021-88507190

وسایلی که باید در یک سفر کاری همراهتان داشته باشید

گردشگری م.مقیمی 28 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
وسایل ضروری سفر کاری از مواردی هستند که نباید آن ها را فراموش کنید. در این مطلب چک لیستی از وسایلی که باید در سفر کاری همراهتان داشته باشید را به شما ارائه می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چک لیست وسایل سفر کاری

    آیا قرار است که به یک سفر کاری بروید؟ آیا می خواهید برای طرح ریزی یک بیزینس یا انجام ملاقات های کاری به سفر بروید؟ آیا قرار است که در طول سفر با افراد زیادی ملاقات کنید و برنامه ریزی های کاری خود را در طول سفر پیش ببرید؟ در این صورت به شما توصیه می کنیم که قبل از هر کاری و قبل از اینکه به بستن چمدانتان برای این سفر کاری فکر کنید، این مطلب را با دقت بخوانید. در ادامه می خواهیم لیستی از وسایل سفر کاری که باید همراهتان داشته باشید را به شما ارائه کنیم. به شما توصیه می کنیم که یک به یک وسایل این لیست را در طول سفر کاری همراهتان داشته باشید و مطمئن باشید که تک تک آن ها به کارتان می آیند.

    وسایل ضروری مورد نیاز برای سفر کاری

    در ادامه به بررسی وسایل و لوازم ضروری برای سفر کاری می پردازیم.

    مدارک شناسایی

    مسلما شما برای سفر کاری به مدارک شناسایی خود مثل شناسنامه، کارت ملی و همین طور دفترچه بیمه نیاز پیدا می کنید. اگر هم سفر کاری شما به مقصدی خارج از ایران باشد، قطعا برای تجربه این سفر به مدارکی مثل پاسپورت و شاید هم ویزا نیاز پیدا می کنید. به شما توصیه می کنیم که حتما از چند روز قبل از سفر کاری مدارک لازم برای آن سفر را جمع آوری کنید تا در روزهای آخر استرسی از این بابت به شما وارد نشود و بتوانید با تمرکز بیشتری برای انجام سفر کاری مد نظرتان آماده شوید. ضمن اینکه به شما توصیه می کنیم که حتما مدارک شناسایی خود را در جایی قابل دسترس قرار دهید تا پیدا کردن آن ها در طول سفر برایتان سخت نباشد و از این جهت هم استرسی به شما وارد نشود.

    مدارک شناسایی@@

    لپ تاپ یا تبلت

    همراه داشتن یک لپ تاپ یا تبلت برای انجام یک سفر کاری درست و بی نقص ضروری است. شاید الان به نظرتان بیاید که در طول سفر کاری به لپ تاپ یا تبلت نیازی ندارید. اما مسلما اگر یکی از آن ها را به همراه داشته باشید، می توانید راحت تر مطالب مورد نظرتان را در طول جلسات کاری پرزنت کنید، می توانید راحت تر اسناد لازم برای انجام جلسات کاری را به همراه داشته باشید و راحت تر می توانید برای انجام امور مختلف به اینترنت دسترسی پیدا کنید. یادتان باشد که اگر لپ تاپ یا تبلتی را به همراه بردید، شارژ و آداپتور آن را هم همراهتان داشته باشید تا از بابت شارژ کردن آن با مشکل مواجه نشوید.

    لباس های متنوع

    جمع کردن لباس و بستن چمدان برای یک سفر کاری متفاوت با یک سفر تفریحی است. شما در طول سفر کاری علاوه بر لباس هایی که برای تفریح و استراحت نیاز دارید، به لباس هایی برای ملاقات های رسمی نیز نیاز پیدا می کنید. پس بهتر است که حتما یک لیست از لباس های مورد نیازتان تهیه کنید و حتما برای شرایط مختلف مثل استراحت در هتل، رفتن به یک رستوران، قدم زدن در خیابان، رفتن به مراکز تفریحی و همین طور شرکت در یک جلسه یا کنفرانس لباس های مختلف را در چمدانتان قرار دهید. ضمن اینکه اگر مقصدتان هوای بارانی دارد، بهتر است که یک کت بارانی و همین طور یک چتر همراهتان ببرید. توصیه دیگر اینکه حداقل دو دست لباس رسمی برای سفر کاری همراهتان داشته باشید.

    لباس های متنوع

    کیف رو دوشی

    بهتر است که برای یک سفر کاری، یک کیف رو دوشی ترجیحا رسمی را نیز در چمدانتان قرار دهید. اگر هم فکر می کنید که کیف رو دوشی با سبک لباس پوشیدن شما تطابقی ندارد، می توانید به جای آن یک سامسونت رسمی تر را برای همراه داشتن وسایل ضروری در چمدانتان قرار دهید تا در روزهایی که جلسه دارید، بتوانید از آن استفاده کنید.

    اسپری خوشبو کننده دهان

    قطعا داشتن یک اسپری خوشبو کننده دهان برای یک سفر کاری از واجبات است. بهتر است که قبل از شروع سفر کاریتان، یک اسپری خوشبو کننده دهان خریداری کنید تا دقیقا قبل از شروع جلسات کاری از آن استفاده کنید. این را یادتان باشد که برخورد اول در جلسات کاری بسیار مهم است و اگر شما از اسپری خوشبو کننده دهان استفاده کنید، احساس بهتری را به مسئولین حاضر در جلسه یا کنفرانس می دهید. ضمن اینکه استفاده از یک عطر گیرا و خوشبو نیز می تواند به شما برای گذاشتن یک تاثیر مثبت در طول جلسات اداری کمک کند.

    اسناد کاری پرینت شده

    بهتر است که قبل از اینکه سفر کاری خود را آغاز کنید، از خودتان سوال بپرسید که به چه اسناد کاری در طول سفر نیاز پیدا خواهید کرد؟ بهتر است که از آن اسناد کاری لیستی تهیه کنید و در صورت امکان همه آن ها را قبل از سفر پرینت بگیرید. درست است که شما می توانید در مقصدتان هم برای پرینت گرفتن آن ها اقدام کنید، اما مسلما اگر از قبل آن ها را آماده کنید، خیالتان از هر جهت راحت تر می شود.

    وسایل لازم برای جلسه

    مشخص است که هر کسی برای پیشبرد یک جلسه به وسایلی مثل خودکار، سالنامه یا دفترچه و وسایل این چنینی نیاز پیدا می کند. اما جالب است بدانید که خیلی از افراد فراموش می کنند که همین وسایل ساده را برای سفرهای کاری به همراه داشته باشند. برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید، بهتر است که به این موارد هم فکر کنید و لیستی از وسایلی که در طول یک جلسه کاری به آن ها نیاز دارید را تهیه کنید.

    وسایل لازم برای جلسه

    کارت ویزیت

    شما به احتمال خیلی زیاد به کارت ویزیت یا کارت بیزینسی خود در طول سفرهای کاری نیاز پیدا می کنید. بهتر است که یک تعداد کافی از کارت ویزیت خودتان را به همراه داشته باشید تا هر جا که لازم شد، آن ها را به همکارانتان و افرادی که در کنفرانس ها یا جلسات کاری حضور پیدا می کنند، تقدیم کنید. یادتان باشد که همین کار ساده می تواند شانس های زیادی را برای بهبود وضعیت شغلیتان در آینده فراهم کند. پس بهتر است که حتما نام کارت ویزیت را نیز در چک لیست نهایی سفر کاری خود یادداشت کنید تا همراه داشتن آن فراموشتان نشود.

    سخن پایانی

    در آخر به شما توصیه می کنیم که از قبل از شروع سفر کاری، به مهیا کردن امکان داشتن دسترسی دائم به اینترنت فکر کنید. اگر قرار است که سفر کاری شما یک سفر داخلی باشد، حتما از قبل یک بسته اینترنت برای خود خریداری کنید. اگر هم قرار است که برای سفر کاری به یک کشور خارجی بروید، حتما از قبل گزینه های مختلف برای داشتن دسترسی به اینترنت در آن کشور را بررسی کنید و اگر لازم است، برای خرید سیم کارت در زمان رسیدن به مقصد برنامه ریزی داشته باشید. برای رزرو انواع تورهای ارزان و تور لحظه آخری می توانید با ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره وسایل سفر بیشتر بخوانید:

    چگونه چمدان خود را در 30 دقیقه یا کمتر ببندیم؟

    مهم ترین نکات و وسایل که در سفر باید به آن ها توجه داشت

    بایدها و نبایدهای سفر در دوران کرونا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW