021-88507190

ترس از پرواز با هواپیما را به راحتی برطرف کنید

گردشگری م.مقیمی 28 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ترس از پرواز با هواپیما برای بسیاری از افراد وجود دارد. برای این که علت ترس از پرواز و درمان ترس از سقوط هواپیما را بشناسید با ما در این مطلب از مهرپرواز همراه شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ترس از پرواز با هواپیما

    اگر شما هم از پرواز و هواپیما می ترسید، اگر هر بار برای سوار شدن به هواپیما استرس می گیرید، اگر دلتان نمی خواهد از هواپیما برای سفر استفاده کنید و حتی اگر تا به حال نتوانسته اید سوار هواپیما شوید و نتوانسته اید با ترس از پرواز و هواپیما کنار بیایید، این مطلب برای شماست.

    اول از همه باید این را بدانید که شما تنها نیستید و انسان های زیادی در سراسر کره زمین وجود دارند که درست مثل شما از هواپیما می ترسند و ترس از پرواز دارند. گذشته از این، باید این را هم بدانید که خیلی از این افراد توانسته اند با ترسشان از پرواز و هواپیما مقابله کنند و بدون مشکل از هواپیماها و سفرهای هوایی بهره ببرند.

    این بدین معنی است که شما هم اگر بخواهید، می توانید با ترس از پرواز و هواپیما کنار بیایید. کافی است که راهکارهای ساده برای مقابله با ترس از پرواز و هواپیما را بخوانید و سعی کنید که آن ها را به کار بگیرید.

    ترس از بلند شدن هواپیما

    اولین کاری که باید انجام دهید، این است که کمی درباره هواپیماها، عملکرد آن ها در طول پرواز و آمار و ارقام سوانح هوایی مطالعه کنید. شاید به نظرتان بیاید که اگر درباره آمار سوانح هوایی اطلاعات کسب کنید، ترستان بیشتر می شود. اما این طور نیست. اگر شما به شکلی منطقی آمار و ارقام سوانح هوایی را مطالعه کنید و آن ها را به درستی با آمار سوانج جاده ای مقایسه کنید، این را متوجه می شوید که هواپیما واقعا وسیله بسیار امنی برای سفر است.

    چراکه آمار سوانح هوایی و تلفات آن خیلی خیلی کمتر از سوانح جاده ای است. شما باید این را بدانید که سوانح هوایی خیلی کمتر پیش می آیند و دقیقا به همین خاطر است که وقتی پیش می آیند، خیلی بیشتر از سوانح جاده ای درباره آن ها صحبت می شود. با اطلاع از این موارد خیال شما هم راحت می شود که هواپیما به آن ترسناکی که فکرش را می کنید، نیست و اتفاقا به نسبت وسایل نقلیه زمینی امنیت و اعتبار بیشتری دارد.

    ✅ گفتنی است که ترس از پرواز با هواپیما به انگلیسی معادل واژه های flying phobia ،aerodrome phobia ،aviophobia و fear of flying است.

    مطالعه درباره امنیت هواپیما

    علت ترس از پرواز و مواجه شدن با آن

    به شما توصیه می کنیم که اگر تا به حال نتوانسته اید خود را برای سوار شدن به هواپیما مجاب کنید، این کار را یک بار انجام دهید و به خودتان اجازه بدهید که پرواز با هواپیما را تجربه کنید. مطمئن باشید که سوار شدن به هواپیما و پرواز به آن ترسناکی که فکرش را می کنید، نیست. خیلی وقت ها ذهن ما بدترین حالت ممکن را در نظر می گیرد و اوضاع را خیلی بدتر، سخت تر و ترسناک تر از واقعیت جلوه می دهد. در صورتی که حقیقت امر آنقدرها ترسناک نیست و اگر شما هم در معرضش قرار بگیرید، به احتمال زیاد می توانید با آن کنار بیایید.

    تمرکز بر روی یک مساله دیگر به جای ترس از هواپیما

    اگر شما هم ترس از هواپیما دارید، به شما توصیه می کنیم که در زمانی که روی صندلی خود داخل هواپیما نشستید، سعی کنید که دقیقا کارهایی را انجام دهید که مسافران دیگر انجام می دهند. تلاش کنید که شما هم مثل آن ها مشغول گفتگو با همسفرانتان شوید، کتابچه راهنمای پرواز را مطالعه کنید، به موزیک گوش دهید یا به تماشای یک فیلم در گوشی تلفن همراه یا تبلت خود بنشینید.

    اگر بتوانید قبل از شروع پرواز و در حین انجام پرواز بر روی مساله دیگری به جز پرواز و خطرات احتمالی ناشی از آن تمرکز کنید، برد کرده اید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که ذهن خود را از فکر کردن به پرواز و موقعیتی که در آن قرار دارید، دور کنید و تمام تلاشتان را کنید که اوضاع را برای ذهنتان طبیعی جلوه دهید. سعی کنید که به اجبار هم که شده لبخند بزنید و در حین لبخند بر روی موضوع دیگری متمرکز باشید. مطمئن باشید که در این صورت ذهن و قلبتان آرام تر می شود و اوضاع بهتر پیش می رود.

    فکر کردن به اتفاقات خوب هنگام ترس از پرواز

    شاید به نظرتان سخت باشد که در زمانی که استرس وجودتان را فرا گرفته، به اتفاقات خوب فکر کنید. اما باور کنید که اگر بخواهید، می توانید که ذهنتان را بر روی خاطرات خوب، اتفاقات خوب و همین طور برنامه های مثبتی که پیش رو دارید، متمرکز کنید. در این صورت ذهنتان به نوعی گول می خورد و باور می کند که همه شرایط مساعد است و در نتیجه استرس کمتری به شما وارد می شود.

    فکر کردن به اتفاقات خوب

    همراه داشتن یک سرگرمی برای ترس از سقوط هواپیما

    یک راهکار دیگر که می توانید از آن برای مقابله با ترس از هواپیما و پرواز استفاده کنید، این است که یک نوع سرگرمی خاص برای خودتان برای انجام در حین پرواز تدارک ببینید. مثلا اگر اهل بازی با گوشی تلفن همراه هستید یا اگر به فیلم و سریال خاصی علاقه دارید، شرایط را از قبل برای خودتان فراهم کنید تا بتوانید در طول پرواز مشغول سرگرمی محبوبتان شود. در این صورت مسلما زمان سریع تر می گذرد و ذهنتان کمتر می تواند بر روی موضوعات منفی و ترس های شما متمرکز شود.

    فکر کردن به تجارب پروازهای قبلی برای غلبه بر ترس

    اگر قبلا سوار هواپیما شده اید، اما هنوز هم ترس از پرواز دارید، سعی کنید که به تجارب مثبت پروازهای قبلی خود فکر کنید و به خودتان یادآور شوید که قبلا هم سوار هواپیما شده اید و هیچ اتفاق بدی برایتان نیفتاده است. پس این بار هم شرایط خوب پیش می رود و همه چیز به روال عادی سپری خواهد شد. در این صورت مسلما ترس شما از پرواز و هواپیما تا حدی کنترل می شود و می توانید راحت تر با ترس از پرواز دوباره مقابله کنید.

    راستی اگر شما هم قبلا ترس از هواپیما داشته اید و به نوعی و تا حدی توانسته اید با این ترس کنار بیایید، خوشحال می شویم که در بخش نظرات تجربه خودتان را بنویسید تا دیگر دوستان هم از تجارب ارزشمند شما استفاده کنند. برای رزرو انواع تورهای ارزان و تور لحظه آخری می توانید با ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره سفر با هواپیما بیشتر بخوانید:

    نکات مهمی درباره سفر با هواپیما که باید حتما بدانید

    آیا می دانستید که در هواپیما ردیف 13 وجود ندارد؟

    رازهایی که مهمانداران و خلبانان هواپیما به شما نمیگویند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW