021-88507190

جاهای دیدنی دانمارک سرزمین شگفت انگیز وایکینگ ها

گردشگری م.مقیمی 20 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دانمارک سرزمینی زیباکه تاریخچه بسیار جذاب و شنیدنی دارد. کشوری که زیبایی طبیعی باورنکردنی دارد و جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی متعددی در گوشه کنار آن یافت می شود. با ما همراه باشید تا با هم با چند تا از جالب ترین جاهای دیدنی دانمارک آشنا شویم و ببینیم که این کشور اروپایی چه جاذبه های دیدنی دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاذبه های گردشگری دانمارک

    دانمارک که به سرزمین وایکینگ ها یا همان دریانوردان اسکاندیناوی معروف است، کشوری زیباست که تاریخچه بسیار جذاب و شنیدنی دارد. کشوری که زیبایی طبیعی باورنکردنی دارد و جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی متعددی در گوشه کنار آن یافت می شود. با ما همراه باشید تا با هم با چند تا از جاذبه های دیدنی کشور دانمارک آشنا شویم و ببینیم که این کشور اروپایی چه جاذبه های دیدنی دارد.

    با دیگر نقاط دیدنی دنیا آشنا شوید

    دیدنی ترین شهرهای استرالیا

    بهترین مقاصد سفر به ترکیه در فصل زمستان

    5 تا از بهترین اماکن دیدنی ازمیر

    قلعه کرانبورگ

    تاریخ شناسان معتقدند که ویلیام شکسپیر با تفکر به قلعه کرانبورگ و در نظر داشتن آن، اثر معروف و مشهور هملت را نوشته است. همین مساله باعث شده که جذابیت و محبوبیت قلعه کرانبورگ به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری دانمارک بیشتر هم شود. از این مساله که بگذریم، این قلعه معماری بی نظیری هم دارد و یکی از عالی ترین نمونه های معماری قرون وسطی محسوب می شود. نکته ای که باید درباره این قلعه دیدنی بدانید، این استک ه قلعه کرانبورگ جزء میراث جهانی یونسکو است و اصولا هم کسانی که به ادبیات علاقه دارند، به خاطر داستان هملت به بازدید از آن علاقه نشان می دهند و هم کسانی که اهل معماری و البته تاریخ هستند.

    قلعه کرانبورگقلعه کرانبورگ

    سنگ های یادبود جلینگ

    جلینگ نام شهری در دانمارک است که می گویند یکی از قدیمی ترین نقاطی بوده که وایکینگ ها در آن زندگی می کرده اند. گفتنی است که دو سنگ یادبود بزرگ در این شهر وجود دارد که یکی از آن ها توسط یکی از پادشاهان وایکینگ به نام کورم برای یادبود همسرش و یکی دیگر از آن ها توسط پسر گورم برای یادبود پدر و مادرش بنا شده است. این دو سنگی که درباره آن ها صحبت می کنیم، مربوط به قرن 10 تا 12 میلادی هستند و حالا به یک جاذبه گردشگری معروف در دانمارک تبدیل شده اند. سنگ هایی که در کلیسای جلینگ واقع شده اند و از آن ها نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو یاد می شود. با این اوصاف مشخص است که چرا توریستانی که به تاریخچه و سرگذشت وایکینگ ها در دانمارک علاقه دارند، به بازدید از این دو سنگ یادبود بزرگ در شهر جلینگ علاقه نشان می دهند.

    سنگ های یادبود جلینگسنگ های یادبود جلینگ

    موزه ملی دانمارک

    موزه ملی دانمارک که در شهر کپنهاگ واقع شده، یکی از دیدنی ترین جاذبه های توریستی دانمارک است. موزه ملی دانمارک موزه ای است که در آن یک کلکسیون خیلی خوب و دیدنی از اشیاء آنتیک و قدیمی نگهدای می شود که هر کدامشان نشان از یک راز و رمز جالب از گذشته دانمارک دارند. مثلا یک ارابه خورشید 2000 ساله در این موزه نگهداری می شود که هر کسی که آن را از نزدیک می بیند و تاریخچه اش را می شوند، حیرت زده می شود. با این حساب باید بگوییم که بازدید از موزه ملی دانمارک برای هر توریستی که می خواهد سر از گذشته جالب و متفاوت این کشور دربیاورد، حیاتی است.

    موزه ملی دانمارکموزه ملی دانمارک

    باغ تیوولی

    باغ تیوولی با درختان سرسبز، گل های رنگارنگ، بناهای زیبا و آبراه های دیدنی که دارد، به یکی از محبوب تری جاذبه های گردشگری دانمارک تبدیل شده است. این باغ که در شهر زیبای کپنهاگ قرار گرفته است، در قرن 19 میلادی ساخته شده است و در آن زمان آن را برای قشر رده بالای جامعه ساخته بودند. اما حالا بازدید از آن برای عموم آزاد است و به جرئت می توان گفت که زیبایی آن قلب هر بازدیدکننده ای را تسخیر می کند. گفتی است که برنامه های فرهنگی و هنری مختلفی در این باغ اجرا می شوند که باعث جالب تر شدن فضای آن شده اند و مجموع این ها باعث شده که این باغ به یکی از بهترین اماکن دیدنی دانمارک تبدیل شود و همه از بازدید از آن استقبال کنند.

    باغ تیوولیباغ تیوولی

    پری دریایی کوچولو کپنهاگ

    یک مجمسه در بندر کپنهاگ وجود دارد که همه از آن به عنوان نماد شهر زیبای کپنهاگ یاد می کنند. به خاطر وجود همین مسجمه هم هست که بندر کپنهاگ تا این اندازه محبوب شده است و تا این اندازه توجه ها را به خودش جلب کرده است. این را هم بگوییم که این تندیس زیبایی که درباره آن صحبت می کنیم و بر روی یک سنگ بزرگ ساخته شده است، مجسمه ای است که بیش از 100 سال قدمت دارد و آن را هنرمندی به نام ادوارد اریکسن بر اساس داستانی از نویسنده ای به نام هانس کریستیان آندرسن ساخته است. این مجسمه به قدری معروف و شناخته شده است که معمولا هر کسی که به دانمارک سفر می کند، یک عکس یادگاری با آن می گیرد. 

    پری دریایی کوچولو کپنهاگپری دریایی کوچولو کپنهاگ

    موزه هانس کریستیان آندرسن

    هانس کریستیان آندرسن یک نویسنده محبوب دانمارکی بوده که داستان های زیادی از جلمه داستان های کودکانه متعددی را نگارش کرده است. حالا یک موزه در دانمارک وجود دارد که به صورت تمام و کمال به این نویسنده محبوب اختصاص داده شده است و معمولا کسانی از آن بازدید می کنند که این نویسنده را می شناسند و به این علاقه دارند که با او بیشتر آشنا شوند و داستان زندگی او را بدانند. نکته اینجاست که این نویسنده به قدری معروف است که نمی توان نام او و آثار او را از تاریخ دانمارک جدا کرد و همیشه به او به عنوان یک اسطوره در این کشور نگاه می شود.
    این جاذبه های گردشگری که در این مطلب یک به یک به شما معرفی کردیم، هر کدامشان به نوعی دانمارک را به توریستان معرفی می کنند و هر کدامشان به نوعی باعث آشنایی هرچه بیشتر توریستان با این کشور جذاب و دیدنی که زمانی محل زندگی دریانوردان اسکاندیناوی بوده است. هرچند تعداد جاذبه های گردشگری این کشور از این حرف ها بیشتر است و هر گوشه از آن یک جاذبه توریستی دارد. این را هم بگوییم که مردم این کشور مردم بسیار جالبی هستند که به تاریخشان افتخار می کنند و این تاریخ برایشان به اندازه ای جالب است که هنوز که هنوزه یک سری از پیرمردهای آن یک آویز به شکل تبر به گردنشان می بندند تا نشانی از وایکینگ ها یا همان دریانوردانی باشد که با تبر می جنگیده اند و برای فتح سرزمین های مختلف تلاش می کرده اند.

    موزه هانس کریستیان آندرسنموزه هانس کریستیان آندرسن

    جهت رزرو تورهای نوروز 1400 و سفر به کشور بی نظیر دانمارک می توانید با مهرپرواز در تماس باشید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW