021-88507190

جاهای دیدنی هند، تجربه ای بیش از یک سفر

گردشگری م.مقیمی 25 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هند، کشوری که هر شهرش به نوعی زیباست و محال است که کسی از سفر به آن احساس نارضایتی کند. کشوری که سفر به آن تجربه ای معادل تجربه سفر به ده ها کشور است و هر دقیقه در آن تجربه ای جدید در انتظار شماست. با ما همراه باشید تا با هم با چندتا از جاهای دیدنی هند آشنا شویم

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاذبه های توریستی هند

    هند از آنچه که فکرش را می کنید، بزرگتر است. کشوری که بیش از 1 میلیارد نفر در آن زندگی می کنند و این 1 میلیارد نفر در آن به 23 زبان رسمی مختلف با یکدیگر صحبت می کنند. کشوری که بیش از 5000 سال تاریخ دارد و هرچه از زیبایی طبیعیش بگوییم، کم گفته ایم. کشوری که هر شهرش به نوعی زیباست و محال است که کسی از سفر به آن احساس نارضایتی کند. کشوری که سفر به آن تجربه ای معادل تجربه سفر به ده ها کشور است و هر دقیقه در آن تجربه ای جدید در انتظار شماست. با ما همراه باشید تا با هم با چندتا از جاهای دیدنی هند آشنا شویم و ببینیم که از این همه جاذبه گردشگری که در این کشور وجود دارد، کدام ها از بقیه جذاب تر هستند و این جاهای دیدنی در کدام شهرها قرار گرفته اند.

    سفر به هندوستان خوش بگذره!!

    بهترین شهرهای هند برای تحصیل

    زیباترین معابد هند که نامشان را نشنیده اید

    درمورد جنگل هند چیزی شنیده اید؟

    10- دروازه هند در بمبئی

    بمبئی یک شهر فوق العاده وسیع است که هم شهر معروف و هم شهر ثروتمندی در هند محوب می شود. شهری که پر از موزه های زیبا، اماکن تاریخی شگفت انگیز، سواحل جذاب و معابد دیدنی است و از همه این ها جالب تر اینکه صنعت فیلم سازی هند یا همان بالیوود در آن رونق گرفته است. شهری که یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی هند یعنی دروازه هند را در خود جای داده است. این دروازه ای که در مورد آن صحبت می کنیم، یک سازه غول آساست که در سال 1924 میلادی و به مناسبت بزرگداشت ورود شاه جورج پنجم و ملکه ماری به شهر زیبای بمبئی ساخته شده است. 

    دروازه هند در بمبئیدروازه هند در بمبئی

    9- آرامگاه همایون در دهلی

    دهلی پایتخت هند است و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می شود. شهری که شبیه به هیچ شهر دیگری بر روی کره زمین نیست و تاریخچه بسیار جالبی دارد و امپراتوری های مختلفی در آن اوج گرفته اند و قوط کرده اند. شهری که انواع و اقسام فرهنگ ها در آن وجود دارد و انواع و اقاسم معماری ها و ساختمان های زیبا در آن به چشم می خورد. شهری که قسمتی از آن پر از بازارهای تاریخی است و بخشی از آن پر از ساختمان های مدرن و آسمان خراش های زیبا و البته مراکز خرید بزرگ است. این یعنی این شهر جاذبه های گردشگری زیادی دارد که یکی از آن ها آرامگاه همایون است. آرامگاهی که ساختمان آن نمونه بسیار خوبی از معماری مغول است و به عنوان مقبره دومین امپراتور مغول یعنی همایون توسط همسرش در سال 1570 میلادی ساخته شده است. 

    آرامگاه همایون در دهلیآرامگاه همایون در دهلی

    8- سواحل گوا

    درست است که اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرهای بزرگی مثل دهلی دیدنی و جالب هستند، اما از آن طرف ایالت گوا هم جذابیت های بی حد و حصری دارد. در این ایالت سواحلی وجود دارد که نمونه شان در هیچ شهر دیگری در هند پیدا نمی شود. گفتنی است که گوا در گذشته مستعمره پرتغال بوده و در آن وساحل متعددی وجود دارد که اتفاقا در آن ها جشن های جالبی هم برگزار می شود. البته این را هم بگوییم که در گوا هم اماکن تاریخی، کلیساها، معابد و قلعه های بسیار زیبایی هم وجود دارد و این استان از نظر جذابیت اماکن تاریخی هم کم و کاستی از دیگر مقاصد گردشگری هند ندارد.

    سواحل گواسواحل گوا

    7-هوامحل در جیپور

    هوامحل یا قصر بادها قصر زیبایی است که در سال 1727 در شهر صورتی یا همان جیپور ساخته شده است. شهری که پر از کاخ ها و قلعه های شگفت انگیز است که البته در میان آن ها، قصر هوامحل از همه جذاب تر است. این قصری که در مورد آن صحبت می کنیم، یک عمارت 5 طبقه است که در زمان ساخت آن، یک عالمه پنجره در آن تعبیه کرده اند و دلیل ساخت این همه پنجره هم این بوده که می خواستند زنان سلطنتی از طریق آن ها بتوانند رژه ها و مراسم های سلطنتی را از داخل ساختمان تماشا کنند. 

    هوامحل در جیپور

    هوامحل در جیپور

    6-شهر مقدس وارناسی

    شهر وارناسی که در حاشیه رودخانه مقدسی به نام گنگ ساخته شده و این طور که مشخص است، این شهر قدیمی ترین شهر زنده در کل جهان است. جالب است که بدانید، قرن هاست که مردم از سراسر هند و حتی کشورهای خارجی به این شهر می آیند تا همه گناهانشان را در آب این رود شستشو دهند و از گناهانشان پاک شوند. گفتنی است که این شهر اماکن تاریخی، ساختمان های دیدنی و کوچه پس کوچه های زیبایی هم دارد و در کل تجربه سفر به آن تجربه بسیار خاصی است.

    شهر مقدس وارناسیشهر مقدس وارناسی

    5-قلعه جایسالمر

    جایسالمر شهری در نزدیکی مرز هند و پاکستان است که قدمتش به سال 1156 میلادی می رسد. شهری که کف آن با شن های طلایی رنگ پوشیده شده و تقریبا همه خانه های آن با سنگ زرد رنگ ساخته شده اند و به همین خاطر است که به آن شهر طلایی می گویند. شهری که یک قلعه زیبا به نام قلعه جایسالمر را در خود جای داده است که بسیار دیدنی است و می توان به جرئت از آن به عنوان یکی از دیدنی ترین جاهای دیدنی هند یاد کرد. 

    قلعه جایسالمرقلعه جایسالمر

    4- لداخ در کوه های هیمالیا

    لداخ منطقه ای بسیار زیباست که پر از دریاچه های فیروزه ای و رودخانه های شگفت انگیز و البته صومعه های دیدنی است و بعضی از بهترین و دیدنی ترین مسیرهای طبیعت گردی و کوهنوردی دنیا را در خود جای داده است و یک صومعه خیلی معروف به نام تیکسی هم دارد که در سال 1430 میلادی ساخته شده است و در مجموعه آن معابد زیبای متعددی وجود دارد. 

    لداخ در کوه های هیمالیالداخ در کوه های هیمالیا

    3- پارک ملی رانتامبور

    پارک ملی رانتامبور یکی از بهترین مقاصد گردشگری هند برای ماجراجویانی است که علاقه به دیدن ببرهای بنگال دارند. رانبامبور یک منطقه بسیار زیباست که پوشش گیاهی و جانوری متنوعی دارد و به جز ببرها، خرس ها، پلنگ ها، شغال ها، روباه ها، کفتارها، گرگ ها، چیتاها، آهوها و پرندگان متعددی هم در آن زندگی می کنند و به همین خاطر توریستان متعددی برای تجربه سافاری حیات وحش به آن سفر می کنند.

    پارک ملی رانتامبورپارک ملی رانتامبور

    2- کاخ ها و دریاچه های اودایپور

    اودایپور شهری است که در سال 1553 میلادی ساخته شده است و همیشه از آن به عنوان رومانتیک ترین شهر هند یاد می شود. شهری که دریاچه های دیدنی متعددی دارد و گاهی اوقات به آن شهر دریاچه ها یا حتی ونیز شرق هم گفته می شود. شهری که تپه های زیبایی هم دارد و پر از خانه ها و ساختمان های تاریخی و رهگذرهای باریک است و با وجود این دریاچه ها، قلعه ها، کاخ ها، معابد، باغ ها و جشنواره های خاصی که در آن برگزار می شود، می توان گفت که این شهر یکی از جالب ترین جاهای دیدنی هند است.

    کاخ ها و دریاچه های اودایپورکاخ ها و دریاچه های اودایپور

    1-تاج محل در آگرا

    آگرا یک شهر باستانی است که درست در حاشیه رودخانه جمنا قرار گرفته و در سال های 1556 تا 1658 میلادی پایتخت امپراتوری مغول بوده است. شهری که تاج محل به عنوان یکی از خاص ترین جاهای دیدنی هند، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جهان و یکی از دیدنی ترین عجایب هفتگانه جهان را در خود جای داده است. گفتنی است که تاج محل بنای مرمری بسیار شگفت انگیز و جذابی است که توط امپراتور مغول یعنی شاه جهان برای همسر مورد علاقه اش یعنی ممتاز محل ساخته شده است. گفتنی است که ممتاز محل در زمان به دنیا آمدن چهاردهمین فرزندش در سال 1631 میلادی از دنیا رفته است و بعدها شاه جهان نیز در سال 1666 بعد از مرگش در کنار او به خاک سپرده شده است.
    راستی اگر شما بخواهید به هند سفر کنید، دوست دارید که کدامیک از این جاهای دیدنی هند را از نزدیک ببینید؟

    تاج محل در آگرا

    تاج محل در آگرا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW