021-88507190

راهنمای سفر به اصفهان

راهنمای سفر م.مقیمی 19 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
راهنمای سفر به اصفهان، شهر نصف جهان را که یکی از زیباترین شهرهای کشورمان است بررسی کرده ایم. پس برای داشتن بهترین سفر، راهنمای سفر به اصفهان را بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای سفر به اصفهان چگونه است؟

    اصفهان که در مرکز کشورمان ایران قرار گرفته است و همیشه از آن به عنوان نصف جهان یاد می شود، یکی از زیباترین شهرهای کشورمان به حساب می آید. شهری که همه چیز در آن از خیابان ها گرفته تا اماکن تاریخی، میدان ها، هتل ها و رستوران ها زیبا هستند و همه چیز در آن جذاب و دیدنی است. این شهر که زمانی پایخت ایران بوده است، همه زیبایی ها را در خود جای داده است و واقعیت این است که هر چند بار که از آن بازدید داشته باشید، باز هم می تواند شما را شگفت زده و مسحور خودش کند. اگر شما هم می خواهید به اصفهان نصف جهان سفر کنید، حتما این راهنمای سفر به اصفهان را با دقت مطالعه کنید.

    راهنمای سفر به اصفهان

    چگونه در دوران  کرونا به اصفهان سفر کنیم؟

    شما می توانید با روش های مختلف از جمله سفر با تور یا بدون تور به اصفهان سفر کنید. بسته به اینکه شهرتان چقدر با اصفهان فاصله دارد، می توانید سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی را به مقصد این شهر زیبا امتحان کنید. لازم به ذکر است که اصفهان در فاصله 430 کیلومتری تهران و در جنوب این شهر قرار گرفته است.

    بهترین زمان سفر به اصفهان چه زمانی است؟

    اصفهان آب و هوای خشکی دارد و اصولا بارش باران در آن بسیار محدود است. این شهر زمستان های سردی دارد و میانگین دمای بین 2- درجه تا 8 درجه سانتگیراد را در طول زمستان ها تجربه می کند. ضمن اینکه گاهی اوقات ممکن است که دمای این شهر در فصل زمستان حتی تا 10- درجه سانتگیراد هم برسد. از ان طرف اصفهان تابستان های بسیار گرمی را تجربه می کند و در طول روزهای تابستانی، ممکن است که دمای هوای آن از 36 درجه سانتگیراد نیز فراتر برود. البته باید این را بگوییم که اصفهان در طول شب های زمستانی هوای مساعدتری دارد و هوایش در طول شب از روز خنک تر است. با این اوصاف می توان گفت که سفر به اصفهان در دو فصل بهار و پاییز می تواند تجربه جالب تری را برای شما رقم بزند.

    چگونه می توانیم در سطح شهر اصفهان تردد کنیم؟

    در اصفهان شما می توانید از اتوبوس ها، قطارهای مترو و همین طور تاکسی برای تردد در سطح شهر استفاده کنید. خوب است این را بدانید که اتوبوس های شماره 91 می توانند شما را از ترمینال اتوبوسرانی کاوه به مرکز شهر اصفهان برسانند. پس اگر احیانا با اتوبوس به اصفهان رفتید و خواستید از ترمینال به هتلتان در مرکز شهر اصفهان بروید، می توانید از این اتوبوس ها استفاده کنید. نکته دیگر اینکه در اصفهان تاکسی های اپلیکیشن هایی مثل اسنپ و تپسی فعال هستند و شما می توانید به راحتی از این تاکسی های آنلاین نیز برای تردد در اصفهان بهره ببرید.

    از کدامیک از جاذبه های گردشگری اصفهان دیدن کنیم؟

    شما با سفر به اصفهان می توانید از جاهای دیدنی مختلفی از جمله میدان ها و خیابان های زیبا مثل میدان نقش جهان، بلور چهارباغ و بلوار چهارباغ خواجو و همین طور مساجد زیبا همچون مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و مسجد حکیم که هر کدامشان به نوعی شاهکار معماری به حساب می ایند، بازدید کنید. همچنین می توانید از کاخ های زیبای اصفهان مثل عالی قاپو، تالار اشرف، کاخ هشت بهشت و بنای زیبای چهل ستون بازید داشته باشید. گذشته از این ها، اصفهان مدرسه های تاریخی بسیار زیبایی مثل حوزه علمیه صدر بازار، مدرسه امام جعفر صادق و مدرسه خواجو و پل های شگفت انگیز و معروفی مثل سی و سه پل، پل خواجو، پل شهرستان، پل چوبی و پل مارنان دارد.

    جاذبه های گردشگری جالب و دیدنی اصفهان فقط محدود به همین ها نیستند و گذشته از همه این ها، کلیساهای جذابی مثل کلیسای وانک و کلیسای مریم و باغ های سرسبزی همچون باغ گل ها و باغ پرندگان در این شهر ساخته شده اند که یکی از یکی دیدنی تر هستند. توصیه ما به شما این است که در کنار بازدید از این اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری، از مراکز تفریحی و جاذبه های توریستی مدرن اصفهان مثل سیتی سنتر اصفهان که یک مجموعه بزرگ است و از موزه، فودکورت، گالری هنری، بزرگترین مرکز خرید ایران و بزرگترین شهربازی سرپوشیده ایران تشکیل شده است، بازدید داشته باشید و حتما یک سر به رستوران های مدرن اصفهان مثل رستوران شب نشین، رستوران هرمس و خانه کنتاکی اصفهان بزنید. اگر هم اهل رفتن به شهربازیه ستید، حتما برای تفریح در شهربازی های جالب اصفهان مثل شهربازی سیمرغ و شهربازی دریم لند اصفهان وقت بگذارید.

    از کدامیک از جاذبه های گردشگری اصفهان دیدن کنیم

    چه سوغاتی هایی از اصفهان بخریم؟

    اصفهان فرش های دست بافت، نقاشی های مینیاتوری، تابلوهای خاتم کاری و گزهای معروف دارد. شما بسته به بودجه ای که برای خرید سوغاتی مد نظر دارید، می توانید هر کدام از این موارد را برای عزیزانتان یا برای خودتان و به عنوان یادگاری از بازارهای اصفهان خریداری کنید.

    چه غذاهای محلی را در اصفهان امتحان کنیم؟

    اصفهان جدای از اینکه چلوکباب های بسیار خوشمزه ای دارد، غذاهای محلی مختلفی مثل بریانی، فرانی و شیره، خورشت ماست و خوراکی های جالبی مثل دوغ و گوشفیل دارد که حتما باید طعم آن ها را در طول سفر به اصفهان امتحان کنید.

    در کدام هتل اصفهان اقامت کنیم؟

    در اصفهان هتل های متعددی وجود دارد که شما می توانید هر کدامشان را برای اقامت انتخاب کنید. اما اگر سلیقه خاصی دارید و به دنبال یک هتل بسیار خوب در اصفهان هستید، توصیه ما به شما این است که یکی از بهترین هتل های اصفهان یعنی هتل عباسی، هتل پارسیان کوثر، هتل خواجو یا هتل سنتی عتیق را برای اقامت در اصفهان رزرو کنید.

    برای رزرو تورهای مسافرتی ارزان می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره ایرانگردی بیشتر بخوانید:

    جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران

    بزرگترین شهر ایران کدام است

    باغ ارم شیراز را بشناسید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW