021-88507190

باغ ارم شیراز را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 06 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
باغ ارم شیراز، باغی زیبا است که وقتی در آن قدم می بینید، چشمتان فقط زیبایی را می بینید. با ما همراه باشید تا شما را با باغ ارم شیراز آشنا کنیم تا شما هم بدانید که در این باغ چه چیزی در انتظارتان است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    باغ ارم شیراز

    شیراز یکی از زیباترین شهرهای کشورمان هست و همه ما این را می دانیم. در این شهر زیبا باغ های بسیار جذابی وجود دارد که وجودشان باعث زیباتر شدن و دیدنی تر شدن هر چه بیشتر شیراز شده است. یکی از دیدنی ترین باغ های شیراز، باغی به نام ارم است که وقتی در آن قدم می زنید، چشمتان فقط زیبایی را می بینید و مشامتان فقط عطر و بوهای خوب را استشمام می کند. با ما همراه باشید تا شما را با باغ ارم شیراز آشنا کنیم تا شما هم بدانید که در این باغ چه چیزی در انتظارتان است.

    تاریخچه باغ ارم شیراز

    واقعیت این است که زمان ساخته شدن باغ ارم شیراز نا مشخص است. اما بر اساس منابعی که موجود هستند، می توان گفت که حداقل قدمت باغ ارم به دوران سلجوقیان بر می گردد. بعضی از مورخین معتقدند که باغ ارم به دستور پسر ملک شاه یعنی اتابک ساخته شده است، اما باز هم اطمینانی در مورد این مساله وجود ندارد. تنها مساله ای که مشخص است، این است که باغ ارم در دوران های مختلف چندین و چند بار مورد بازسازی قرار گرفته است و بازسازی اصلی آن در زمان سلطنت کریم خان زند بوده است. در واقع در زمان زندیان عمارت زیبای مرکزی باغ ارم که در زمان قاجاریان ساخته شده بوده، مورد مرمت قرار گرفته است. پس در پاسخ به این سوال که باغ ارم در کدام شهر قرار دارد می توان گفت که در شیراز قرار گرفته است.

    عکس باغ ارم شیراز

    عکس باغ ارم شیراز

    درخت سه هزار ساله سروناز در باغ ارم

    یکی از جالب ترین ویژگی های باغ ارم شیراز این است که در آن یک درخت سرو 3000 ساله وجود دارد که به آن سروناز گفته می شود. این درختی که در موردش صحبت می کنیم، بیش از 40 متر ارتفاع دارد و همیشه نظر بازدیدکنندگان باغ ارم شیراز را به خود جلب می کند. مخصوصا اینکه در فرهنگ ما ایرانیان درخت سررو یک درخت سمبلیک و مقدس به حساب می آید و همان طور که می دانید، در اشعار ایرانی بارها به نام آن اشاره شده است. درخت سرو به قدری در تاریخ کشور ما ارزشمند بوده است که نقش آن در بناهای پرسپولیس نیز دیده می شود.

    زیبایی های باغ ارم شیراز

    باغ ارم شیراز ثبت یونسکو شده است و همیشه از آن به عنوان یکی از جالب ترین جاهای دیدنی شیراز و حتی کل ایران یاد می شود. این باغ که بر اساس اصول جالب باغ سازی ایرانی طراحی و سخته شده است، ترکیبی از زیبایی طبیعت، هنر، ادبیات، موسیقی و معماری است و از هر نظر خارق العاده است. در طراحی و ساخت باغ ارم شیراز ترکیبی از هنر و مهندسی درجه یک به چشم می خورد و نتیجه این شده که هر کسی که یک بار از باغ ارم دیدن می کند، تا همیشه تصویر زیبای آن در ذهنش ثبت می شود و همیشه از آن به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران یاد می کند.

    زیبایی های باغ ارم شیراز

    دانستنی های جالب درباره باغ ارم شیراز

    جالب است بدانید که در اواخر سلسله زندیان و در طول 75 سال، باغ ارم در اختیار طایفه قشقایی بوده است وبعد از آن به یکی از خان های قاجار فروخته شده است، بعد مورد بازسازی قرار گرفت و در نهایت به دانشگاه شیراز داده شد.  این باغ زیبا به خاطر وجود درختان سرسبز در آن، همیشه هوای مساعدتری به نسبت دیگر نقاط شیراز دارد و شما در هر ماهی از سال که از آن بازدید کنید، با احساس کردن هوای مطبوع آن غافلگیر می شوید.

    درباره عمارت زیبای باغ ارم شیراز

    در باغ ارم شیراز یک عمارت بسیار شگفت انگیز وجود دارد که در جلوی آن یک حوض زیبا قرار گرفته است. این عمارت و حوض زیبایش به عنوان بهترین نقاط باغ ارم برای عکاسی شناخته می شوند و همیشه همه بازدیدکنندگان در اطراف آن در حال عکس گرفتن از خودشان هستند. بر روی نمای این عمارت تحسین بر انگیز، یک سری نقاشی به چشم می خورد که موضوعشان نبردهای دوران قاجار و همین طور رویدادهای تاریخی دیگر است. برای ساخت این نمای زیبا از تزئینات کاشی کاری و گچ بری بسیار زیبایی استفاده شده است که شکوه خاصی به آن داده اند.

    این عمارت سه طبقه دارد که یکی از یکی جذاب تر هستند و همه آن ها با نقاشی های رنگارنگ و کاشی کاری های شگفت انگیز مزین شده اند. طبقه دوم و سوم این عمارت بالکن هایی دارند که چشم اندازی خیره کننده به باغ ارم دارند و مشخص است که در روزگار گذشته، ساکنین این باغ از محیط این بالکن ها برای استراحت کردن استفاده می کرده اند. گفتنی است که در بخش های مختلف باغ اطراف این عمارت، درختان مختلف نظیر درخت های کاج، بید، انار، زردآلو، گردو، سیب، بادام و گلابی به چشم می خورد.

    بهترین زمان برای بازدید از باغ ارم شیراز

    همه ما ایرانیان اردیبهشت را بهترین ماه سفر به شیراز می شناسیم و باید این را بگوییم که بهترین ماه بازدید از باغ ارم نیز همان ماه اردیبهشت است. چراکه در این ماه اولا هوای باغ ارم از همیشه مطبوع تر و دلنوازتر است و دوما اینکه این باغ در فصل بهار از همیشه زیباتر می شود. البته این را هم باید بدانید که ماه های مهر و آبان نیز زمان بسیار ایده آلی برای بازدید از باغ ارم شیراز محسوب می شوند. توصیه ما به شما این است که در هر کدام از این ماه ها که به شیراز سفر کردید، بازدید از باغ ارم را در هنگام صبح انجام دهید تا بیشترین استفاده را از زیبایی های این باغ ببرید. مطمئن باشید که اگر شما هم در اول روز از باغ ارم دیدن کنید، از دیدن بازتاب نور در آب حوض این مجموعه و نهرهای آن و همین طور شنیدن نجوای گوش نواز پرندگان باغ ارم در این زمان شگفت زده می شوید.

    بهترین زمان برای بازدید از باغ ارم شیراز

    برای رزرو انواع تور ارزان و تور لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره شیراز بیشتر بخوانید:

    روز شیراز شهر فرهنگ و ادب

    روستای قلات بهشت استان فارس را بشناسید

    باغ نارنجستان قوام شیراز را بشناسید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW