021-88507190

کوچکترین شهر ایران کجاست

گردشگری م.مقیمی 07 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کوچکترین شهر ایران و کم جمعیت ترین شهر ایران در کدام استان کشور قرار گرفته است؟ در این مطلب به بررسی کوچکترین شهر ایران و کم جمعیت ترین شهر ایران می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کوچکترین شهر ایران کدام است؟

    آیا می دانید کوچکترین شهر ایران در کدام استان کشورمان قرار گرفته است و کوچکترین شهر ایران چقدر مساحت دارد؟ در مورد کم جمعیت ترین شهر ایران و تعداد نفراتی که در کم جمعیت ترین شهر ایران زندگی می کنند چه نظری دارید؟ شما فکر می کنید که یک شهر باید حداقل چقدر مساحت داشته باشد و یا اینکه باید حداقل چند نفر جمعیت داشته باشد که بتوان اسم شهر را روی آن گذاشت؟ با ما همراه باشید تا پاسخ همه این سوال ها را به شما بدهیم و یک سری حقایق جالب درباره کوچکترین شهر ایران و کم جمعیت ترین شهر ایران به شما ارائه کنیم. در انتهای این مطلب، ما مساحت بزرگترین و کوچکترین شهر ایران و همین طور پرجمعیت ترین و کم جمعیت ترین شهر ایران را با هم مقایسه می کنیم تا تصویر بهتری از مساحت و جمعیت کوچکترین شهر ایران و کم جمعیت ترین شهر ایران در ذهنتان داشته باشید.


    کوچکترین شهر ایران از نظر مساحت

    کوچکترین شهر ایران شهری به نام کلمه در استان زیبای بوشهر است. شهری که اگر به نقشه آن نگاه کنید، می بینید که حدودا 5 کیلومتر طول و 5 کیلومتر عرض دارد و به راحتی می توان از این سو تا آن سوی آن را با پای پیاده طی کرد! این شهر کوچک که در موردش صحبت می کنیم و با نام دشتستان نیز شناخته می شود، حدودا 70 کیلومتر با شهر ساحلی بوشهر فاصله دارد و به نسبت، خیلی از شهر بوشهر کوچکتر است.

    البته جالب است بدانید که با اینکه کلمه کوچکترین شهر ایران است، اما کم جمعیت ترین شهر ایران محسوب نمی شود و در مساحت کمی که دارد، تقریبا 2000 نفر زندگی می کنند. اگر برایتان این مساله عجیب است و باورتان نمی شود که شهری با جمعیت کمتر از 2000 نفر در ایران وجود داشته باشد، ادامه مطلب را از دست ندهید. چراکه مطمئنا با خواندن ادامه این مقاله شگفت زده و شاید هم شوکه می شوید.

    کوچکترین شهر ایرانکوچکترین شهر ایران

    کم جمعیت ترین شهر ایران کدام است؟

    شاید باورش برایتان سخت باشد، اما در ایران شهری وجود دارد که جمعیتش فقط 380 نفر است! شهری که یک شهرداری را در خود جای داده است و سیستم مدیریت آن کاملا با یک روستا متفاوت است و با اینکه شهر کم جمعیتی است، اما به آن روستا نمی گویند. این شهری که تحت عنوان کم جمعیت ترین شهر ایران و با نام شهر سومار شناخته می شود، خیلی بزرگتر از شهر کلمه به عنوان کوچکترین شهر ایران است. این شهر 380 نفری در استان کرمانشاه واقع شده است و در حوالی قصر شیرین قرار گرفته است. در حقیقت شهر سومار به عنوان کم جمعیت ترین شهر ایران یک شهر مرزی است که اگر 15 کیلومتر از آن فاصله بگیرید، به یک شهر مرزی در عراق می رسید که نامش مندلی است.

    تفاوت مساحت کوچکترین شهر ایران با بزرگترین شهر ایران

    همان طور که می دانید تهران بزرگترین شهر ایران است. برای اینکه متوجه شوید که شهر کلمه به عنوان کوچکترین شهر ایران چقدر کوچک است و یک نسبت دستتان بیاید، باید بگوییم که شهر تهران حدودا 751 کیلومتر مربع مساحت دارد و این یعنی مساحت تهران به عنوان بزرگترین شهر ایران تقریبا 30 برابر مساحت شهر کلمه به عنوان کوچکترین شهر ایران است. حالا اگر جمعیت تهران به عنوان پرجمعیت ترین شهر ایران را با جمعیت شهر سومار به عنوان کم جمعیت ترین شهر ایران مقایسه کنیم، می بینیم که جمعیت تهران حدودا 22 هزار و 600 برابر جمعیت سومار است. عجیب است! نه؟

    سخن پایانی

    امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید و اطلاعات خوبی درباره کوچکترین شهر ایران و کم جمعیت ترین شهر ایران دریافت کرده باشید. راستی اگر شما هم شهر کوچک و یا کم جمعیت دیگری را در گوشه کنار کشورمان ایران می شناسید و حقایق جالبی را درباره آن شهر و دیار می دانید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. منتظر خواندن نظرات زیبا و ارزشمند شما هستیم. برای رزرو تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری داخلی و خارجی می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز در تماس باشید.


    درباره ایران بیشتر بخوانید:

    بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

    کوچکترین جزیره های ایران چه نام دارند

    روستای قلات بهشت استان فارس را بشناسید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW