021-88507190

کویر ابوزید آباد کاشان را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 31 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کویر ابوزید آباد کجاست؟ کویر ابوزید آباد یکی از خاص ترین و دیدنی ترین کویرهای ایران است. دسترسی به آن بسیار راحت است پس در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کویر ابوزید آباد کجاست؟

    تا به حال نامی از کویر ابوزید آباد شنیده اید؟ آیا این را می دانید که کویر ابوزید آباد یکی از خاص ترین و دیدنی ترین کویرهای کشورمان ایران است؟ آیا می دانید که این کویر که اتفاقا دسترسی به آن بسیار راحت است، یکی از جالب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایران به حساب می آید؟ با این حساب اگر تا به حال به کویر ابوزید آباد سفر نکرده اید، وقتش رسیده که با این کویر دیدنی آشنا شوید. اگر می خواهید بدانید که کویر ابوزید آباد کجاست، چه جاهای دیدنی دارد و چگونه می توان به آن سفر کرد، این مطلب را از دست ندهید.

    مسیر کویر ابوزید آباد با ماشین شخصی

    کویر ابوزید آباد در استان زیبای اصفهان قرار گرفته است. این کویر زیبا فاصله کمی با شهر کاشان دارد و در حوالی شهر کوچکی به نام ابوزید آباد قرار گرفته است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، این کویر حدودا 30 کیلومتر با شهر کاشان و حدود 8 کیلومتر با شهر ابوزید آباد فاصله دارد. بنابراین اگر شما بخواهید به کویر ابوزید آباد با ماشین شخصی سفر کنید، اول باید خودتان را به شهر کاشان برسانید و به سمت شهر ابوزید آباد بروید تا بعد از عبور از این شهر وارد این کویر شگفت انگیز بشوید. 

    لوکیشن کویر ابوزید آباد@

    تفریحات کویر ابوزید آباد

    کویر ابوزید آباد هم روزهای بی نظیر و هم شهرهای جذابی دارد. این کویر که پر از تپه های شنی زیبا و طلایی رنگ است، بهترین شرایط ممکن را برای آفرود، شترسواری و همین طور گشت و گذار با موتور چهار چرخ را دارد. این کویر به قدری محیط جالبی دارد که حتی یک قدم زدن ساده نیز در آن یک تفریح بسیار دلچسب است. وقتی هم که شب فرا می رسد، زیبایی های این کویر با وجود ستاره های چشمک زن دو چندان می شود. تصورش را بکنید که در طول شب، می توانید در کویر ابوزید آباد دور یک آتش هیزمی بنشینید، آسمان شب را تماشا کنید، به موزیک مورد علاقه تان گوش دهید و از خلوت با خودتان یا وقت گذرانی و تفریح و خنده با همسفرانتان لذت ببرید.

    جاهای دیدنی کویر ابوزید آباد

    مهمترین دلیلی که باعث شده کویر ابوزید آباد به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شود، این است که زیبایی طبیعی بی نقصی دارد. جدای از این مساله، در نزدیکی این کویر اماکن تاریخی و جاهای دیدنی متعددی از جمله قلعه کرشاهی، شهر زیرزمینی نوش آباد و همین طور یک کاروانسرای بسیار زیبای تاریخی وجود دارد که قدمتش به دوران صفویان بر می گردد.

    اقامت در کویر ابوزید آباد

    از آنجایی که نیمی از جذابیت سفر به کویر ابوزید آباد به اقامت شبانه در آن است، به شما توصیه می کنیم که حتما حداقل یک شب را در این کویر بمانید و تا می توانید از تک تک لحظات شب این کویر بهره ببرید. برای اقامت در کویر ابوزید آباد دو انتخاب بسیار ویژه پیش رو دارید که یکی از دیگری بهتر هستند. اولین انتخاب این است که با خودتان چادر مسافرتی و تجهیزات کمپینگ به کویر ابوزید آباد ببرید و بدین شکل شب را در این کویر به صبح برسانید. دومین انتخاب هم این است که در همان کاروانسرای تاریخی کویر اقامت کنید. جالب است بدانید که کاروانسرای ابوزید آباد هنوز که هنوزه به روی مسافران باز است و هنوز هم درست مثل زمان صفویان، امکان اقامت در آن برای مسافران و رهگذران وجود دارد.

    بهترین زمان سفر به کویر ابوزید آباد

    برای اینکه بتوانید اقامت دلچسب تری را در کویر ابوزید آباد تجربه کنید، بهتر است که در نیمه دوم سال یعنی در فصل پاییز یا زمستان راهی این کویر شوید. البته ایام عید نیز برای بازدید از کویر ابوزید آباد زمان مناسبی است و معمولا در دو هفته اول فروردین نیز هوای کویر ابوزید آباد مطبوع است.

    وسایل لازم برای سفر به کویر ابوزید آباد

    شما برای سفر به کویر ابوزید آباد باید یک سری وسایل را در چمدانتان قرار دهید. علاوه بر لباس هایی که برای پوشیدن در کویر ابوزید آباد مد نظر دارید، باید وسایلی چون عینک آفتابی، کلاه آفتابگیر، کوله پشتی، مواد غذایی، آب آشامیدنی، اسپری ضد حشره و همین طور یک جفت کفش یا بوت مناسب همراهتان داشته باشید. اگر هم قصد کمپ کردن در کویر ابوزید آباد را دارید، حتما وسایلی مثل چادر مسافرتی و کیسه خواب به همراه ببرید و حتما به این مساله توجه کنید که دمای هوای کویر ابوزید آباد افت پیدا می کند و در نتجیه شما باید برای بازدید از کویر ابوزید آباد لباس گرم نیز در چمدانتان داشته باشید.

    وسایل لازم برای سفر به کویر ابوزید آباد

    راستی اگر شما تا به حال به کویر ابوزید آباد سفر کرده اید و تجربه اقامت در این کویر منحصر به فرد را دارید، خوشحال می شویم که تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهر پرواز در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر هم تا به حال فرصت بازدید از کویر ابوزید آباد را نداشته اید، امیدواریم که خیلی زود این فرصت برایتان پیش بیاید و بتوانید این کویر زیبا را از نزدیک ببینید و لذت دیدن شب های این کویر را ببرید. شما همچنین می توانید برای رزرو تورهای داخلی و تور خارجی ارزان با آژانس هواپیمایی مهرپرواز در تماس باشید.


    درباره کویرهای ایران و امارات بیشتر بخوانید:

    کویر کاراکال در یزد، نقاشی طبیعت به رنگ قهوه ای

    چندتا از زیباترین استراحتگاه های کویری امارات

    تجربه مسابقات سرعت در بیابان های دبی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW