021-88507190

کم جمعیت ترین کشورهای جهان را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 29 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کم جمعیت ترین کشورهای جهان کدام کشورها هستند و چقدر جمعیت دارند؟ ما در مهرپرواز همراه باشید تا با هم لیستی از کم جمعیت ترین کشورهای دنیا را بررسی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کم جمعیت ترین کشورهای جهان کدامند؟

    آیا شما می دانید که کم جمعیت ترین کشورهای دنیا کدام کشورها هستند؟ آیا این را می دانید که کم جمعیت ترین کشورهای جهان حدودا چقدر جمعیت دارند؟ اگر نمی دانید، با ما همراه باشید تا با هم لیست کم جمعیت ترین کشورهای دنیا را بررسی کنیم و ببینیم که کوچکترین کشورهای دنیا از نظر جمعیت محل زندگی چند نفر هستند!

    کم جمعیت ترین کشورهای جهان به ترتیب

    در ادامه لیستی از کم جمعیت ترین کشورهای جهان به ترتیب تهیه کرده ایم. با ما همراه باشید.

    9- سنت کیتس و نویس

    کشور سنت کیتس و نویس یک کشور جزیره ای زیبا در دریای کارائیب است که 54 هزار و 821 نفر جمعیت دارد. در حقیقت این کشور از دو جزیره تشکیل شده است  که یکی از آن ها سنت کیتس و دیگری نویس نام دارد. پایتخت این کشور که با نام باسه تر شناخته می شود، در جزیره سنت کیتس قرار گرفته و حدودا 13 هزار نفر از جمعیت 54 هزار نفری این کشور را در خود جای داده است.

    سنت کیتس و نویس

    8- جزایر مارشال

    جزایر مارشال نام یک کشور بسیار دیدنی است که از بیش از 1000 جزیره مختلف تشکیل شده است که البته بیشترشان خالی از سکنه هستند. این جزایر در نزدیکی خط استوا و در میان اقیانوس آرام قرار گرفته اند. این کشور جزئی از جزایر میکرونزیا است. اما با این حال به عنوان یک کشور مجزا شناخته می شود. دلیل این مساله این است که جزایر مارشال فقط از نظر جغرافیایی جزء گروه جزایر میکرونزیا است و از نظر سیاسی کاملا مجزا محسوب می شود. جالب است بدانید که در این کشور جزیره ای 53،066 نفر زندگی می کنند و با این اوصاف می توان گفت که این کشور هم یکی از کم جمعیت ترین کشورهای دنیاست. از بین این 53 هزار نفری که جمعیت جزایر مارشال را تشکیل داده اند، حدودا 28 هزار نفر در جزیره ای به نام ماجورو که پایتخت مارشال است، زندگی می کنند و 25 هزار نفر دیگر در جزایر مختلف پخش شده اند.

    جزایر مارشال

    7- لیختن اشتاین

    لیختن اشتاین یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی و یکی از کم جمعیت ترین کشورهای دنیاست. جمعیت این کشور تقریبا برابر با جمعیت کشور موناکو است که رتبه ششم را در لیست کم جمعیت ترین کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است و همین باعث می شود که در بعضی از سال ها جای آن ها در لیست با هم عوض شود و جمعیت یکی از دیگری بیشتر شود. این کشور با وجود جمعیت بسیار کمی که دارد، یک تیم فوتبال دارد که اتفاقا یک بار در سال 2007 توانست تیم ایسلند را سه بر صفر شکست دهد. این کشور که در موردش صحبت می کنیم، 37،815 نفر جمعیت دارد، از 11 شهر مختلف تشکیل شده و با دو کشور سوئیس و اتریش احاطه شده است.

    لیختن اشتاین@

    6- موناکو

    کشور موناکو با 37،623 نفر جمعیت به عنوان ششمین کشور کم جمعیت دنیا شناخته می شود. این کشور جزء اتحادیه اروپا نیست، اما یک سری از قوانین اتحادیه اروپا در آن رعایت می شود. مردم این کشور کم جمعیت به زبان فرانسوی صحبت می کنند، از واحد پول یورو استفاده می کنند و اتفاقا بسیار ثروتمند هستند.

    موناکو@

    5- سن مارینو

    در سن مارینو یعنی پنجمین کشور کم جمعیت دنیا 33،285 نفر زندگی می کنند. این کشور که طبیعت بسیار زیبا و کوهستان های بسیار خیره کننده ای دارد، یک پایتخت بسیار زیبا هم دارد که با نام شهر سن مارینو شناخته می شود و درست بالای یک کوه قرار گرفته است.

    4- پالائو

    پالائو نام یک گروه جزیره است که در اقیانوس آرام واقع شده اند. این کشور 340 جزیره مختلف دارد که مجموعا 21،097 نفر جمعیت دارند. این بدین معنی است که اگر جمیعت پالائو در جزایر مختلف این کشور پخش شوند، سهم هر جزیره 62 نفر می شود! البته چنین چیزی ممکن نیست. به این دلیل که خیلی از جزایر پالائو غیر قابل سکونت هستند. این را هم بگوییم که کشور پالائو که یک کشور دورافتاده تلقی می شود، بسیار کشور زیبایی است و اگر کسی به آن سفر کند، از دیدن زیبایی های بکر آن شگفت زده می شود.

    پالائو

    3- نائورو

    نائورو نام یک کشور جزیره ای دیگر در اقیانوس آرام است که 11،347 نفر جمعیت دارد. این کشور به عنوا نیکی از دورافتاده ترین کشورهای دنیا شناخته می شود و به قدری دورافتاده است که نزدیک ترین همسایه اش یعنی جزیره بانابا 300 کیلومتر از آن دور است. این کشور در سال 1943 به شکل فجیعی توسط ژاپنی ها بمباران شد و حالا چند سالی است که آرامش به آن برگشته است. یک نکته جالبی که درباره نائورو وجود دارد، این است که مردم آن به عنوان چاق ترین مردم دنیا شناخته می شود و اکثرا اضافه وزن بالایی دارند.

    نائورو

    2- تووالو

    تووالو یک کشور جزیره ای در اقیانوس آرام است که البته به اندازه کشور نائورو دورافتاده محسوب نمی شود. این کشور که 10،640 نفر جمعیت دارد، درست بین هاوایی و استرالیا قرار گرفته است. جالب است بدانید که این کشور یک ورزش سنتی ملی به نام کیلیکتی دارد که خیلی به بازی کریکت شباهت دارد. یک نکته دیگر اینکه تصویر پرچم انگلیس در گوشه پرچم رسمی تووالو گذاشته می شود و هنوز که هنوزه تحت سلطه ملکه الیزابت دوم است.

    تووالو

    1-واتیکان

    در آخر باید بگوییم که این واتیکان است که با اختلاف خیلی زیاد و با داشتن 451 نفر جمعیت به عنوان کم جمعیت ترین کشور دنیا شناخته می شود. لازم به ذکر است که پاپ که یکی از شاخص ترین افرادی است که در این دنیا وجود دارد، در واتیکان زندگی می کند. در واقع پاپ نه تنها مسیحیت کاتولیک را رهبری می کند، بلکه مدیریت کم جمعیت ترین و کوچکترین کشور دنیا را هم به عهده دارد. نکته جالب اینکه جمعیت واتیکان هر روز به خاطر جمعیت تویستانی که به قصد بازدید زا میدان سن پیترو، کلیسای سیستین و همین طور موزه های مختلف واتیکان راهی این کشور شده اند، سه برابر یا حتی چهار برابر جمعیت واقعیش می شود.

    واتیکان@

    راستی اگر موقعیتش برایتان فراهم بشود، دوست دارید که از کدامیک از کشورهای این لیست تحت عنوان کم جمعیت ترین کشورهای دنیا دیدن کنید؟ خوشحال می شویم که در بخش نظرات برایمان یادداشتی در این باره بگذارید. برای رزرو انواع تور ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره کشورهای دنیا بیشتر بخوانید:

    اسامی همه ی کشورهای جهان

    عجیب ترین کشورهای دنیا را می شناسید؟

    کوچکترین کشورهای جهان چه نام دارند؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW