021-88507190

جاهای دیدنی کوالالامپور مالزی که نباید از دست دهید

گردشگری م.مقیمی 06 خرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جاهای دیدنی کوالالامپور بسیار زیاد هستند. این شهر که پایتخت مالزی است، مناطق دیدنی زیادی را در خود جای داده است. در این مطلب، جاذبه های گردشگری کوالالامپور را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاهای دیدنی کوالالامپور

    جاهای دیدنی کوالالامپور به عنوان شهری که پایتخت کشور زیبای مالزی است، فراوان است و مناطق دیدنی مختلفی را در خود جای داده است. کوالالامپور یک شهر وسیع است که به شکل عجیبی با مفهوم زیبایی عجین شده است و شما به هر گوشه اش که نگاه کنید، فقط و فقط زیبایی را می بینید. با ما همراه باشید تا چند تا از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور که توریستی هستند را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که در تور مالزی باید از کدام جاهای دیدنی کوالالامپور بازدید داشته باشید. ما سعی کرده ایم که در تهیه لیست زیر سلیقه های مختلف را مد نظر بگیریم و برای هر شخصی با هر سلیقه ای پیشنهاد جالب توجهی داشته باشیم. پس این مطلب در مورد مناطق دیدنی کوالالامپور را از دست ندهید.

    برج های دوقلوی پتروناس

    معروف ترین جاذبه گردشگری که در کوالالامپور یک برج دوقلو به نام پتروناس است. این برج دوقلو جزء بلندترین برج های جهان است و همیشه از آن به عنوان بلندترین برج دوقلوی دنیا یاد می شود. این برج 88 طبقه ای معروف ترین و شاخص ترین سازه کوالالامپور به حساب می آید. لازم به ذکر است که بیشتر طبقات این برج های دوقلو اجاره داده شده اند و شاید بازدید از همه آن ها ممکن نباشد. اما طبقات همکف آن که به مرکز خرید سوریا کی ال سی سی اختصاص داده شده اند، حدود 300 فروشگاه به همراه یک گاری هنری، یک مرکز علمی، یک سالن کنسرت و چندین و چند مکان تفریحی را در خود جای داده اند و شما می توانید از آن ها بازدید کنید. این مورد یکی از مهم ترین جاهای دیدنی کوالالامپور است.

    برج های دوقلوی پتروناس

    پارک کی ال سی سی

    پارک کی ال سی سی یک پارک بسیار زیباست که دقیقا در کنار برج های دوقلوی پتروناس ساخته شده است. این پارک بزرگتین پارک کوالالامپور به حساب می آید و پر از مجسمه ها، فواره ها و البته گل و گیاه ها و همین طور درختان جذاب است. نکته جالبی که باید درباره پارک کی ال سی سی به شما بگوییم، این است که نوع درختان آن با وسواس بسیار زیاد انتخاب شده اند تا باعث جذب پرندگان مهاجر بشوند و در نتیجه شرایط به گونه ای در این پارک مهیا بشود که توریستان بتوانند انواع و اقسام پرندگان را در حین قدم زدن در پارک کی ال سی سی تماشا کنند. شما می توانید برای بازدید از جاهای دیدنی کوالالامپور، از خدمات تور کوالالامپور یا تور مالزی در آژانس هواپیمایی مهرپرواز استفاده کنید.

    پارک کی ال سی سی

    پارک پرندگان کوالالامپور

    پارک پرندگان کوالالامپور نه تنها یکی از بزرگترین پارک های پرندگان در کل دنیا به حساب می آید و بین توریستان محبوبیت بسیار زیادی دارد، بلکه یک مرکز تحقیقاتی برای دانشویان نیز محسوب می شود. در این پارک بیش از 2 هزار پرنده زندگی می کنند که بیشترشان جزء پرندگان بومی مالزی هستند. اما حدودا 10 درصدشان هم از سرزمین های دور همچون تانزانیا و کشورهای اروپایی به کوالالامپور آورده شده اند. از همه جالب تر اینکه این پارک یک آبشار به ارتفاع 91 متر هم دارد که زیبایی و شکوه بسار خاصی به این پارک داده است. این را هم بگوییم که در پارک پرندگان یک آمفی تئاتر نیز ساخته شده است که در آن مستندهای جالبی درباره پرندگان به نمایش گذاشته می شود و معمولا نظر پرنده دوست ها را به خود جلب می کند.

    پارک پرندگان کوالالامپور

    خیابان پتالینگ

    خیابان پتالینگ که در محله چینی های شهر زیبای کوالالامپور واقع شده، بین توریستان شکمو به عنوان محبوب ترین جاذبه گردشگری کوالالامپور شناخته می شود. چراکه این خیابان برای امتحان کردن غذاهای آسیایی شرایط بسیار خوبی دارد و عطر بی نظیر غذاهای آسیایی از هر گوشه از آن به مشام می رسد. این را هم بگوییم که در این خیابان مغازه های بسیار خوبی برای خرید لباس های ارزان و غیر اورجینال وجود دارد و به همین دلیل خیلی از توریستان برای خرید سوغاتی به خیابان پتالینگ مراجعه می کنند.

    خیابان پتالینگ

    شهربازی سان وی لاگون

    شهربازی سان وی لاگون یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین جاهای دیدنی کوالالامپور است. البته این پارک دقیقا داخل شهر کوالالامپور قرار نگرفته است و شما باید با یک تاکسی حدودا 45 دقیقه از شهر کوالالامپور فاصله بگیرید تا به آن برسید. اما مسلما ارزشش را دارد که این 45 دقیقه را طی کنید تا به یک شهربازی بسیار بزرگ برسید که بیش از 100 وسیله بازی دارد. این شهربازی که در موردش صحبت می کنیم، یک مجمعه تفریحی است که پارک آبی هم دارد و همه جور وسیله بازی برای همه سلیقه ها را در خود جای داده است.

    برج کوالالامپور

    برج کوالالامپور یک برج بسیار زیبا و خوش نقش و نگار است که حدودا 421 متر ارتفاع دارد. این برج یک رستوران گردان به همراه یک سکوی دیده بانی دارد که حدودا 300 متر بالاتر از سطح زمین قرار گرفته است و شما می توایند با یک آسانسور و ظرف مدت کمتر از 60 ثانیه به آن دسترسی پیدا کنید. جالب است بدانید که داخل این برج جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به یک موزه وارونه، یک آکواریوم زیبا، یک فروشگاه سوغاتی و یک باکس شیشه ای اشاره کرد که به سکوی دیده بانی وصل شده است و تماشای شهر کوالالامپور از درون آن تجربه ای بس جالب است.

    برج کوالالامپور

    موزه ملی مالزی

    می توان گفت که موزه ملی که در شهر کوالالامپور ساخته شده است، مهمترین موزه فرهنگی کل کشور مالزی است. این موزه سه طبقه ای که در موردش صحبت می کنیم، کلکسیون های بسیار خاصی دارد که در آن ها همه جور وسیله قدیمی از اسلحه های سنتی گرفته تا لباس های عروسی تاریخی به چشم می خورد. گفتنی است که این موزه در فضایی ساخته شده است که قبلا موزه ای به نام سلانگور در آن قرار گرفته بوده است. اما آن موزه در طول جنگ جهانی دوم تخریب شده و بعدها به جای آن، موزه فعلی تحت عنوان موزه ملی مالزی ساخته شده است. یان را هم بگوییم که بعضی از نمایشگاه های جالب این موزه در فضای باز برپا شده اند و در کل با فضاهای جالب، زیبا و دوست داشتنی که دارد، معمولا نظر توریستان را به خود جلب می کند.

    موزه ملی مالزی

    غارهای باتو

    غارهای باتو در 13 کیلومتری کوالالامپور قرار گرفته اند و شما می توانید به راحتی با یک قطار از ایستگاه قطار اصلی کوالالامپور به آن دسترسی پیدا کنید. این غارهایی که در موردشان صحبت می کنیم، متعلق به یک معبد هندو هستند که به خدای نگ یعنی لرد موروگان اختصاص یافته است. اتفاقا به همین دلیل هم هست که در قسمت ورودی غارهای باتو یک مجسمه 43 متری از موروگان ساخته اند که عنوان بلندترین مجسمه موروگان جهان را به آن داده اند. لازم به ذکر است که مجموعه غارهای باتو از سه غار مختلف تشکیل شده است. اما معمولا بیشتر توریستان به قصد بازدید از غار اصلی آن از این جاذبه گردشگری در کوالالامپور دیدن می کنند. نکته ای که باید در این باره بدانید، این است که شما برای رسیدن به این غار باید از 272 پله بالا بروید. پس یادتان باشد که حتما کفشی را برای بازدید از این جاذبه گردشگری کوالالامپور به پا کنید که راحت و سبک باشد.

    غارهای باتو


    درباره مالزی بیشتر بخوانید:

    عجایب هفتگانه مالزی

    برای سفر به مالزی حتما این وسایل را در چمدانتان قرار دهید!

    فصل حراج مالزی چه زمانی است؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW