021-88507190

صومعه سرا شهری با طبیعت سرسبز در گیلان

گردشگری م.مقیمی 27 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
صومعه سرا، یکی از زیباترین شهرهای استان سرسبز گیلان است. تالاب ها و بهترین روستای صومعه سرا نیز معروف است. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    صومعه سرا کجاست؟

    یکی از زیباترین شهرهای استان سرسبز گیلان، شهری به نام صومعه سراست. شهری که به خاطر تالاب های زیبایش، طبیعت سرسبز و دیدنیش، روستاهای جذابش و روستاهای منحصر به فردش معروف شده است. اگر شما هم می خواهید به صومعه سرا سفر کنید و نمی دانید که صومعه سرا کجاست، بهتر است که قبل از هر اقدامی این مطلب را بخوانید تا هر آنچه باید درباره صومعه سرا بدانید را به شما بگوییم.

    تصاویر صومعه سرا

    تصاویر صومعه سرا

    لوکیشن صومعه سرا

    شهر زیبای صومعه سرا در نزدیکی شهر رشت در استان گیلان قرار گرفته است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، صومعه سرا در 28 کیلومتری رشت و در 12 کیلومتری فومن قرار گرفته است. با این حساب اگر شما بخواهید به فومن سفر کنید، اول از همه باید خودتان را از محل زندگیتان به شهر رشت برسانید، بعد به سمت فومن بروید، اما وارد شهر فومن نشوید و کمربندی آن را رد کنید تا در نهایت تابلو صومعه سرا را ببینید.

    جاهای دیدنی صومعه سرا

    در صومعه سرا و اطراف آن یک سری تالاب دیدنی وجود دارد که اولا آرامش در آن ها موج می زند و دوما طبیعت آن ها بسیار زیبا و باشکوه است. به جرئت می توان گفت که این تالاب ها جالب ترین جاذبه های توریستی منطقه صومعه سرا هستند. البته منطقه تبیان و جنگل های آن نیز جذابیت فوق العاده ای دارند و مسلما وقت گذاشتن برای تفریح در چنین جاذبه های طبیعی نیز از واجبات سفر به صومعه سراست.  ضمن اینکه در صومعه سرا اماکن تاریخی متعددی از جمله پل های قدیمی بسیار ارزشمندی وجود دارد و هر چه بیشتر برای گشت و گذار در این شهر وقت بگذارید، سهم بیشتری از این جاذبه های توریستی و اماکن دیدنی نصیبتان می شود. گذشته از همه این ها، به شما توصیه می کنیم که اگر به صومعه سرا سفر کردید، به هیچ عنوان شانس دیدن تالاب هایی مثل تالاب هندخانه، تالاب نرگستان و تالاب سیاه درویشان را از خودتان نگیرید. علاوه بر این ها، حتما در روستاهای زیبای صومعه سرا گشت و گذار کنید و یادتان باشد که تک تک 151 روستایی که در صومعه سرا وجود دارند، زیبا و دیدنی هستند. اما از آنجایی که مسلما شما برای گشت و گذار در 151 روستا وقت ندارید، به شما توصیه می کنیم که از یک یا چند تا از روستاهایی که در ادامه معرفی می کنیم، دیدن کنید.

    جاهای دیدنی صومعه سرا

    بهترین روستاهای صومعه سرا

    روستای نرگستان، روستای سیاه درویشان، روستای کسما و روستای کسگر جزو بهترین روستای صومعه سرا به حساب می آیند. دو روستای اول به خاطر تالاب های بی نظیرشان، روستای سوم به خاطر حمام تاریخی شگفت انگیزش و روستای چهارم به خاطر اماکن تاریخی جالبش محبوب شده اند. البته که همه این روستاها و همین طور دیگر اسامی روستاهای صومعه سرا نیز طبیعت زیبایی دارند و از این نظر هیچ کدامشان کم و کاستی ندارند.

    بهترین زمان سفر به صومعه سرا

    فصل بهار و علی الخصوص ماه دوم بهار یعنی اردیبهشت را به عنوان بهترین زمان سفر به صومعه سرا می شناسند. دلیلش این است که در ماه اردیبهشت شکوفه های توت فرنگی در صومعه سرا فراوان می شوند و این شکوفه های جلوه بسیار خاصی به طبیعت شگفت انگیز صومعه سرا می دهند. ضمن اینکه هوای صومعه سرا در اردیبهشت ماه عالی است و با این اوصاف می توان گفت که صومعه سرا در ماه دوم بهار همه چیز تمام است!

    اقامت در صومعه سرا

    شما برای اقامت در صومعه سرا می توانید برای خودتان سوئیت یا ویلا اجاره کنید یا برای گذراندن شب به اقامتگاه های بوم گردی صومعه سرا بروید. اگر از ما می پرسید، به شما توصیه می کنیم که حتما سوئیت، ویلا یا اقامتگاه بوم گردی خود را در یکی از روستاهای زیبایی که در این متن به شما معرفی کردیم، رزرو کنید. 

    اقامت در صومعه سرا

    وسایل لازم برای سفر به صومعه سرا

    برای سفر به صومعه سرا علاوه بر لباس های مناسب فصل، کفش مناسب برای پیاده روی، دوربین عکاسی با کیفیت، کوله پشتی، چتر، عینک آفتابی و کلاه آفتابگیر همراهتان داشته باشید. اگر هم به وقت گذرانی در جنگل و طبیعت علاقه دارید، حتما یک چادر مسافرتی به همراه وسایل پیک نیک نیز به صومعه سرا ببرید.

    سخن پایانی

    امیدواریم که سفرتان به صومعه سرا برایتان به سفری به یادماندنی تبدیل شود و به سلامت این سفر جذاب و سرشار از ماجراجویی را سپری کنید. اگر احیانا تا به حال تجربه سفر به صومعه سرا را داشته اید، ممنون می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهر پرواز در میان بگذارید. شما می توانید برای خرید تورهای مسافرتی ارزان نیز با آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره طبیعت زیبای شمال ایران بیشتر بخوانید:

    مرداب هسل کجاست، طبیعتی که حتما باید ببینید

    روستای لاویج چمستان ییلاقی زیبا در شمال ایران

    هفت آبشار تیرکن طبیعتی زیبا در شمال ایران

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW