021-88507190

خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب

گردشگری م.مقیمی 29 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
به احتمال زیاد شما تا به حال خیلی نام خلیج گواتر را نشنیده اید. خلیجی که در کشور خودمان ایران واقع شده و نکته جالبی که درباره آن وجود دارد، این است که آخرین خشکی تا قطب جنوب محسوب می شود. می پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ پس بهتر است که در ادامه مطلب با ما همراه باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب

    به احتمال زیاد شما تا به حال خیلی نام خلیج گواتر را نشنیده اید. خلیجی که زیباییش بی انتهاست، اما شاید آن قدر که استحقاقش را داشته، معروف نشده و افراد زیادی فرصت کشف زیبایی های آن را از دست داده اند. خلیجی که در کشور خودمان ایران واقع شده و نکته جالبی که درباره آن وجود دارد، این است که آخرین خشکی تا قطب جنوب محسوب می شود. می پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ پس بهتر است که در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

    خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوبخلیج گواتر ایران روی نقشه

    خلیج گواتر دقیقا کجاست؟

    برای اینکه بتوانیم درباره خلیج گواتر صحبت کنیم، بهتر است که اول درباره لوکیشن دقیق آن صحبت کنیم. این خلیجی که در مورد آن صحبت می کنیم و این همه از زیبایی آن تعریف می شود، خلیجی است که دقیقا در مرز پاکستان و ایران واقع شده است. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، بیشتر قسمت های این خلیج در کشور پاکستان و بخش هایی از آن در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. برای اینکه بهتر متوجه شوید، باید به شما بگوییم که این خلیج 102 کیلومتر با چابهار فاصله دارد و دقیقا در جنوب شرقی ترین بخش کشور زیبایمان ایران واقع شده است و دقیقا به خط مرزی ایران چسبیده است.

    چگونه می توان به خلیج گواتر سفر کرد؟

    حالا که دقیقا متوجه شدیم خلیج گواتر کجاست، بد نیست که نگاهی هم به راه های دسترسی به آن بیندازیم. البته این را هم بگوییم که این روش های دسترسی که در ادامه در موردشان صحبت می کنیم، برای دسترسی به آن بخش از خلیج گواتر که داخل ایران قرار گرفته، ذکر شده اند.
    شما برای اینکه بتوانید به خلیج گواتر سفر کنید، چند راه پیش رو دارید. اولین و راحت ترین راه این است که شما یک بلیط هواپیما چابهار تهیه کنید و خیلی ساده از این طریق خودتان را به چابهار برسانید. در این صورت می توانید 102 کیلومتر باقی مانده تا خلیج گواتر را با اتوبوس یا حتی تاکسی طی کنید.
    راه دیگر این است که شما با تهیه بلیط قطار به زاهدان بروید و از آنجا 665 کیلومتر باقی مانده را با اتوبوس طی کنید که البته راه سخت تری به نسبت سفر هوایی به خلیج گواتر است. البته می توانید با قطار به بندرعباس هم بروید و از آنجا خودتان را به خلیج گواتر برسانید. اما این به شرطی است که قصد دیدن بندرعباس را هم داشته باشید و برایتان سخت نباشد که راه طولانی جاده ای در پیش داشته باشید. چراکه وقتی که به بندرعباس برسید، باید از آنجا حدود 770 کیلومتر را در راه خلیج گواتر باشید.
    البته جدای همه این روش ها، می توانید خودتان هم با ماشین خودتان راهی خلیج گواتر شوید که در این صورت باید این را در نقشه بررسی کنید که فاصله شهر شما با خلیج گواتر چقدر است و آیا واقعا می توانید آن مسیر را خودتان رانندگی کنید یا خیر.

    ایرانگردی خوش بگذره!!

    جزیره سیری، جزیره ای اسرار آمیز در خلیج فارس
    کویر کاراکال در یزد، نقاشی طبیعت به رنگ قهوه ای
    روستای قلات بهشت استان فارس را بشناسید

    جاهای دیدنی خلیج گواتر را ببینید!

    از آنجایی که خلیج گواتر در نزدیکی چابهار واقع شده، شما می توانید از جاذبه های گردشگری چابهار نیز دیدن کنید. این یعنی اگر قصد سفر به خلیج گواتر را داشته باشید، می توانید اول به چابهار که شهر معروف تری است و جاهای دیدنی محبوب تری هم دارد، دیدن کنید. البته نکته که باید به شما بگوییم، این است که بعضی از جاهایی که با نام جاهای دیدنی چابهار شناخته می شوند، در حقیقت در راه چابهار – خلیج گواتر قرار گرفته اند. مثلا دریاچه لیپار یا دریاچه صورتی چابهار یکی از این جاذبه های توریستی است. همچنین کوه های مریخی و البته بندر بریس هم در این مسیر واقع شده اند و این یعنی شما در مسیر 102 کیلومتری میان چابهار و خلیج گواتر، می توانید ساعات بسیار خوش و دلپذیری را سفر کنید و جاذبه های گردشگری متعددی در این راه در انتظارتان هستند.
    از همه این ها گذشته، خود خلیج گواتر سواحل بسیار خاصی دارد. نکته اینجاست که خلیج گواتر به اقیانوس هند راه دارد و همین باعث شده که آب خلیج گواتر بسیار شفاف و کریستالی باشد و این یعنی تجربه شنا در دریای آن و یا حتی قدم زدن در کنار سواحل خلیج گواتر می تواند تجربه بسیار خوشایندی باشد. این را هم بگوییم که امکان تجربه موج سواری در خلیج گواتر وجود دارد و این تفریح می تواند شور و حال سفرتان را دوچندان کند. نکته دیگر اینکه خلیج گواتر جنگل های حرا بسیار دیدنی دارد که بازدید از آن ها مسلما تجربه ای فراموش نشدنی است.
    این را هم بگوییم که آشنایی با سنت های مردمان خلیج گواتر که در واقع بلوچ هستند، می تواند تجربه بسیار خاصی برایتان باشد. چراکه مردم این قسمت از کشورمان آداب و رسوم بسیار خاصی دارند و در ضمن هرچه از مهربانی آن ها گفته شود، باز هم کم است. پس اگر آشنا شدن با فرهنگ های مختلف برای شما هم یک تفریح جالب محسوب می شود، باید به شما بگوییم که تجربه های بسیار خاصی در خلیج گواتر منتظر شما هستند.

    خلیج گواتر چه جاهای دیدنی دارد؟

    خلیج گواتر یکی از زیباترین نقاط ایران

    آیا واقع خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب است؟

    حالا که تقریبا به انتهای مطلب رسیدیم، بد نیست که جواب این سوال را هم بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعا این گفته که خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب است، حقیقت دارد؟ در جواب باید بگوییم بله واقعا این طور است. اگر باور این نکته برایتان سخت است، کافی است که نگاهی به خلیج گواتر در نقشه ایران بیندازید و از نقطه ای که خلیج گواتر در آن قرار گرفته، تا جنوبی ترین نقطه نقشه را نگاه کنید. در این صورت می بینید که از خلیج گواتر که به اقیانوس هند می رسد، هرچه به سمت جنوب بروید، به هیچ خشکی دیگری در نقشه بر نمی خورید و این یعنی واقعا خلیج گواتر در ایران در این ناحیه از کره زمین جنوبی ترین خشکی محسوب می شود.حالا که خوب با خلیج گواتر آشنا شدید، به نظرتان ارزشش را دارد که مسیر طولانی این خلیج را طی کنید و در ازایش به این شهر و دیار فراموش شده در کشورمان سفر کنید؟ اگر نظر ما را می پرسید، می گوییم که قطعا ارزشش را دارد!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW