021-88507190

کوچکترین جزیره جهان کجاست

گردشگری م.مقیمی 26 اسفند ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کوچکترین جزیره جهان که آدم ها حتی در آن نیز خانه ساخته اند. با ما همراه باشید تا به شما کوچکترین جزیره مسکونی دنیا را معرفی کنیم که فقط برای یک خانه و البته یک درخت جا دارد!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کوچکترین جزیره جهان

    آدم ها در دنیا در هر جایی که فکرش را بکنید، خانه ساخته اند. حتی در جزیره ای که فقط یک خانه در آن جا می شود! باورتان نمی شود؟ پس بهتر است که با ما همراه باشید تا به شما کوچکترین جزیره جهان را معرفی کنیم. جزیره ای که واقعا فقط برای یک خانه و البته یک درخت جا دارد و تنها یک خانه در آن ساخته شده است. در ادامه اطلاعات جالبی درباره این جزیره کوچک و ریزه میزه به شما ارائه می کنیم. به شما قول می دهیم که با خواندن ادامه مطلب و دیدن تصاویر این جزیره شگفت زده می شوید و باورتان نمی شود که در همین سیاره ای که ما در آن زندگی می کنیم، چنین جزیره کوچکی وجود داشته باشد. پس با ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    کوچکترین جزیره مسکونی دنیا

    کوچکترین جزیره جهان عنوانی است که به جزیره ای به نام جاست روم ایناف داده اند. جزیره جاست روم ایناف (Just Room Enough Island) یا جزیره یک اتاقه، جزیره ای است که تقریبا به اندازه یک زمین تنیس است. این جزیره کوچک در نیویورک و در میان رودخانه سن لوران (سنت لارنس) و در نزدیکی خلیج الکساندریا قرار گرفته است. جزیره ای که فقط در آن یک خانه کوچک و یک درخت به چشم می خورد و به جز آن ها، هیچ چیز دیگری در این جزیره به چشم نمی خورد. این یعنی اگر کسی در کنار آن خانه و آن درخت در کوچکترین جزیره جهان بایستد، نمی تواند قدم از قدم بردارد. چرا که این جزیره کوچک فقط برای یک درخت و یک خانه جا دارد و خانه ای که در این جزیره ساخته شده است، حیاط خیلی بزرگی ندارد!

    مساحت کوچکترین جزیره جهان

    جزیره جاست روم ایناف به عنوان کوچکترین جزیره جهان یک جزیره در میان یک مجمع الجزایر است که از 1846 جزیره مختلف تشکیل شده است. در واقع این جزیره بر روی سطح آب رودخانه ای به نام سنت لارنس قرار گرفته است. این رودخانه ای که در موردش صحبت می کنیم، همان رودخانه ای است که نیویورک را از اونتاریو جدا کرده است. این جزیره حدود 306 متر مربع وسعت دارد و همان طور که گفته شد، کل مساحت آن به ساخت یک خانه کوچک اختصاص داده شده است. این را هم بگوییم که این جزیره با وجود وسعت کمی که دارد، در تمامی ماه های سال بالای آب رودخانه قرار می گیرد و در هیچ زمانی در طول سال به زیر آب نمی رود.

    کوچکترین جزیره جهان

    تصویری جالب از کوچکترین جزیره جهان

    تاریخچه کوچکترین جزیره جهان

    جزیره جاست روم ایناف در گذشته های دور با نام جزیره هاب شناخته می شد. در آن زمان ها این جزیره کوچک هیچ صاحب مشخصی نداشت و هیچ کسی از آن استفاده خاصی نمی کرد. اما در سال 1950 میلادی یک خانواده ثروتمند و مشهور آن را خریداری کردند. یکی از اعضای این خانواده یک کلبه داخل این جزیره برای خودش ساخت و در کنار آن کلبه یک درخت کاشت و با این کار از همه قسمت های این جزیره استفاده کرد. بعد از اینکه این کلبه ساخته شد، همان خانواده ثروتمند یا در واقع مالکان جزیره هاب، نام آن را به جزیره جاست روم ایناف تغییر دارند. آن خانه و آن درخت از سال 1950 به همان شکل اولیه در جزیره باقی مانده اند و هنوز که هنوزه همه کوچکترین جزیره جهان را با وجود همین خانه و همین درخت می شناسند.

    علت ساخت خانه در کوچکترین جزیره جهان

    جالب است بدانید که آن خانواده ای که در موردش صحبت کردیم، جزیره هاب به عنوان کوچکترین جزیره جهان را خریداری کردند تا در آن یک ویلا تابستانی برای سپری کردن تعطیلاتشان بسازند. اما همین که این خانه را ساختند، این جزیره مورد توجه توریستان مختلف از سراسر جهان قرار گرفت و توریستان زیادی از سراسر دنیا کنجکاو شدند که بروند و این جزیره کوچک را از نزدیک ببینند. این اتفاق باعث شد که عملا آن خانواده نتوانند به هدفشان برای سپری کردن یک تعطیلات آرام در جزیره اختصاصیشان برسند و این جزیره نتوانست آن آرامشی که این خانواده به دنبالش بودند را برایشان به ارمغان بیاورد.

    آیا شما فکر می کردید که کوچکترین جزیره جهان تا این اندازه جزیره کوچکی باشد؟ راستی کوچکترین جزیره ای که شما می شناسید، چه جزیره ای است؟ آیا شما هم دوست دارید که یک شب را در کلبه ای که در کوچکترین جزیره جهان ساخته شده، سپری کنید؟


    درباره جزیره ها بیشتر بخوانید:

    کوچکترین جزیره های ایران چه نام دارند

    بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

    5 جزیره شگفت انگیز در ترکیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW