که با مسیر ریلی به ساکاریا متصل شده اند. ضمنا یک اتوبان از شهر ساکاریا به استانبول و آنکارا کشیده شده است که شما می توانید از طریق آن نیز به ساکاریا دسترسی پیدا کنید. 

    آب و هوای ساکاریا ترکیه به چه شکل است؟

    در گرمترین ماه تابستان، میانگین دمای ساکاریا به 19.3 درجه سانتگیراد و در سردترین ماه زمستان، میانگین دمای آن به 3.6- درجه سانتیگراد می رسد. نکته دیگر اینکه شهرهایی که در این استان در ناحیه ساحلی قرار گرفته اند، در طول تابستان هوای بسیار مطبوع و متعادلی دارند. 

    آب و هوای ساکاریا ترکیه به چه شکل استآب و هوای ساکاریا ترکیه

    مرکز استان ساکاریا کدام شهر است؟

    شهر آداپازاری به عنوان مرکز استان ساکاریا شناخته می شود. این شهر که قدمتش به قرن 12 قبل از میلاد مسیح بر می گردد، یک شهر جذاب تاریخی است که از گذشته های دور در آن 5 پل تاریخی و اماکن تاریخی دیگر به یادگار باقی مانده است. البته این شهر اماکن دیدنی و گردشگری مدرنی هم دارد که از جمله آن ها می توان به پارک های زیبا و مراکز خرید مدرن اشاره کرد. 

    مرکز استان ساکاریا کدام شهر استاماکن تاریخی ساکاریا

    ساکاریا چه جاذبه های گردشگری دارد؟

    ساکاریا اول به خاطر زیبایی طبیعی که دارد و دوم به خاطر اماکن دیدنی و تاریخی جذابش محبوب شده است. در ادامه با هم نگاهی به بعضی از این جاذبه های گردشگری می اندازیم تا شما هم ببینید که ارزشش را دارد که فاصله ساکاریا تا استانبول را برای دیدن این مقصد گردشگری زیبا طی کنید یا خیر.
    اول از همه می خواهیم نگاهی به اماکن تاریخی ساکاریا بیندازیم. نکته ای که باید بدانید، این است که ساکاریا در جاده ابریشم قرار داشته و به همین دلیل هم نقش مهمی در امپراتوری عثمانی ایفا می کرده و یادگارهای زیادی از آن دوران دارد. ضمن اینکه اماکن تاریخی متعددی هم در ساکاریا وجود دارد که قدمتشان به دوران بیزانیان و رومیان بر می گردد. 
    از جمله اماکن تاریخی ساکاریا می توان به پل بایزید دوم که از سنگ های بزرگ بر فراز رودخانه ساکاریا ساخته شده، اشاره کرد. البته این تنها پل تاریخی ساکاریا نیست و به جز آن پل های ارزشمند دیگری هم در ساکاریا یافت می شود که یکی از آن یکی دیدنی تر هستند. علاوه بر این ها، قلعه هارمان تپه و موزه ساکاریا نیز از دیگر جاذبه های گردشگری ساکاریا محسوب می شوند و هر کدامشان به تنهایی می توانند شما را هم مثل توریستان دیگر شگفت زده کنند. 

    ساکاریا چه جاذبه های گردشگری داردجاذبه های گردشگری ساکاریا

    از طرفی همان طور که گفته شد، جاذبه های طبیعی متعدد هم در ساکاریا وجود دارند و دلیلش هم این است که این استان آب و هوای مطبوع و زمین حاصل خیزی دارد و به قدری زیباست که اگر بخواهیم از همه جاذبه های طبیعی آن صحبت کنیم، باید یک کتاب درباره آن بنویسیم. اما اگر بخواهیم نگاهی به محبوب ترین و دیدنی ترین جاذبه های طبیعی ساکاریا بیندازیم، باید بگوییم که این استان یک دریاچه زیبا به نام دریاچه آکارلار دارد که چشم انداز بی نظیری دارد. نکته جالب ماجرا اینجاست که این دریاچه در فصل تابستان خشک می شود و خاک حاصلخیز آن شرایط را برای کشاورزی مهیا می کند و وقتی که زمستان می شود، این دریاچه دوباره ظاهر اصلی خودش را پیدا می کند. این را هم بگوییم که شما می توانید در آب این دریاچه قایق سواری کنید. 
    از این ها گذشته، فلات های دیکمن و سردیوان نیز از دیگر جاذبه های گردشگری ساکاردیا هستند. گفتنی است که فلات سردیوان یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه برای تجربه چتر سواری و اسکای دایوینگ است و اگر شما هم بتوانید در آن چترسواری را تجربه کنید، مسلما تا عمر دارید، چشم انداز زیبایی که از ارتفاعات این فلات تماشا می کنید، از جلوی چشمانتان دور نمی شود. لازم به ذکر است که دو دریاچه زیبای دیگر هم در ساکاریا وجود دارد که یکی از آن ها با نام ساپانجا و دیگری با نام پویرازلار شناخته می شوند. خوب است این را بدانید که دریاچه ساپانجا به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری نزدیک استانبول شناخته می شود و در طول سال پذیرای توریستان متعددی است.این را هم بگوییم که منطقه تپه ای و کوهستانی سرسبز کاراپورچک و همین طور روستای تاراکلی از دیگر جاذبه های گردشگری ساکاریا هستند و به خاطر آرامش بی انتهایی که دارند، در ترکیه محبوب شده اند. 
    برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز در تماس باشید.

    دوست دارید سفر عالی به ترکیه داشته باشید؟ حتما سراغ لینک های زیر بروید

    آیا می دانید اروپایی ترین شهر ترکیه چه نام دارد؟

    کاپادوکیا معروفترین شهر بالن ترکیه

    زیباترین روستاهای ترکیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW