021-88507190

روستای برگ جهان لواسان را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 19 مرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
روستای برگ جهان یا برگجون یا برگجهان یکی از زیباترین و قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است که به عنوان سفر یک روزه و هم به عنوان سفر چند روزه تجربه جالبی است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    روستای برگ جهان لواسان

    روستای برگ جهان یکی از زیباترین و قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است. روستایی زیبا که بازدید از آن می تواند هم به عنوان سفر یک روزه و هم به عنوان سفر چند روزه تجربه جالبی باشد. با ما همراه باشید تا شما را با این روستا آشنا کنیم و به شما بگوییم که روستای برگ جهان کجاست، چگونه می توان به روستای برگ جهان سفر کرد، چه تفریحاتی را می توان در این روستا تجربه کرد و در کل برایتان شرح دهیم که حال و هوای روستای برگ جهان لواسان به چه شکل است. با ما همراه باشید.

    روستای برگ جهان

    لوکیشن روستای برگ جهان

    روستای برگ جهان در نزدیکی لواسان قرار گرفته است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، این روستا حدودا 13 کیلومتر با شهر زیبای لواسان و حدودا 40 کیلومتر با پایتخت کشورمان تهران فاصله دارد. در نتیجه همان طور که حدسش را زدید، شما برای سفر به روستای برگ جهان از سمت تهران باید وارد جاده لشگرک شوید و راهی لواسان شوید و بعد تابلوهای روستای افجه و برگ جهان را دنبال کنید تا در نهایت به این روستای دیدنی برسید.

    حال و هوای روستای برگ جهان

    روستای برگ جهان یک محیط آرام و دنج دارد و بیش از هر چیزی به خاطر سکوت جالبش، طبیعت زیبایش و هوای مطبوع و تمیزش معروف شده است و خیلی از اهالی تهران و همین طور شهرهای اطراف به آن به چشم یک پناهگاه آرام برای دوری از تنش های شهرشان نگاه می کنند. این روستا با اینکه جزء قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران محسوب می شود، اما ظاهر خیلی قدیمی ندارد و با خانه سازی هایی که در آن شده است، شکل و شمایل متفاوتی به خودش گرفته است. این مساله باعث شده است که بعضی ها از محیط روستای برگ جهان بیشتر خوششان بیاید و در مقابل کسانی که اهمیت زیادی برای میراث تاریخی و فرهنگی قائل هستند، از این مساله ناراحت باشند که در این روستا دیگر خانه های قدیمی به چشم نمی خورد. روستای زیبای برگ جهان حدود 1200 نفر جمعیت دارد و علاوه بر آن ها افراد زیادی در ماه های مختلف سال به قصد گردش و تفریح در آن اقامت می کنند.

    نقشه روستای برگ جهان

    شما می توانید نقشه روستای برگ جهان یا برگجون را در قسمت زیر ببینید.

    تفریحات روستای برگ جهان

    روستای برگ جهان از آن روستاهای جذابی است که شما می توانید ساعت ها در کوچه باغ های آن گشت گذار کنید، عکاسی کنید و محو تماشای طبیعت زیبا و شنیدن نوای خوش پرندگان آن شوید. ضمن اینکه می توانید در آن یک روز پیک نیکی را به همراه خانواده یا دوستانتان سپری کنید و از آرامش بی انتهای این روستای دیدنی در نزدیکی تهران لذت ببرید. از همه این ها جالب تر اینکه می توانید از جاهای دیدنی روستای برگ جهان مثل رودخانه برگ جهان، آبشار برگ جهان، غار خمیره، زندان خانه لار و بارگاه امامزاده اسماعیل دیدن کنید.

    تفریحات روستای برگ جهان

    بهترین زمان سفر به روستای برگ جهان

    از آنجایی که روستای برگ جهان حدود دو هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد، هوایش به نسبت تهران خیلی خنک تر است. به همین دلیل هم هست که نیمه اول سال را به عنوان بهترین زمان سفر به روستای برگ جهان می شناسند. چراکه بعد از اتمام شهریور، هوای روستای برگ جهان رو به سردی می رود و در نهایت سرمای آن در فصل زمستان به اوج می رسد. البته باید این را هم بدانید که فصل پاییز بهترین فصل سفر به روستای برگ جهان برای عکاسی است و اگر کسی عکاسی برایش اولویت داشته باشد، بهتر است که در این فصل راهی روستای برگ جهان شود. اما به هر حال اگر کسی در فصل پاییز راهی روستای برگ جهان بشود، باید انتظار سرمای هوا را داشته باشد و حتما لباس گرم همراهش داشته باشد.

    سوغاتی های روستای برگ جهان

    در نهایت اینکه شما می توانید بعد از گذراندن یک روز عالی و مفرح در روستای برگ جهان سوغاتی های جذاب این روستا را هم خریداری کنید. خوب است این را بدانید که در این روستا انواع میوه، گردو و همین طور عسل و البته لبنیات محلی تولید می شود که اتفاقا کیفیت بی نظیری دارند.

    راستی اگر شما تجربه سفر به روستای برگ جهان را داشته اید و یا اطلاعات خاصی درباره این روستای زیبا در نزدیکی تهران دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان سایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید.


    درباره طبیعت ایران بیشتر بخوانید:

    دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

    ییلاق ماسال گیلان و جاهای دیدنی آن

    روستای جواهرده رامسر و جاهای دیدنی زیبای آن

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW