021-88507190

بزرگترین شهر ایران کدام است

گردشگری م.مقیمی 27 اسفند ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
آیا می دانید که بزرگترین شهر ایران کدام است؟ بزرگترین شهر ایران شهر تهران بزرگ است. در ادامه سعی می کنیم که حقایقی که درباره تهران نمی داریم را برایتان بیان کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بزرگترین شهر ایران از نظر مساحت

    آیا می دانید که بزرگترین شهر ایران کدام شهر است؟ آیا می دانید که بزرگترین شهر ایران چندمین شهر بزرگ دنیاست؟ آیا می دانید که بزرگترین شهر ایران چه تاریخچه ای داشته است و در گذشته وسعتش چقدر بوده است؟ آیا می دانید که مزایا و معایب زندگی در بزرگترین شهر ایران چیست؟ با ما همراه باشید تا جواب همه این سوال ها را به شما بدهیم و یک سری حقایق جالب و شگفت انگیز را درباره بزرگترین شهر ایران برایتان بیان کنیم. اما قبل از اینکه به ادامه مطلب برسیم، باید به شما بگوییم که حدستان درست بوده و بزرگترین شهر ایران شهر تهران بزرگ است. در ادامه سعی می کنیم که حقایقی که درباره تهران نمی داریم را برایتان بیان کنیم.

    بزرگترین شهر ایران

    نمایی زیبا از شهر تهران

    مساحت شهر تهران

    تهران به عنوان بزرگترین شهر ایران حدود 730 کیلومتر مربع مساحت دارد و این بدین معنی است که تهران بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان است و در لیست بزرگترین شهرهای دنیا جای دارد. لازم به ذکر است که بعد از تهران، شهرهای اصفهان، مشهد و تبریز به عنوان بزرگترین شهرهای ایران شناخته می شوند.

     
    جمعیت شهر تهران

    تهران پرجمعیت ترین شهر ایران است و در این مساله هیچ شکی نیست. اما حقیقت عجیبی که درباره آن وجود دارد و می خواهیم در موردش صحبت کنیم، این است که جمعیت تهران در طول روز خیلی بیشتر از جمعیت آن در طول شب است. ماجرا از این قرار است که درصد قابل توجهی از مردم شهرهای اطراف تهران برای کار به شهر تهران می آیند و بعد از تمام شدن کارشان به شهر خودشان بر می گردند. همین باعث شده که جمعیت شهر تهران در طول روز به 12 میلیون نفر برسد و این بدین معنی است که روزها جمعیت این شهر حدودا 4 میلیون نفر بیشتر از روز است. به همین خاطر است که همیشه در خیابان ها و بزرگراه های تهران ترافیک های سنگین وجود دارد.

    تاریخچه بزرگترین شهر ایران

    جالب است بدانید که تهران در گذشته روستای بسیار کوچکی بوده است. اما از سال 1788 میلادی به بعد که آقا محمد خان قاجار آن را به عنوان پایتختش انتخاب کرد، شروع به پیشرفت کرد و کم کم ظاهر امروزی خودش را پیدا کرد و بعد از گذشت چندین سال به بزرگترین شهر ایران تبدیل شد. این شهر از همان سال به بعد یعنی از دوران قاجاریان به این طرف همیشه پایتخت ایران بوده است. این را هم بگوییم که تاریخچه تهران به 5000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد.

    جاذبه های گردشگری شهر تهران

    بعضی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایران و همچنین بعضی از مجهزترین و مدرن ترین اماکن تفریحی ایران در شهر تهران قرار گرفته اند. از جمله جاهای دیدنی و اماکن تفریحی این شهر می توان به برج آزادی، برج میلاد، کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، پارک آب و آتش، پل طبیعت، بوستان چیتگر، دریاچه خلیج فارس، آبشار تهران، پارک آبی او پارک، شهربازی ارم و انواع و اقسام مراکز خرید و مجتمع های تجاری مدرن و لوکس اشاره کرد. ضمن اینکه موزه های متعددی نیز در بزرگترین شهر ایران وجود دارند که یکی از دیگری زیباتر و دیدنی تر هستند و جزء بهترین موزه های ایران محسوب می شوند.

    جاذبه های گردشگری بزرگترین شهر ایران

    برج میلاد از جاذبه های گردشگری تهران

    اولین ساختمان در شهر تهران

    اولین ساختمان بلندی که در تهران ساخته شد، ساختمان پلاسکو بود. همان طور که می دانید، این ساختمان در خیابان استانبول تهران واقع شده بود و متاسفانه بر اثر آتشسوزی از بین رفت. اما با این حال خاطرات مردم تهران از این ساختمان قدیمی و ارزشمند تا همیشه ماندگار خواهند بود.

    زلزله در شهر تهران

    آخرین زلزله شدیدی که در شهر تهران رخ داد، در سال 1830 میلادی اتفاق افتاد. حالا یکی از دغدغه های مسئولین تهران و همین طور شهروندان این شهر این است که مبادا دوباره زلزله شدیدی در تهران رخ بدهد. متاسفانه باید این ر ا هم بگوییم که شهر تهران از نظر خطر رخ دادن بلایای طبیعی به عنوان یکی از خطرناک ترین شهرهای دنیا شناخته می شود.

    موش های شهر تهران

    یکی از عجیب ترین حقایقی که درباره بزرگترین شهر ایران یعنی شهر تهران وجود دارد، این است که به ازای هر یک نفری که در این شهر زندگی می کند، 4 عدد موش وجود دارد! اگر تعجب کرده اید، به شما حق می دهیم. اما واقعیت این است که این موش ها وجود دارند و می توان گفت که مردم شهر تهران و علی الخصوص مناطق جنوبی آن با این موش ها کنار آمده اند.

    طولانی ترین خیابان تهران

    خیابان ولیعصر که یکی از زیباترین خیابان های ایران است، به عنوان طولانی ترین خیابان خاورمیانه شناخته می شود. این خیابان از میدان راه آهن شروع می شود و تا تجریش ادامه پیدا می کند و طول آن حدود 17.3 کیلومتر است. این خیابان با وجود درختانی که دارد و همین طور رستوران ها، کافه ها و فروشگاه هایی که در سرتاسر آن قرار گرفته اند، یکی از جاذبه های گردشگری تهران محسوب می شود و معمولا توریستان نیز از قدم زدن در آن استقبال می کنند.

    آلودگی هوا در شهر تهران

    بزرگترین شهر ایران یعنی تهران با تمام خوبی ها و امکاناتی که دارد، مشکلات زیادی هم دارد. یکی از این مشکلات که شهروندان تهران همیشه باید با آن سر و کله بزنند، آلودگی دائمی هوای تهران است. تلخ است، اما باید بگویمی که هر روز حدود 27 نفر به خاطر آلودگی هوا در این شهر بزرگ از دنیا می روند و این آمار بسیار بالا و ناراحت کننده ای است.

    بزرگترین شهر ایران بعد از تهران

    بزگترین شهر ایران بعد از تهران، شهر اصفهان است که 551 کیلومتر مربع مساحت دارد. پس از آن مشهد است که 328 کیلومتر مربع وسعت دارد. اما از نظر جمعیت ابتدا تهران قرار دارد، سپس مشهد و پس از آن اصفهان در رتبه سوم قراردارد.

    سخن نهایی

    با توجه به همه حقایقی که درباره تهران گفته شده، می توان گفت که زندگی در بزرگترین شهر ایران مزایا و معایب خاص خودش را دارد. اما به هر حال این نیز یک حقیقت است که تهران با تمام خوبی ها و بدی هایی که دارد، یک شهر دوست داشتنی است و یکی از مهمترین شهرهای ایران تلقی می شود. راستی شما چه حقایق دیگری درباره تهران می دانید؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این شهر می دانید، با ما در میان بگذارید و نظر خود را برایمان بنویسید.


    درباره جاذبه های گردشگری تهران بیشتر بخوانید:

    موزه زمان تهران، کلکسیونی از ساعت ها

    موزه ملی ایران باستان

    پارک آبی اپارک تهران (اوپارک)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW