021-88507190

آیا ایتالیا برای زندگی خوب است؟

گردشگری م.مقیمی 23 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فیلم های هالیوودی تصویری از ایتالیا در ذهن مردم دنیا ساخته اند که عوض کردن آن کار بسیار سختی است. با اینکه واقعا ایتالیا جای بسیار زیبایی برای زندگی است، اما واقعیت این است که همه چیز در آن به بی نقصی چیزی که به نظر می رسد، نیست.به هر حال زندگی در ایتالیا هم مثل زندگی در هر کشوری مزایا و معایب خاص خودش را دارد و خیلی از مهاجران از این حقیقت غافل هستند. ما امروز می خواهیم مزایا و معایب زندگی در ایتالیا را به شما بگوییم تا شما بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید که آیا ایتالیا برای زندگی جای خوبی هست یا نه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آیا ایتالیا برای زندگی خوب است؟
    فیلم های هالیوودی تصویری از ایتالیا در ذهن مردم دنیا ساخته اند که عوض کردن آن کار بسیار سختی است. با اینکه واقعا ایتالیا جای بسیار زیبایی برای زندگی است، اما واقعیت این است که همه چیز در آن به بی نقصی چیزی که به نظر می رسد، نیست.به هر حال زندگی در ایتالیا هم مثل زندگی در هر کشوری مزایا و معایب خاص خودش را دارد و خیلی از مهاجران از این حقیقت غافل هستند. ما امروز می خواهیم مزایا و معایب زندگی در ایتالیا را به شما بگوییم تا شما بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید که آیا ایتالیا برای زندگی جای خوبی هست یا نه.

    آیا ایتالیا برای زندگی خوب است

    سبک زندگی در ایتالیا
    اینکه زندگی در ایتالیا برایتان رضایت بخش باشد یا نباشد، بستگی به نوع نگاه شما دارد. معمولا مهاجرانی که انتظارشان از کیفیت زندگی در ایتالیا خیلی بالا است، وقتی پایشان به ایتالیا می رسد نا امید می شوند! چراکه با زندگی در ایتالیا چشمشان به معایب زندگی در ایتالیا هم باز می شود و تصویرشان از زندگی در ایتالیا به هم می ریزد. در حالی که زندگی در ایتالیا مزایای زیادی هم دارد که اگر به جای معایب روی آن ها تمرکز کنید، می بینید که زندگی در ایتالیا می تواند تجربه خیلی خوبی باشد. یکی از مزایای زندگی در ایتالیا این است که شما می توانید در کنار آدم هایی که بسیار اجتماعی هستند، زندگی خودتان را بگذرانید. در واقع فقط باران های سیل آسا و برف های سنگین می تواند مردم ایتالیا را داخل خانه هایشان نگه دارد. در غیر این صورت آن ها حتما برنامه های برای تفریح با دوستانشان و بیرون ماندن تا نصفه شب دارند. اما از آن طرف یکی از معایب زندگی در ایتالیا این است که به ندرت در ایتالیا کسی پیدا می شود که به زبان انگلیسی کاملا مسلط باشد. این بدین معنی است که اگر شما بخواهید در ایتالیا زندگی کنید، باید حتما زبان ایتالیایی را یاد بگیرید و با زبان انگلیسی نمی توانید از پس زندگی در ایتالیا بربیایید. البته این را هم بگوییم که مردم شهرهای بزرگ ایتالیا از نظر تسلط به زبان انگلیسی بهتر از مردم دیگر قسمت های ایتالیا هستند. ضمنا عیب دیگری که زندگی در ایتالیا دارد، این است که خیابان های ایتالیا خیلی تمیز نیستند. 
    خانه های ایتالیا
    خوب است این را بدانید که خانه های اجاره ای ایتالیا اکثر کوچک و قدیمی هستند و معمولا اجاره گرانی هم دارند. در حقیقت اکثر خانه های ایتالیا در دهه 1960 و 1970 میلادی ساخته شده اند و خیلی آپارتمان های تمیزی نیستند. اما با این حال معمولا مبلمان مدرنی دارند و دکوراسیون هایشان نیز معمولا خوب است.

    خانه های ایتالیا

    هزینه زندگی در ایتالیا
    هزینه زندگی در ایتالیا با هزینه زندگی در کشورهای دیگر اروپا برابری می کند و با اینکه اقتصاد ایتالیا در وضعیت خیلی خوبی نیست، اما با این حال قیمت ها در آن رشد نداشته اند. یکی از مزایای زندگی در ایتالیا این است که در ایتالیا سوپرمارکت های بسیار جذابی وجود دارد و حتی کوچکترین سوپرمارکت های آن در کوچکترین شهرها دارای مواد غذایی خوب و مطلوب هستند و اتفاقا قیمت اجناسشان هم ارزان است. نکته دیگر اینکه کیفیت مواد غذایی در ایتالیا بسیار بالا است و دلیل این امر هم این است که در ایتالیا استفاده از مواد نگهدارنده و مواد رنگی در خوراکی ها ممنوع است. اما از آن طرف به خاطر اینکه ایتالیا منابع کمی دارد، قیمت خدمات در آن از جمله قیمت بنزین، گاز و برق بسیار زیاد است.
    کیفیت تحصیل در ایتالیا
     یکی از مزایای زندگی در ایتالیا این است که اگر شما با خانواده تان به ایتالیا مهاجرت کنید، می توانید مطمئن باشید که فرزندانتان می توانند از کیفیت بالای آموزش در ایتالیا بهره ببرند. خوب است این را بدانید که کودکان در ایتالیا از سن 3 سالگی شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می کنند. ضمنا تحصیل در ایتالیا رایگان است و دانش آموزان در نهایت با سطح بالایی از دانش و هنر فارغ التحصیل می شوند. نکته دیگر اینکه بیشتر شهرهای ایتالیای دارای مدرسه های بین المللی هستند که البته هزینه تحصیل در آن ها به نسبت بالاتر است. البته مشکلی که سیستم آموزشی ایتالیا دارد، این است که در دبیرستان های آن به صورت مشخص یک سری درس های عمومی کار نمی شود و برنامه آموزشی جامعی در آن وجود ندارد. در واقع داستان از این قرار است که در هر کدام از دبیرستان های ایتالیا یک سری درس های تخصصی و خاص داده می شود و دانش آموزان باید از دوران دبیرستان بدانند که در چه حرفه ای می خواهند در آینده فعالیت داشته باشند. چراکه اگر تصمیم اشتباهی برای انتخاب دبیرستان بگیرند، این انتخاب اشتباه می تواند در تحصیلات عالی آن ها در دانشگاه تاثیر بگذارد و مسلم است که گرفتن چنین تصمیم مهمی برای کودکان زیر 14 سال کمی سخت است. 
    سیستم حمل و نقل در ایتالیا
    با اینکه سفر بین شهری در ایتالیا خیلی راحت است، اما به هر حال ایتالیا از نظر کیفیت حمل و نقل هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد. نقطه قوت ایتالیا این است که در آن سیستم حمل و نقل عمومی خوبی وجود دارد و سیستم حمل و نقل عمومی آن هم ارزان و هم امن است. اما مشکل اینجاست که ایتالیا جاده های خطرناکی دارد و مردمانش خیلی رانندگی خوب و مطمئنی ندارند. پس با این حساب اگر شما بخواهید در ایتالیا مرتب رانندگی کنید و از این شهر به آن شهر بروید، ممکن است از این نظر با مشکل مواجه شوید.

    سیستم حمل و نقل در ایتالیا

    فرصت شغلی در ایتالیا
    پیدا کردن شغل در ایتالیا به آن راحتی که فکرش را می کنید نیست! حقیقت این است که نرخ بیکاری در ایتالیا خیلی زیاد است و هر سال در ایتالیا هزاران دانشجو فارغ التحصیل می شوند که کار ندارند. با این حساب اگر شما می خواهید به ایتالیا مهاجرت کنید، باید قبل از اینکه پایتان به ایتالیا برسد، به دنبال پیدا کردن یک شغل در ایتالیا باشید و فکر کار در ایتالیا را از قبل کنید. نکته دیگر اینکه طی کردن روال اداری در ایتالیا بسیار سخت است و کلاً در ادارات ایتالیا برای انجام هر کاری نیاز به کاغذ بازی بسیار زیادی وجود دارد. 

    فرصت شغلی در ایتالیا

    خدمات درمانی در ایتالیا
    یکی از مزیت های زندگی در ایتالیا این است که خدمات درمانی در آن بسیار خوب و البته ارزان است. در این کشور بیمارستان های دولتی متعدید وجود دارد که بسیار خوب هستند و اصولا دسترسی به دکترهای خوب در ایتالیا (حتی در مناطق روستایی) بسیار راحت است. 
    برای اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW