021-88507190

حقایق جالب درباره سفر و جهانگردی

گردشگری م.مقیمی 28 اسفند ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
مطالب جالب در مورد سفر و جهانگردی بسیار زیادند. همچنین حقایق سفر و گردشگری برای دوست داران سفر بسیار جذاب و شگفت انگیز است که به آن ها پرداخته ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مطالب جالب در مورد سفر

    کسانی که زیاد به سفر می روند، معمولا اطلاعات عمومی بالاتری دارند. شما با سفر کردن می توانید حقیقت های جالبی را درباره کشورهای مختلف دنیا و گوشه کنار این کره خاکی کشف کنید. حالا اگر شما وقت سفر کردن را ندارید یا به هر دلیلی نمی توانید تمام کشورهای دنیا را از نزدیک ببینید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه می خواهیم حقایقی درباره سفر را به شما بگوییم که فقط کسانی از آن ها مطلعند که دائم در حال سفر هستند و دنیاگردی می کنند! پس با ما همراه باشید.

    طولانی ترین پرواز مسافربری دنیا 30 ساعت طول کشیده است

    در بین سال های 1943 تا 1945 یک سری پرواز از استرالیا به سریلانکا انجام می شده است که 30 ساعت طول می کشیده است. این پرواز با نام "پرواز دو طلوع آفتاب" شناخته می شده است. چراکه مسافران این پرواز دو بار در طول مسیر طلوع آفتاب را می دیده اند. البته حالا دیگر این پرواز انجام نمی شود و در حال حاضر رکورد طولانی ترین پرواز مسافربری مستقیم به پرواز سنگاپور تا نیویورک تعلق دارد که به صورت میانگین 17 ساعت و 50 دقیقه به طول می انجامد.

    کوتاه ترین پرواز مسافربری کمتر از 2 دقیقه طول می کشد

    پروازهایی که بین جزایر وسترای و پاپا وسترای اسکالتند انجام می شوند، حدوئدا یک دقیقه و نیم طول می کشند. جالب تر از همه اینکه یک بار رکورد پرواز بین این دو جزیره در زمان کمتر از 50 ثانیه زده شده است.

    در ژاپن برای تاخیر قطار به مدت 5 دقیقه گواهی تاخیر صادر می شود

    ژاپنی ها به مقرراتی و منظم بودن معروف هستند. این را می توان با بررسی عملکرد قطارهای این کشور به خوبی متوجه شد. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما در ژاپن اگر یک قطار بیش از 5 دقیقه تاخیر داشته باشد، برای مسافران گواهی تاخیر صادر می شود تا بتوانند این مدرک را به رئیس شرکت یا معلمشان نشان دهند و بابت تاخیر در زمان رسیدنشان عذر موجه داشته باشند. یک حقیقت جالب دیگر درباره سفر این است که این مدرک تاخیر توسط بعضی از قطارهای کشورهای آلمان و فرانسه نیز صادر می شود.

    در ژاپن برای تاخیر قطار به مدت 5 دقیقه گواهی تاخیر صادر می شود

    قطارهای هند هر روز حدود 23 میلیون مسافر را جا به جا می کنند

    حقیقت جالبی که درباره هند وجود دارد، این است که قطارهای هند حدود 23 میلیون نفر یعنی تقریبا جمعیتی برابر جمعیت کل استرالیا را جا به جا می کنند. از آن عجیب تر اینکه شبکه ریلی هند به قدری گسترده است که مجموع آن ها برابر با یک و نیم برابر محیط کره زمین می شود.

    قطارهای هند هر روز حدود 23 میلیون مسافر را جا به جا می کنند

    تقویم اتیوپی 7 سال عقب تر از کشورهای دیگر است

    یکی دیگر از حقایق جالب درباره سفر این است که کشور اتیوپی تقویم خاص خودش را دارد و در این تقویم بین 7 تا 8 سال تقویم عقب تر است. ماجرا از این قرار است که مردم اتیوپی تاریخ دیگری را به عنوان تاریخ میلاد مسیح می شناسند و به همین دلیل وقتی در کشورهای غربی سال 2021 میلادی است، در اتیوپی جشن سال نو میلادی 2014 را جشن می گیرند. نکته دیگر اینکه جشن سال نو میلادی در ایتوپی در تاریخ 29 یا 30 آگست جشن گرفته می شود و اصلا سال نو میلادی در این کشور در فصل زمستان نیست.

    در همه شهرها و کشورهای چین زمان یکسان است

    با اینکه چین کشور بسیار بزرگی است و از نظر علمی در 5 منطقه جغرافیایی مختلف با 5 منطقه زمانی متفاوت واقع شده است. اما دولت چین برای تمامی شهرها و استان هایش یک زمان واحد تعریف کرده است و این بدین معنی است که در بعضی از نقاط چین زمان از نظر علمی آن زمانی نیست که باید باشد.

    انگلستان طولانی ترین نام را در بین کشورهای دنیا دارد

    نام رسمی انگلستان پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است. اگر نام کشورهای مختلف دنیا را بررسی کنید، می بینید که این نام طولانی ترین نام در میان نام کشورهای سراسر دنیاست.

    خلبان ها و کمک خلبان ها غذای متفاوتی در هواپیما میل می کنند

    یکی از قوانین عجیب در صنعت گردشگری این است که خلبانان و کمک خلبانان باید غذای متفاوتی از هم میل کنند تا جان مسافران به خاطر مسمومیت غذایی احتمالی هر دو به خطر نیفتد و اگر یکی از آن ها مریض شد، دیگری در سلامت کامل باشد و بتواند پرواز را هدایت کند.

    در سوئد از موز برای تهیه پیتزا استفاده می کنند

    شاید برایتان عجیب باشد، اما بیشتر مردم سوئد عاشق طعم و مزه موزه در پیتزا هستند و از موز به عنوان یکی از مواد اولیه پیتزا استفاده می کنند.

    بر خلاف باور عموم دیوار بزرگ چین از فضا قابل مشاهده نیست

    اکثر مردم دنیا فکر می کنند که دیوار بزرگ چین به قدری وسیع است که به راحتی از فضا قابل مشاهده است. اما واقعیت این است که چنین ادعایی غلط است و حتی از فاصله کم از زمین، این دیوار با بزرگنمایی تصویر با چشم انسان دیده می شود.

    بر خلاف باور عموم دیوار بزرگ چین از فضا قابل مشاهده نیست

    وقتی که برج ایفل ساخته شد، همه از آن متنفر بودند

    برج ایفلی که الان همه عاشق آن هستند و آن را زیبا می دانند، زمانی به عنوان یک سازه بدریخت که شبیه به هیولاست، شناخته می شده است. حتی می گویند که نویسنده معروف فرانسوی گی دو موپاسان هر روز غذایش را داخل برج ایفل می خورده است. چراکه به عقیده اش این مکان تنها جایی بوده که او می توانسته با خیال راحت غذایش را میل کند و در حین خوردن غذا چشمش به نمای زشت ایفل نیفتد!

    در سودان اهرام باستانی بیشتری از مصر وجود دارد

    با اینکه اهرام مصر خیلی معروف شده اند، اما این یک حقیقت است که شمار اهرام باستانی سودان بیشتر از اهرام باستانی مصر است. در کشور سودان حدود 250 هرم وجود دارد که در بین سال های 2500 سال قبل از میلاد مسیح و 300 میلادی ساخته شده اند و این در حالی است که در مصر حدودا 100 هرم باستانی وجود دارد.

    برای رزرو تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره سفر بیشتر بخوانید:

    با مشکل زبان در سفر چه باید کرد؟

    چگونه هزینه تلفن همراه و اینترنت را در سفر های خارجی ، کاهش دهیم

    سفر بهترین هدیه ای است که می توانید به عزیزانتان بدهید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW