021-88507190

بهترین نقاط ایران برای کمپینگ و طبیعت گردی

گردشگری م.مقیمی 31 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین و جذاب ترین نقاط ایران برای کمپینگ، طبیعت گردی و چادر زدن در بکرترین مناطق ایران یک لایف استایل خاص است که بهتر است قبل آن با بهترین طبیعت ایران آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین طبیعت های بکر ایران برای کمپینگ

    طبیعت گردی، چادر زدن در طبیعت و کمپینگ یک لایف استایل بسیار خاص است که شاید شما هم دوست داشته باشید آن را تجربه کنید. اما شاید این را ندانید که کدام نقاط ایران برای کمپ زدن و چادر زدن مناسب هستند و شما باید طبیعت گردی را از کدام قسمت ایران شروع کنید. در این صورت به شما توصیه می کنیم که این مطلب را مطالعه کنید تا با بهترین طبیعت ایران و جذاب ترین و بهترین نقاط ایران برای کمپینگ آشنا شوید.

    بکرترین مناطق ایران

    در این قسمت بکرترین مناطق ایران و زیباترین مناطق طبیعی ایران را بررسی می کنیم.

    روستای فیلبند

    اگر شما هم از کودکی آرزوی این را داشته اید که بر فراز ابرهای سفید و نرم قدم بزنید و ابرها را زیر پاهایتان ببینید، باید حتما به فیلبند سفر کنید. فیلبند که حدود 2300 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است، دقیقا بالای ابرها قرار گرفته است و شما با کمپینگ در آن می توانید به رویای کودکیتان جامه عمل بپوشانید. فییلند یکی از مکان های مناسب برای کمپینگ است. این شهر حدودا 1 ساعت و نیم با آمل و حدودا 4 ساعت با تهران فاصله دارد. به شما توصیه می کنیم که اگر برایتان ممکن است، حتما یک سفر در طول تابستان به فیلبند داشته باشید تا شما هم بتوانید اقیانوس ابرها را در روستای فیلبند تماشا کنید و از طبیعت گردی در یکی از زیباترین روستاهای ایران لذت ببرید. 

    روستای فیلبند

    روستای زراس

    روستای زراس که در استان خوزستان واقع شده است، یکی از بهترین نقاط ایران برای کمپینگ و از بکرترین مناطق ایران است. در زراس یک دریاچه بسیار زیبا و آبی رنگ وجود دارد که در میان کوهستان قرار گرفته است و چشم اندازش بسیار جذاب و خیره کننده است. به شما توصیه می کنیم که در صورت امکان در فصل بهار راهی زراس شوید تا بتوانید کمپینگ و طبیعت گردی را در این روستای زیبا به بهترین شکل ممکن تجربه کنید.

    روستای زراس

    دریاچه سبلان

    درست وسط تابستان که هوای خیلی از شهرهای ایران بیش از اندازه گرم می شود، شما می توانید با سفر به دریاچه سبلان و کمپ زدن در آن از خنکی و مطبوعی هوای این منطقه استفاده کنید. البته این را باید بگوییم که شما برای دسترسی به این دریاچه زیبا و خوش آب و هوا باید از یک کوه 4000 متری بالا بروید که برای بالا رفتن از آن به حدود 5 ساعت و برای پایین آمدن از آن به حدود 3 تا 4 ساعت زمان نیاز دارید. اما در همین راه به ظاهر طولانی مناظری را خواهید دید که مسلما تک تکشان شما را شگفت زده می کنند. لازم به ذکر است که آب دریاچه سبلان در فصل زمستان کاملا یخ می زند، در فصل بهار شروع به آب شدن می کند و در فصل تابستان به رنگ سبز بسیار زیبایی در می آید.

    دریاچه سبلان

    تنگ براق

    تنگ براق یک دره بسیار زیبا و سرسبز است که یک آبشار بسیار دیدنی نیز دارد. این دره در حوالی شمال غرب شیراز قرار گرفته است و سفر به آن و کمپ زدن در آن مساوی با تجربه روزهای بسیار به یادماندنی است. شما با چادر زدن در تنگ براق این فرصت را پیدا می کنید که طبیعت گردی کنید، در آب رودخانه شنا کنید و اقامت در یکی از خاص ترین و منحصر به فردترین مناظر طبیعی ایران را تجربه کنید.

    تنگ براق

    منطقه حفاظت شده آینالو

    یک منطقه حفاظت شده به نام آینالو در استان آذربایجان شرقی و در حاشیه جنوبی رودخانه ارس وجود دارد که بازدید از آن تجربه بسیار جالبی است. در حقیقت آینالو بخشی از جنگل ارسباران است که در آن حدود 215 گونه متنوع از پرندگان و انواع حیوانات زندگی می کنند که خیلی هایشان از خطر انقراض نجات یافته اند. این یعنی کمپینگ در آینالو می تواند این فرصت ر ابرای شما فراهم کند که بخشی از این پرندگان و حیوانات را به چشم ببینید که مسلما شور و هیجان خاصی را در وجودتان ایجاد می کند. البته باید این را  ذکر کنیم که شما برای چادر زدن و اقامت در بعضی از قسمت های این منطقه حفاظت شده به مجوز نیاز دارید.  

    منطقه حفاظت شده آینالو

    دره خزینه

    دره خزینه که در استان لرستان واقع شده است، شباهت خیلی زیادی به گرند کنیون آریزونا دارد و حتی بعضی ها معتقدند که این دو با هم دوقلو هستند! نکته ای که باید درباره دره خزینه بدانید، این است که این منطقه در فصل پاییز و زمستان سرد می شود و با این حساب بهتر است که شما در فصل تابستان برای کمپینگ به این خطه از ایران سفر کنید. نکته دیگر اینکه صخره های دره خزینه به خاطر فرسایش اشکال بسیار جالبی پیدا کرده اند که بدون شک شما را هم مسحور خودشان می کنند و مسلما شما هم شیفته عکاسی در این منطقه می شوید. پس یادتان باشد که برای سفر به دره خزینه و کمپ زدن در آن حتما دوربین عکاسیتان را به همراه داشته باشید و به هیچ عنوان بدون دوربین عکاسی راهی این منطقه نشوید.

    دره خزینه

    سخن نهایی

    راستی شما تا به حال به کدامیک از این جاذبه های طبیعی سفر کرده اید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید.


    درباره مناظر طبیعی ایران بیشتر بخوانید:

    زیباترین جزیره ایران

    تنگه قاهان قم و جاهای دیدنی آن

    صومعه سرا شهری با طبیعت سرسبز در گیلان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW